<< Back

Service Manager (infra) (27-03)

  • Company ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
  • Location Utrecht, UT
  • Job Type Freelance
  • Posted 03/21/2024

Functie: Service Manager (infra)

Locatie: De Bilt

Startdatum: 08-04-2024

Einddatum: 30-11-2024

Aantal uur per week: 36

Optie op verlenging: Ja

Opdrachtomschrijving:

Het KNMI kiest ervoor om zich te focussen op eigen producten, diensten en activiteiten en andere zaken uit te besteden. Om dit in goede banen te leiden is een professioneel en goed ingericht service organisatie nodig. Die voert regie op de externe leveranciers en afnemers en beheerd de interne relaties tussen beheer processen en DevOps Agile teams.

Binnen het Service & Regie team is de Service Manager (infra) verantwoordelijk voor het service management proces, relatiemanagement en service level rapportage. Het is een uitdagend functie, in een nieuw team waarin samenwerken met de andere service, regie en proces professionals belangrijk is.

Achtergrond opdracht:

Deze opdracht is helaas noodzakelijk t.b.v. tijdelijk vervanging i.v.m. ziekte.

De te selecteren kandidaat wordt gevraagd om:

  • Inhoudelijk als service manager mee te werken in het Service & Regie team
  • Met het team mee te denken en mee te bouwen aan de inrichting en professionaliseringsslag dat gaande is

Het KNMI is onderdeel van de vitale infrastructuur van Nederland. Dat wil zeggen, het correct, tijdig en professioneel leveren van veiligheidsproducten aan burgers, bedrijven en andere takken van de Nederlandse overheid. De producten en diensten van het KNMI worden zeer divers gebruikt, van consumente producten in televisie uitzendingen tot aan internationale luchtvaart en defensie diensten. Het KNMI zelf is een leuke mix van volcontinu operatie en wetenschappelijk onderzoek. IKM specifiek voert regie uit op een diversiteit van zakelijke en overheid leveranciers en afnemers.

Eisen:

  • Aantoonbaar HBO/WO werk en denk niveau in een relevant/vergelijkbaar functie
  • Relevant HBO niveau ITIL (of BiSL) certificering
  • Relevant HBO niveau Prince2, PMO of vergelijkbaar certificering
  • Minimaal 5 jaar ervaring met Service (level) management
  • Minimaal 5 jaar ervaring met Relatie/leverancier management
  • Minimaal 5 jaar ervaring met Regie

Functie wensen:

Daarbij is het wenselijk dat de kandidaat ervaring heeft met het:

  • Opstellen/controleren van service level agreements (SLA’s) en dossiers van procedures en afspraken (DAP’s)
  • Bewaken van de voortgang van service requests en changes
  • Schakelen met de werkvloer, collega procesmanagers en management
  • Bredere speelveld van de Nederlandse overheid