<< Back

Product owner

  • Company Gemeente Amstelveen
  • Location Amstelveen
  • Job Type Loondienst
  • Posted 06/10/2024

Begindatum:1 jul 2024

Einddatum:1 aug 2025

Uren per week:24

Omschrijving van de opdracht

De afdeling informatievoorziening van de gemeente Amstelveen is haar informatiehuishouding aan het professionaliseren. Optimalisering, digitalisering en automatisering zijn belangrijke topics. De vervanging van het zaaksysteem is een groot en belangrijk traject hierbij. De voorbereiding en uitvoering van deze transitie wordt door de projecten adequate informatiehuishouding ’en ‘vervanging zaaksysteem’ voorbereid en uitgevoerd. Ter versterking van deze projecten is er behoefte aan een Product Owner Zaakgericht Werken.

Het takenpakket bevat onder meer:

  • Analyse van businesswensen en bedrijfsprocessen.
  • Advies geven over procesoptimalisatie en digitalisering aan stakeholders.
  • Creëren van draagvlak voor veranderingen.
  • Verantwoordelijk voor oplevering van gedigitaliseerde klantprocessen.
  • Rapportage over de voortgang.
  • Inrichten van nieuwe processen
  • Optimaliseren van bestaande e-formulieren.
  • Laten inrichten van processen in het zaaksysteem (en gekoppelde vak-applicaties).
  • Aansturen van het projectteam met disciplines uit verschillende teams (IT, business, communicatie, archief).

De opdracht loopt tot 31 december 2024, er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voorafloop van de opdracht besproken.

Kandidaatomschrijving

De ideale kandidaat heeft ruime ervaring op het gebied van digitalisering in een bestuurlijke omgeving met een grote ICT component.

  • Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring binnen een 100.000+ gemeente.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je hebt ervaring met advies en rapportage aan management in een bestuurlijke omgeving.
  • Je hebt weet doelen onder tijdsdruk goed te managen.
  • Je hebt kennis van en ervaring met het inrichten en optimaliseren van digitale klantprocessen binnen gemeenten.
  • Je hebt ervaring met agile werken.
  • Je hebt een “can do” mentaliteit waarbij je kijkt naar pragmatische oplossingen.
  • Je kunt hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden.

Competenties

De kandidaat beschikt over de volgende competenties:

  • Klantgericht
  • Analytisch vermogen
  • Communicatief vaardig
  • Omgevingsbewust
  • Proactief
  • Resultaatgericht
  • Flexibel
  • Overtuigingskracht
  • Verbinder / teamspeler

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Eisen

  • Op CV aantoonbaar HBO/WO-opleiding gevolgd
  • Op CV aantoonbaar minimaal 7 jaar werkervaring met digitaliseren van dienstverlening aan inwoners en achterliggende bedrijfsprocessen in een 100.000+ gemeente werkomgeving.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring als projectleider en/of product owner digitaliseren van processen in meerdere gemeentelijke organisaties in de afgelopen 10 jaar.
  • Op CV aantoonbare kennis van en ervaring met zaaksysteem RX.Enterprise en minimaal 3 jaar mee gewerkt.



Wensen

  • Op CV aantoonbare minimaal 7 jaar werkervaring in een ICT omgeving waar ketens van applicaties zijn ingericht, binnen meerdere gemeenten in de afgelopen 12 Jaar.
  • Op CV aantoonbare kennis van en ervaring met RX.Enterprise, Engage en Suite4SD.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 6 jaar ervaring met het leidinggeven aan een projectteam bestaande uit business en IT dat zich bezig houdt met digitale oplossingen in de afgelopen 12 jaar.
  • Op CV aantoonbare kennis van en ervaring met Agile werken met Kanban in de afgelopen 6 jaar (benoem dit per werkgever). Definieer dit per werkgever/opdracht.