<< Back

adviseur informatiehuishouding

  • Company Ministerie van Justitie & Veiligheid
  • Location Den Haag
  • Job Type Freelance
  • Posted 03/04/2024

Opdrachtgever: Ministerie van Justitie & Veiligheid (JenV) 

Titel: Adviseur Informatiehuishouding 

Locatie: Den Haag 

Land: Nederland 

Taal: Nederlands 

Uren per week: 36 – 36 

Looptijd: 01-04-2024 t/m 01-11-2024 

Optie verlenging: Nee 

 

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Realiseren door de uiteenlopende kaders, normen en eisen systematisch te wegen en af te zetten tegen een huidig en toekomstig gebruik en adequaat te adviseren over de proportionaliteit van te nemen maatregelen.



Achtergrond opdracht

Beschrijving directie/dienst/afdeling: De Raad voor de Kinderbescherming (RvdK) is een taakorganisatie van het Ministerie van Justitie en Veiligheid en is er voor ieder kind dat ernstige schade dreigt op te lopen en recht heeft om veilig op te groeien. Ook bij het op orde brengen van de informatiehuishouding staat het kind bij de RvdK centraal. De RvdK is aan het voorbereiden op de informatiehuishouding van de toekomst en ontwikkelt zich tot een organisatie die data- en informatiegedreven werkt. Met ruim 2000 mensen, zijn we georganiseerd in een Landelijke Staforganisatie (LSO) in Den Haag en verschillende locaties in het land. Voor meer informatie over de organisatie zie: kinderbescherming.nl

Eisen

  • HBO/WO werk- en denkniveau aangetoond via het CV met relevante opleidingen en werkervaring voor de opdracht bij voorkeur op het gebied van bestuurs- bedrijfs- of informatiekunde of vergelijkbaar
  • Je hebt relevante werkervaring in een soortgelijke functie op het IHH-vakgebied binnen de (Rijks)overheid opgedaan in de afgelopen 3 jaar
  • Je beschikt over aantoonbare kennis van de relevante wet- en regelgeving op het gebied van archivering en document- en informatiehuishouding; zoals de Archiefwet AVG Woo Wet elektronisch bestuurlijk verkeer Baseline Informatiehuishouding Rijk Toepassingsmodel Metadata Rijk
  • Je hebt aantoonbare kennis van informatiehuishoudingsprocessen en projectmanagement werkervaring
  • Je hebt kennis van proces- en/of zaakgericht werken
  • Je hebt affiniteit met moderne IT en de mogelijkheden daarvan op het gebied van informatiehuishouding zoals DMS/RMA/Zaaksysteem
  • Het CV van de kandidaat sluit aan op het functieprofiel en de opdrachtbeschrijving
  • De motivatiebrief is geschreven door de kandidaat en geeft een toelichting waarom hij/zij geschikt is voor de functie en welke kwaliteiten de kandidaat met zich meebrengt die aansluiten bij de gestelde eisen
  • De motivitatiebrief is niet in de derde persoon geschreven
  • Minimaal een keer per week op locatie werkzaam. Voor deze opdracht is de locatie Den Haag Turfmarkt en soms ook Utrecht

Wensen

  • De kandidaat heeft relevante werkervaring in een soortgelijke functie op het IHH-vakgebied binnen de (Rijks)overheid.
  • De kandidaat is beschikbaar per 1 april 2024 (waarbij een opbouw in uren bespreekbaar is).
  • De kandidaat heeft ervaring in communiceren met diverse niveaus binnen de organisatie en daarmee in staat om de diverse stakeholders mee te nemen in het te behalen resultaat van de trajecten.
  • In de motivatiebrief staat duidelijk omschreven, waarom de kandidaat bij de waarom de functie bij hem/haar past.

Competenties

  • Analyseren
  • Creativiteit
  • Netwerken
  • Omgevingsbewustzijn
  • Organisatiesensitiviteit
  • Overtuigingskracht
  • Plannen en organiseren