<< Back

functioneel beheerder

  • Company Provincie Gelderland
  • Location Apeldoorn
  • Job Type Freelance
  • Posted 05/17/2021

043741 Functioneel Applicatiebeheerder Kadaster

Functietitel

Functioneel Applicatiebeheerder

Standplaats

Apeldoorn

Startdatum

01-07-2021

Einddatum

31-12-2021

Optie tot verlenging

2 x 3 maanden

Uren per week

36-40

Opdracht omschrijving

Omschrijving Kadaster IT

Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. 

Binnen Kadaster IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken. Daarnaast kan je in overleg met je team vanuit huis werken. 

Omdat het Kadaster innovatie hoog in het vaandel heeft staan wordt er 1x per maand een Innovation Friday georganiseerd waarin nieuwe, veelbelovende technieken worden uitgeprobeerd en worden er regelmatig “Taco” sessies gehouden waarin kennis wordt gedeeld.

Omschrijving van de opdracht

Het team IT/GVA is op zoek naar een Functioneel Applicatiebeheerder in verband met organisatie veranderingen, zwangerschapsverlof en ondersteuning van het MT en de bestaande Functioneel applicatiebeheerders.

Een proactieve coördinator

Als Functioneel Applicatie Beheerder (FAB) zorg je ervoor dat de teams goed kunnen presteren zodat jouw diensten optimaal draaien en worden doorontwikkeld. 

Tijdens een incident zorg jij ervoor dat deze zo snel mogelijk wordt opgelost. Dit samen met je collega’s van de verschillende afdelingen. Je voorziet de product owner van de juiste informatie, zodat hij de juiste prioriteiten kan bepalen.

Ook lever je beheerspecificaties aan de projectmanager voor de te ontwikkelen systemen.

Vernieuwing van diensten en applicaties

Naast het beheren van de financiën van jouw diensten, ben je verantwoordelijk voor het maken van werkafspraken bij wijzigingen in het team. Daar waar nodig, huur jij de juiste mensen in en doe je actief mee aan verbeterinitiatieven van de unit. Je onderhoudt klantrelaties op operationeel niveau en maakt daarbij duidelijke afspraken met klanten over de te leveren prestaties en diensten. Als FAB beheer, onderhoud en operationaliseer je dienstbeschrijvingen, specificeer je de kaders ten behoeve van een beveiligings-, uitwijk en calamiteitenplan (business continuity). Tevens begeleid je 1 of meerdere aanbestedingen.

 

Een duidelijke richting

Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau, verkregen op basis van een afgeronde HBO-opleiding. Verder heb je minimaal drie jaar ervaring in een soortgelijke rol en kennis en ervaring met ontwikkeling, onderhoud, beheer en exploitatie van systemen en infrastructuur.

Je hebt kennis van beheerprocessen, ervaring met werken in scrum/DevOps teams en met teamdynamiek. Verder ben je sterk in organiseren en coördineren, communicatief sterk, proactief en blijf je effectief presteren onder druk.

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

Je werkt als FAB voor een aantal diensten binnen de unit en je begeleid een aantal aanbestedingstrajecten.

Taken:

– Verantwoordelijk voor het applicatiebeheer van een aantal diensten;

– Deelnemen aan de het MT-FAB overleg van de unit IT-GVA;

– Deelnemen aan Scrum / DevOps sessies, waarin het team samen met de Product Owner en gebruikers spart over een gedegen oplossing;

– Proces coördinatie;

– Impediments rondom beheer van diensten oplossen;

– Incident coördinatie: bijdragen aan analyseren en oplossen van incidenten en hieruit volgende wijzigingen initiëren en bewaken;

– Coördinatie rondom de releases van je diensten;

– Geeft advies en is aanspreekpunt m.b.t. een zo efficiënt mogelijke inzet van softwarelicenties;

– Bewaken van team- en dienstbudget;

– Zorgdragen voor een adequate teambezetting;

– Leveranciersmanagement: In de rol van Product Owner verantwoordelijk voor de (infra)diensten die door leveranciers worden geleverd;

– Security Ambassadeur namens de teams.

Eisen

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-07-2021 of zo spoedig mogelijk tot en met 31-12-2021 voor 36-40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee keer drie maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend

Overige eisen

U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina’s A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina’s bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.

