<< Back

Issue Manager

  • Company Brainnet
  • Location Schiphol
  • Job Type Freelance
  • Posted 08/18/2021

Voor Schiphol is Brainnet op zoek naar een Issue Manager.

Wij zijn een luchtvaartonderneming met een belangrijke maatschappelijke opdracht. Met onze luchthavens creëren wij waarde voor de samenleving en de economie. Kom je aan boord bij Royal Schiphol Group, dan kom je in een wereld die altijd in beweging is. Hierbij gaan wij uit van jouw eigen talenten en kwaliteiten, want die hebben we hard nodig om onze ambities waar te maken: Europe’s Preferred Airport te worden en te blijven en een zero-waste airport in 2030. Met slimme (digitale) oplossingen kunnen wij de processen op Schiphol beter voorspellen, zodat reizigersstromen goed en snel verlopen. Zo geven wij onze passagiers en luchtvaartmaatschappijen een excellente (digitale) klantbeleving en bieden wij passagiers steeds meer persoonlijk relevante informatie op maat.

We willen het bij Airport Operations & Aviation Relations elke dag een beetje beter doen. Tevreden klanten (passagiers en airlines) van wie we de verwachtingen waarmaken en zelfs overtreffen. Door nog beter naar ze te luisteren en in te spelen op hun wensen en behoeften, passend binnen de Schiphol strategie geven we de passagiers een zorgeloze en innovatieve beleving en bieden we de airlines een excellent proces. De afdeling Process Enabling & Improvement werkt nauw samen met de Process management afdelingen (clusters).

In de functie van Issuemanager ben je de motor achter het continue verbeterproces binnen Airport Operations & Aviation relations. De Issuemanager is degene die dagelijks issues opvangt uit DDO, zet de issues uit om op te lossen, zorgt dat de acties, die er uit voortkomen, opgevolgd worden en zorgt er ook voor dat de resultaten worden teruggekoppeld naar de DDO.

Als Issuemanager ben je gedreven om met behulp van het IPC-proces, trends te signaleren en continue verbeteracties uit te zetten bij de juiste afdelingen binnen Process Performance & Improvement. Daarbij ben je in staat de DDO te challengen om een scherpe probleemomschrijving op tafel te krijgen, hoofd- en bijzaken te onderscheiden en prioriteiten te stellen. Voor het bereiken van een oplossing maak je gebruik van je uitstekende netwerk binnen de Schiphol organisatie. Soms zal je mensen moeten verbinden om een resultaat te bereiken, maar indien nodig schroom je niet om een vuist te maken of te escaleren.

Functie-eisen

– HBO werk- en denkniveau vereist;

– Minimaal 5 jaar werkervaring;

– Brede kennis van de operationele processen en wilt er op gericht zijn de processen continue te verbeteren;

– Werkervaring met passagiers is een pré;

– Ervaring met het werken met IPC (incidents, problems en change) is een pré.

Competenties

– Klantgericht;

– Stressbestendig;

– Snel kunnen schakelen;

– Gericht op samenwerking met veel verschillende afdelingen binnen Schiphol;

– Snelle leerling;

– Doortastend.

Aanvullende informatie:

• In verband met de maatregelen rond Corona benadrukken we dat werving voor Schiphol in principe niet plaats vindt. Bij uitzondering wordt er geworven voor vervanging in kritieke functies;

• Deze vacature mag niet worden gedeeld op Social Media;

• Vereiste taal: Zowel Nederlands als Engels (B2-niveau in woord en geschrift);

• CV & Motivatie toegespitst op de opdracht, graag in het Nederlands/Engels aanleveren;

• Grootte CV dient maximaal 1500 KB te zijn;

• Belangrijk: Zorg dat de kandidaat informatie volledig is ingevuld.

• Momenteel wordt er bij deze klant thuis gewerkt en worden de richtlijnen van het RIVM gevolgd;

• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (Schiphol) cao. Deze inzet valt in schaal 11 van de Schiphol cao;

• Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.

• Om te kunnen starten is een VGB vereist. De VGB wordt aangevraagd op het moment dat een kandidaat gaat starten.

• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.

• Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van deze specifieke klant. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u die opvragen bij de verantwoordelijke recruiter.