<< Back

Projectleider Regelhulpen (24-03)

  • Company Ministerie van Economische Zaken en Klimaat
  • Location ZH, NLD
  • Job Type Freelance
  • Posted 03/21/2024

Opdrachtomschrijving:

In opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) ontwikkelt het Kenniscentrum Regelhulpen (onderdeel van het team Digitale Overheid) digitale tools waarmee we bijdragen aan de regeldrukvermindering voor ondernemers (en burgers). Daarbij gaan we niet uit van een wet of een regeling, maar van de situatie van de klant: welke regels gelden voor hem of haar in een bepaalde situatie?

Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor het acquireren en begeleiden van Regelhulptrajecten binnen een team van vier personen.

Binnen RVO en de Rijksoverheid ga je Regelhulpen ontwikkelen, beheren en promoten. Jij fungeert als contactpersoon voor een aantal opdrachtgevers en bouwt een netwerk op. Daarnaast begeleid je Regelhulpontwikkeltrajecten met meerdere betrokken partijen en gebruikersttesten. Je doet de acquisitie, schrijft het projectplan en voert het uit. Je werkt samen met verschillende ICT-ontwikkelaars en je bent de schakel tussen vorm en inhoud. 

Achtergrond opdracht:

De directie Klant, Advies en Informatie (KAI) is gespecialiseerd in klantcontact, gegevensbeheer, digitale interactie en communicatie. We zorgen voor begrijpelijke en toegankelijke informatie, goede communicatiekanalen en actuele gegevens. En ook voor het klantgericht inwinnen en uitwisselen van gegevens en informatie én voor hergebruik daarvan.

Wij stemmen onze dienstverlening af op de informatiebehoefte van de klant, monitoren de buitenwereld, gaan de dialoog aan met de klant en spelen daarop in vanuit onze expertise.

Eisen:

  • Professioneel Projectmanager, Prince 2 of vergelijkbaar
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring bij een Rijksoverheidsorganisatie 
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met de coördinatie van interne en externe processen binnen projecten
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met de aansturing van ICT/IV leveranciers
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met financieel management en inkoop

Functie wensen:

Minimaal HBO werk- en denk niveau, Srum Agile

  • Je hebt kennis van en ervaring met ICT-ontwikkel- en beheerprocessen;
  • Je hebt kennis van en ervaring met de doorontwikkeling van digitale hulpmiddelen;
  • Je hebt kennis van en ervaring met rapportages en dashboards;
  • Je hebt kennis van en ervaring met het optimaliseren van digitaal klantcontact;
  • Je hebt kennis van de gebruiksvriendelijkheid, usability en accesability van digitale kanalen;
  • Je hebt kennis van digitale kanalenstrategieën, dienstverleningsconcepten, klantreizen maar ook praktische ervaring met de uitvoeringsprocessen binnen het klantdomein.
  • Je hebt ervaring met het aansturen van leveranciers of een ICT-ontwikkelafdeling;
  • Je hebt ervaring op het gebied van klantgerichte dienstverlening;
  • Je hebt affiniteit met relevante wet- en regelgeving.