Eisen die gesteld worden aan de kandidaat. De kandidaat heeft:

• Aantoonbaar HBO of Academisch werk- en denkniveau, verkregen op basis van een afgeronde

HBO opleiding (bachelor);

• Taalniveau Nederlands minimaal B2;

• Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie (in de 1e persoon);

• Minimaal 3 jaar ervaring met applicatiemanagement binnen IT;

• Minimaal 2 jaar ervaring met projectmanagement;

• Minimaal 3 jaar ervaring met Agile werken;

• Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en

omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter;

• Aantoonbare ervaring met een organisatie die, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed

stakeholderveld.

• Kennis van aanbestedingen is een pré.

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:

• Resultaatgericht;

• Helicopterview;

• Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;

• In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief;

• Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;

• Klantgericht;

• Proactief en initiatiefrijk;

• Teamspeler;

• Analytisch vermogen;

• Let niet alleen op de inhoud, maar ook op het groepsproces;

• Tactvol;

• Kwaliteitsgericht;

• Organisatiesensitiviteit;

• Leiderschapskwaliteiten.

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding

Gewicht van prijs : 30 %

Gewicht van kwaliteit : 70 %

Uitleg gunningscriteria

Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.   

De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:

Score Beoordeling                      

0 Geen antwoord/invulling       

Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven

1 Onvoldoende                           

Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet

2 Matig                                         

Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster      

3 Voldoende                                

Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.

4 Goed                                          

Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde 

5 Uitstekend                                

Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 – ( ( uw prijs – laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0

kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage

totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.

Gunningscriteria Kwaliteit

40 %

U beschrijft (max 300 woorden) 2 cruciale knelpunten die zich vaak voordoen in dit soort

processen/opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving

en verantwoordelijkheden).

Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

60 %

U toont duidelijk aan welke wijze de door u geleverde expertise en competenties (soft en hard skills) binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten. (max. 300 woorden) (zie ook Opdracht omschrijving en verantwoordelijkheden).

Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 90,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria. 

Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 3 juni 2021 via Teams. Gelieve hier rekening mee te houden.

Aanvullende informatie

Aanvullende informatie

Nota van Inlichtingen

Vragen betreffende deze aanvraag kunnen uitsluitend in de applicatie van Inhuur WerkenInGelderland worden voorgelegd. Alle Leveranciers worden vervolgens door middel van de Nota van Inlichtingen, 1 a 2 dagen na sluiting van de vragenperiode, in de applicatie op de hoogte gesteld van de antwoorden op deze vragen.

Curriculum vitae (cv)

Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat en maximaal 3 pagina’s A4. Kadaster behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen of het maximaal aantal pagina’s wordt overschreden. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Voorwaarden

Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

Per leverancier mag  één offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Standstill termijn

Na bekend maken van het voornemen tot gunnen gaat een termijn van zeven kalenderdagen in voor het aantekenen van bezwaar tegen het gunningsbesluit. Een inschrijver die zich niet in het gunningsbesluit kan vinden dient, uiterlijk binnen zeven kalenderdagen na dagtekening van het gunningsbericht schriftelijk en met redenen omkleed, mede te delen dat hij/zij tegen het besluit een rechtsmiddel zal aanwenden. Indien binnen de genoemde termijn geen kort geding tegen de uitkomst van deze aanbesteding wordt gestart, wordt de voorgenomen gunning in beginsel definitief.

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver de door hem in te zetten kandidaat een VOG bij de gemeente te (laten) aanvragen waaruit geen bezwaar blijkt jegens betrokkenen m.b.t de gevraagde functie. De categorieën 11, 12 en 13 moeten aangevinkt worden.

Na ontvangst dient u de inhuurdesk te berichten dat de VOG in uw bezit is.

De VOG moet voor aanvang van de werkzaamheden in uw bezit en door het Kadaster te allen tijden opvraagbaar zijn.

Indien u ZZP’er bent dan vragen wij de VOG voor u aan. Deze na ontvangst sturen aan inhuurdesk@kadaster.nl. Het origineel dient u zelf te bewaren.

De kosten kunnen gedeclareerd worden bij het Kadaster.

Geheimhoudingsverklaring 

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2a en 2b) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de dienstverlening.

Acquisitie

Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Geldende voorwaarden

Planning

Start publicatie

17-05-2021 00:00

Einddatum vragen

20-05-2021 09:00

Beantwoording vragen

20-05-2021 23:59

Sluiting publicatie

28-05-2021 07:00

Beoordeling offertes (vanaf)

31-05-2021 00:00

Verwachte terugkoppeling

11-06-2021 23:59

Mijn vragen (0)

U heeft (nog) geen vraag gesteld.

 Stel een vraag Toon alle vragen

Mijn offertes (0)

U heeft (nog) geen offerte ingediend.

 Offerte indienen

v3.98.0 – © 2021 Poolz – all rights reserved