<< Back

Medewerker gebruikersondersteuning Digitaal Stelsel Omgevingswet

  • Company CIMSolutions
  • Location Rijswijk
  • Job Type Payroll
  • Posted 06/09/2021

Voor een van onze klanten zijn wij op zoek naar een Medewerker gebruikersondersteuning Digitaal Stelsel Omgevingswet.

Mocht u beschikbare kandidaten hebben dan ontvangen wij hier graag z.s.m. het profiel van.

Mocht u geen beschikbare kandidaten hebben dan vernemen wij dat ook graag het liefst zo snel mogelijk.

Deadline voor aanbieden bij onze eindklant is: maandag 14 juni om 12:34 uur

Klant: Ministerie van I&W, Rijkswaterstaat

Werklocatie: Rijswijk

Startdatum: 10-6-2021

Einddatum: tot en met 10-01-2022

Optie op verlenging: ja, maximaal 2 x 12 maanden uiterlijk tot en met 10-01-2024 (mits ROK wordt verlengd)

BBRA-schaal: 10

Tarief: marktconform

Prognose aantal uur: 36 uur per week

Opdrachtomschrijving Medewerker gebruikersondersteuning Digitaal Stelsel Omgevingswet 

De landelijke voorziening van het Digitaal Stelsel Omgevingswet ondersteunt de uitvoering van de Omgevingswet, die volgend jaar in werking treedt. Ministeries, gemeenten, provincies en waterschappen gaan daarin visies, regels en besluiten over de fysieke omgeving publiceren. Particulieren en bedrijven kunnen dan in het digitaal Omgevingsloket regels checken en een omgevingsvergunning aanvragen of een melding doen. Als medewerker gebruikersondersteuning draag je bij aan (de voorbereiding van) een effectief en gebruikersvriendelijk Omgevingsloket.

Rijkswaterstaat Leefomgeving beheert voor het Ministerie van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (I&W) het huidige Omgevingsloket online én is één van de ontwikkelpartner van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en het Informatiepunt Omgevingswet. De afdeling Ondersteuning Omgevingswet is binnen Rijkswaterstaat verantwoordelijk voor het functioneel beheer en de gebruikersondersteuning van deze landelijke voorziening. Met een vijftal collega’s geef je invulling aan de helpdesk DSO. Dit doe je in samenwerking met het Informatiepunt Leefomgeving en het functioneel beheer van de andere ontwikkelpartners (Kadaster, Geonovem en Koop).

Binnen het team dat gebruikers adviseert over (de werking van) het Digitaal Stelsel Omgevingswet is ruimte voor een tijdelijke medewerker gebruikersondersteuning DSO.

Je verzorgt de gebruikersondersteuning voor het Omgevingsloket. Je beantwoordt vragen die telefonisch of via de website van het Informatiepunt Leefomgeving binnenkomen. Je analyseert gebruikersvragen en zorgt voor een passend en goed onderbouwd antwoord. Je schrijft toelichting over de werking van het DSO op de website. Je stelt rapportages op over het gebruik van het Omgevingsloket. Tevens werk je mee aan de implementatie van het DSO door – waar nodig – voorlichting te geven. In de aanloop naar inwerking treden van de Omgevingswet geef je vooral informatie aan gebruikers bij bevoegd gezagen over de werking van het digitale Omgevingsloket en over aansluiten op en oefenen met het DSO.

Wij zijn op zoek naar een collega die stressbestendig is, flexibel, beschikt over analytisch vermogen en die een praktische instelling heeft.

Functie-eisen

Kennis en ervaring:

•            Je hebt een relevante HBO/WO-opleiding;

•            Je hebt ervaring met het uitvoeren van helpdesk-werkzaamheden;

•            Je hebt ervaring met kennisoverdracht via een website;

•            Je hebt bij voorkeur kennis van de Omgevingswet;

•            Je kunt goed samenwerken, plannen en organiseren en je hebt een klantgerichte instelling;

•            Je bent stressbestendig en beschikt over goede communicatieve vaardigheden.

Eisen (knock-out)/Omschrijving/Score:

Eis 1: Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde Hbo-opleiding. Voldoet/Voldoet niet

Eis 2: Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan € 70,- (excl. BTW). Voldoet/Voldoet niet

Wensen/Omschrijving/Score:

Wens 1: De mate waarin de kandidaat aantoonbare kennis heeft van en ervaring met helpdesk/gebruikersondersteuningswerkzaamheden. Maximaal 30 punten

Wens 2: De mate waarin de aangeboden kandidaat ervaring heeft met kennisoverdracht via een website.. Maximaal 20 punten

Wens 3: De mate waarin de kandidaat over competentie dienstverlenend/klantgerichte instelling beschikt. Maximaal 20 punten

Wens 4: Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever. Maximaal 10 punten

Wens 5: Uurtarief: (laagste tarief/aangeboden tarief) * maximale prijsscore. Maximaal 20 punten

Totaalscore: maximaal 100 punten

 

Eisen & wensen

Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out).

Daarna wordt er beoordeeld op diverse wensen. In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden.