applicatiebeheerder (deadline 26-6)
Functietitel
Applicatiebeheerder
Aantal uur
36u p.w
Startdatum
15 juli 2024
Einddatum
31 december 2024
Standplaats
Den Haag
Technisch applicatie beheer voor diverse TOPdesken. Daar ligt je hoofdtaak.
Daarnaast heb je reguliere werkzaamheden. o.a. uitvoeren van de (ochtend)controles, (persoons)imports, doorvoeren updates, performance metingen, beheren van (API)koppelingen met andere systemen en bronnen. Up to date houden van het LifeCycleManagement, certificaten en adequate acties om de componenten in support te houden. Aanleggen en onderhouden van beheer documentatie. Opstellen van werkinstructies en procedures. Zorgen voor oplossingen van (server/applicatie)kwetsbaarheden.
Kunnen meedraaien in projecten of projectmatige aspecten (0.a. Virtual Appliance, Assetmanagement, TOPdesk koppelen aan de ESB, ketenmanagement)
SSC-ICT heeft voor haar eigen bedrijfsvoering verschillende applicaties in gebruik waarvan het SSC-ICT de eigenaar is. Voor het team ligt de nadruk op onze eigen TOPdesk SSC-ICT, diverse klant TOPdesken, het Self Service Portal.
Eisen
Minimaal 2 jaar werkervaring als applicatiebeheerder
Werkervaring als systeembeheerder
Wensen
Werkervaring met Active Directory
Werkervaring met Certificaten beheer
Kennis van SQL databases
Kennis van Linux
Kandidaat begrijpt de opdracht
Kandidaat past bij de organisatie
Competenties:
• Je neemt initiatief en werkt proactief. (50 punten)
• Je bent service- en klantgericht. (50 punten)
• Zowel mondeling als schriftelijk communicatief vaardig (Nederlands). (50 punten)
• Je kunt zowel in teamverband als zelfstandig werken. (50 punten)
SSC-ICT
Om onze ministeries goed te blijven bedienen, willen we ons verder ontwikkelen. Dat doen we in interactie met onze klanten, de ministeries. Want wij zijn ICT-dienstverlener van en voor het Rijk, en zijn trots op onze publieke taak en de grootschalige projecten die ertoe doen.
Het ontstaan van SSC-ICT
Aan het begin van dit millennium verzorgden alle ministeries zelf – en onafhankelijk van elkaar – de ICT-werkplekken voor hun ambtenaren. Om voor deze dienstverlening één efficiënte en uniforme lijn te creëren hebben de verschillende ICT-organisaties hun werkzaamheden gebundeld. Door de jaren heen zijn er verschillende samenstellingen en benamingen geweest, maar sinds 2014 is SSC-ICT een feit.
Waar staan we nu?
SSC-ICT is uitgegroeid tot een organisatie van circa 1.200 medewerkers en draagt bij aan een eigentijdse rijksdienst met veilige, flexibele en slagvaardige ICT-diensten. Wij verlenen deze diensten aan de volgende ministeries:
Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Justitie en Veiligheid
Buitenlandse Zaken
Infrastructuur en Waterstaat
Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Financiën
ICT moet er altijd zijn en is in toenemende mate cruciaal voor de primaire processen van deze ministeries. Onze rijkscollega’s werken op verschillende locaties en apparaten: via desktop en laptop, maar ook op tablet en smartphone. Snelheid en flexibiliteit worden steeds belangrijker. De ICT verzorgen voor én met het Rijk is een uitdagende taak. Het werkveld is divers en de veiligheidseisen zijn hoog.
Waar zijn we naar op weg?
SSC-ICT groeit naar één organisatie met één gezicht. We blijven werken aan een transparante werkwijze en optimale dienstverlening: standaard waar het kan, maatwerk waar het moet. De ministeries vertrouwen hierbij op onze veilige, betrouwbare ICT-diensten die altijd beschikbaar zijn.
Het doel: stabiele ICT-diensten leveren in een snel veranderende digitale wereld.
“Dit doen wij door samen te werken, te leren van elkaar, de beleving van gebruikers centraal te stellen, en vooral door plezier te hebben in ons werk!”