<< Back

service delivery manager (deadline 11-3)

  • Company Surf
  • Location Den Haag
  • Job Type Freelance
  • Posted 03/07/2024

Service Delivery Manager

  • Start: zo spoedig mogelijk
  • Duur: 3 maanden, met optie tot verlenging
  • Inzet: gemiddeld 32 uur per week
  • Tarief: marktconform
  • Locatie:

De kandidaat dient rekening te houden met een eventueel gesprek op 14 maart 2024.

Opdrachtomschrijving

Als Service Delivery Manager voor de Onderwijs- en Bedrijfsvoering applicaties ben je verantwoordelijk voor het regisseren en monitoren van de dienstverlening van de leveranciers van deze applicaties. Je voert gesprekken met leveranciers en de betrokken collega’s over het reilen en zeilen van de contracten in jouw contractenportfolio.

De belangrijkste doelen van je werkzaamheden zijn het zorgen dat de prestaties van de leveranciers op gestructureerde wijze gemonitord, besproken en geëvalueerd worden, de contractafspraken en SLA’s nagekomen worden en dat de prestaties ook continu verbeterd worden zodat ze blijven aansluiten bij de ontwikkelingen in het onderwijs. 

Je werkt nauw samen met de functioneel beheerders en andere stakeholders binnen De Haagse. De functioneel beheerders richten zich op de prestaties en juiste werking van de applicatie en jouw focus ligt op aansluiting van op de onderliggende contractafspraken op deze prestaties. In je functie kun je voor advies, het toepassen van organisatie-brede tools en werkwijzen en bij eventuele escalaties terecht bij de centrale Service Delivery Manager IT en de contractbeheerder. Vanuit het centrale inkoop- en contractmanagementteam zijn zij je sparringpartners op het gebied van contractmanagement en de bron van informatie uit het contractbeheersysteem.

Wat ga je doen?

  • Je zorgt ervoor dat de leveranciers zich aan de gemaakte afspraken houden zoals deze in de bijlagen (DP, DFA, SIP, PDC, etc.) van de leveranciersovereenkomsten zijn afgesproken en beschreven;
  • Je managet contractuele issues en andere disputen met leveranciers tijdens de contractperiode;
  • Je zorgt voor het doorvoeren van kleine aanpassingen van de bijlagen van de overeenkomsten en houd de leveranciersdossiers bij met operationele afspraken, actiepunten en maatregelen;
  • Je registreert, volgt, en beoordeelt offertes voor nieuwe deeldiensten binnen de bestaande contracten en beëindigt/verlengt de bestaande diensten binnen de contracten met leveranciers;
  • Je bestelt van ‘standaardproducten en -diensten’ binnen afgesloten raamovereenkomsten;
  • Je controleert facturen, bewaakt het budget en stelt deze betaalbaar in overeenstemming met de richtlijnen en eisen van de budgethouders;
  • Je zorgt voor een goede werkrelatie met de leveranciers zodat deze bereid zijn zich te verplaatsen in de problematiek en/of uitdagingen van De HHS.

Functie-eisen

  • Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;
  • Je wordt enthousiast worden van samenwerken en je bent van nature initiatiefrijk en zelfstandig;
  • Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van contractmanagement op software applicaties;
  • Ervaring in het (hoger) onderwijs is een sterke pré.