<< Back

Teamlead support desk (deadline 26-05)

  • Company gemeente Dronten
  • Location Not Submitted
  • Job Type Freelance
  • Posted 05/21/2024

Opdrachtomschrijving

Jij regisseert in deze functie de ICT-operatie van gemeente Dronten door het plannen en verstrekken van (wijzigings-)opdrachten met betrekking tot de reguliere ICT-dienstverlening en je coördineert de uitvoering daarvan samen met de externe dienstverlener. Je bewaakt de basis dienstverleningsniveaus en coördineert het herstel van de dienstverlening bij incidenten. De ICT-dienstverlening, en het beheer van de ICT-infrastructuur, is daarbij uitbesteed aan externe ICT-dienstverleners. De operationele aansturing van deze dienstverleners ligt in jou handen.

Je bent de verbindende operationele schakel tussen de ICT-gebruikers bij de Gemeente Dronten, het interne ServicePunt en externe ICT-dienstverleners. Je zorgt voor een optimale inzet en benutting van ICT-diensten en -voorzieningen voor gebruikers. Ook controleer je de dienstverlening van onze partners. Zo waarborg je de kwaliteit. Bij onduidelijkheden, vragen of escalaties ben je het eerste aanspreekpunt binnen de gemeente. Je ondersteunt daarbij het Servicepunt waar de ondersteuning in de 1e lijn is belegd.

gevraagde kennis:

  • Werkervaring op het gebied van ICT-beheer en -ondersteuning bij een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met het aansturen van externe IT partijen;
  • kennis van en ervaring met ICT-servicemanagement tooling zoals Topdesk;
  • een afgeronde opleiding ITIL en/of BiSL met technische kennis van applicaties, systeemintegraties, databases en netwerken;
  • werkervaring met gebruikersondersteuning, wijzigingsbeheer en het coördineren en verwerken van serviceverleningsverzoeken (ITIL Request fulfillment);
  • goede communicatieve vaardigheden en een resultaatgerichte instelling
  • affiniteit met Microsoft producten, zoals Entra, Teams, O365, Exchange etc;
  • Kennis van VDI omgevingen, bij voorkeur Citrix.

Het team

Het team Informatie Management en Facilitair ondersteunt de Gemeentelijke Organisatie op het gebied van de fysieke & digitale werkruimte services, informatiemanagement & I-advies, GEO, Data & Business Intelligence, Archief- & Informatiebeheer en digitale dienstverlening. Daarbij is het team verantwoordelijk voor de kaders ten aanzien van informatieveiligheid, informatiearchitectuur en de inzet van ICT.

Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
  • De kandidaat heeft een afgeronde opleiding ITIL en/of BiSL
  • De kandidaat heeft ervaring binnen een gemeentelijke organisatie.

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met Citrix
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van ICT-servicemanagement tooling zoals Topdesk
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met gebruikersondersteuning, wijzigingsbeheer en het coördineren en verwerken van serviceverleningsverzoeken (ITIL Request fulfillment).
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met het aansturen van externe IT partijen

Start: 3 juni

Inzet: 36 uur per week

Duur: 9 maanden