Product Owner (27-03)
Functie: A. Product Owner BIM Infrastructuur
Locatie: Kromhoutkazerne
Startdatum: 01-05-2024
Einddatum: 28-02-2025
Aantal uur per week: 24
Optie op verlenging: Ja
Opdrachtomschrijving:
Werkzaamheden
* Strategische Beslissingen: Het nemen van beslissingen en maken van keuzes gericht op de nieuwste ontwikkelingen in ontwerp, realisatie en
beheer, ten behoeve van geoptimaliseerde BIM-toepassingen.
* Software Implementatie: Onderzoek en implementatie van de nieuwste technologieën om het modelleren, data management, en samenwerking
te optimaliseren, en zorg voor uitbreidingen en verbeteringen in bestaande software om de beste functionaliteiten te waarborgen.
* BIM-processen: Implementatie hiervan en zorgdragen voor het werken vanuit een centrale omgeving (CDE) conform ISO 19650 standaard, ter
bevordering van een naadloze BIM-integratie. Deze werkzaamheden worden toegepast gedurende de gehele levenscyclus van het project.
* BIM-regie: Aansturen van het BIM-team, inclusief de coördinatoren. Waarborgen van de inzet van de juiste BIM-tools en -processen en erop
toezien dat alle stakeholders zich houden aan de vastgestelde BIM-standaarden en -protocollen.
* Kennismanagement: Opzetten van methodieken voor het uitwisselen en borgen van ontwerp- en BIM gerelateerde kennis.
* Informatie Management: Zorgen voor een naadloze integratie van BIM-processen, fungeren als aanspreekpunt voor BIM-gerelateerde
vraagstukken en faciliteren van communicatie tussen alle betrokken partijen.
* Systeemintegratie: Technische implementatie en integratie van ‘Autodesk Construction Cloud’ en zorgdragen voor een naadloze koppeling met
systemen zoals Relatics en SharePoint, met als doel een gestroomlijnde workflow en efficiënte informatie-uitwisseling te realiseren.
Planschrijven : opstellen BIM-paragraaf Projectplan iGIM.
Achtergrond opdracht:
Project integraal gebiedsinformatiemodel (iGIM)
Zie bijlage
Eisen:
eCF4 Lead Professional / Senior manager – Kandidaat heeft de afgelopen 5 jaar actuele kennis en werkervaring in het Organiseren en
plannen, beheren en implementeren van significante ICT en informatiemanagement
B.02 Systeemintegratie – Kandidaat heeft de afgelopen 5 jaar actuele kennis en werkervaring in de integratie van software
en BIM-processen en de laatste jaren ook met de integratie van IM/GIS/AR&VR systemen binnen
ontwerpteams voor civiele techniek en infrastructuur.
E.02 Project- en portfoliomanagement – Kandidaat heeft de afgelopen 5 jaar actuele kennis en werkervaring als teamlead of als
projectmanager BIM-regie:
Kandidaat heeft de afgelopen 5 jaar actuele kennis en werkervaring met het ontwikkelen van BIM
360 DOCS en GeoBIM methodieken. En het met het implementeren van geautomatiseerde
B.04 Implementeren oplossingen – scripts.
Kandidaat heeft een afgeronde HBO-opleiding
D.03 Opleiding en training
Kandidaat heeft een hoge mate van expertise in het adviseren over en werken met:
– Infraworks, Navisworks, ARCGIS/QGIS, RELATICS
– Autodesk Design Review, Autodesk Vault, Autodesk Construction Cloud
– Autodesk Dynamo, REVIT
– AutoCAD CIVIL 3D
– BIM 360, RECAP 360 – 10 jaar
Functie wensen:
Kandidaat bij voorkeur kennis en ervaring met Systems Engineering.
Kandidaat heeft bij voorkeur kennis en ervaring met 3D Studio Max
Kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO-opleiding in Civiele Techniek of vergelijkbare techniek met raakvlakken