Record/archief beheerder (deadline 1-4)
Startdatum 3 april 2024
Einddatum 2 augustus 2024
optie op verlenging nee
Uren PW 16 – 24 uur
Standplaats Den Haag
Opdracht
Hoofdwerkzaamheden is de ondersteuning van archivering, in samenwerking met relevante RTLG afdelingen zoals RIO en het Programmabureau. Hierbij zorg je voor een goede inrichting en werking van informatiebeheer op operationeel niveau. Dit voor de looptijd van 4 maanden.
Werkzaamheden houden specifiek in: Je krijgt toegang tot het digitale archiefsysteem.
Je verplaatst inhoud in het informatiemanagementsysteem naar de juiste locatie in het informatiemanagementsysteem.
Je bent een vraagbaak voor collega’s die hulp nodig hebben bij de archivering van documenten in het informatiemanagementsysteem.
Je signaleert en pakt in samenspraak met collega’s extra taken op die helpen bij de archivering van documenten in het
informatiemanagementsysteem
Achtergrond
Vanaf 1 april dienen provincies maatregelpakketten in bij het rijk die zijn gericht om de transitie in het landelijk gebied te stimuleren, aan de hand van de NPLG doelen. Al deze maatregelpakketten moeten vanaf die tijd uitgebreid worden getoetst, waarbij het DG RTLG een belangrijke
verantwoordelijkheid draagt. Vanaf die tijd zal de werkdruk naar verwachting behoorlijk toenemen, waardoor het risico bestaat dat archivering
niet adequaat wordt uitgevoerd. In het streven naar een duurzame en transparante overheid is een goede archivering echter wel van belang om
informatie toegankelijk te kunnen ontsluiten, desgevraagd aan verschillende partijen verantwoording kunnen afleggen (bijv. WOO verzoeken), en zo wordt er bijgedragen aan rechtszekerheid. In het toetsingsproces is de rapporteur verantwoordelijk voor de archivering van dit
toetsingsproces. De ondersteuning met betrekking tot archivering zal met name voor hen worden ingericht.
Eisen
- MBO-niveau met richting ICT
- Administratieve ervaring (min 1 jaar)
- Ervaring met het werken met grote hoeveelheid data (min 1 jaar)
- Ervaring en affiniteit met Outlook, archiefsystemen en/of registratiesystemen (min 1 jaar)
Wensen
- Kennis van processen bij de overheid
- Affiniteit met ICT-omgevingen
- Meer dan 1 jaar administratieve ervaring
- Meer dan 1 jaar ervaring met het werken met grote hoeveelheid data
- Meer dan 1 jaar ervaring en affiniteit met Outlook, archiefsystemen en/of registratiesystemen
Competenties
- Nauwkeurigheid en zorgvuldigheid zowel in het werk als in de omgang met de informatie
- Proactief
- Resultaatgericht
- Werkt zelfstandig
- Servicegericht