<< Back

Service Delivery Manager leefomgeving (deadline 22-2)

  • Company Rijkswaterstaat
  • Location Delft
  • Job Type Freelance
  • Posted 02/15/2024

Functietitel: Service Delivery Manager leefomgeving

Aantal uur: 36u p.w

Startdatum: 14 maart 2024

Einddatum: 14 juni 2024

Standplaats: Delft , (Rijswijk/Utrecht )

Opdrachtomschrijving

Het doel van het proces Informatievoorziening is het effectief en efficiënt zorgdragen voor de IV-diensten en -producten die RWS bij het doorlopen van haar werkprocessen nodig heeft, inclusief de daarbij benodigde applicaties en technische infrastructuur. De IV-diensten en producten vallen daarbij grofweg in drie typen uiteen: Industriële automatisering (IA), Bestuurlijke informatievoorziening en administratieve automatisering. De Service Delivery manager is binnen de CIV verantwoordelijk voor de uitvoerende en een aantal sturende processen conform ITIL en ASL voor zowel interne als externe leveranciers. Stuurt interne en externe leveranciers aan en jaagt verbeteringen aan van de door hen geleverde dienstverlening. Geeft goedkeuring aan opdrachten aan leveranciers vanuit Applicatie management. Ondersteunt Applicatiemanagers als processen (ITIL/ASL) niet goed lopen en initieert en realiseert verbeteringen (SIP Service Improvement Plan). Maakt en reviewed Dossier Afspraken en Procedures (DAP’s), monitort het niveau van de dienstverlening en zorgt voor optimalisatie, conform de gevraagde en overeengekomen prestatiekenmerken (performance, beschikbaarheid, bedrijfszekerheid, BIR etc) inclusief gewenste functionaliteit zoals vastgelegd met de business. Stelt Service Level Rapportages (SLR’s) op en bespreekt dit met de klant.

Achtergrondopdracht

De SDM’er stelt DAP’s op en zorgt dat deze up-to-date is, rapporteert conform afgesproken Service Levels (Service Level Rapportage), initieert en implementeert verbeteringen (SIP), heeft op reguliere basis Service Overleggen met de business en werkt nauw samen met de betrokken stakeholders.

Eisen

  • ASL Foundation, BISL Foundation, ITIL Service Management
  • Aantoonbare kennis en ervaring, opleiding. Prince2 IITL Incidentmanagement module ITIL configuratie management module
  • HBO of academisch (3 jaar)

Wensen

  • Plannen en organiseren
  • Kennis Infrastructuur
  • Kennis software beheer en ontwikkeling
  • Agile/Scrum
  • ASL Ondernemend
  • Het is van belang dat de kandidaat naast de genoemde competenties, communicatief vaardig is en bekend is met het werken in een overheidsomgeving/speelveld. Kennis van het het domein Leefomgeving is een pre.

Competenties

  • Organisatiesensitiviteit: Schakelt op het juiste momenten met opdrachtgever en belanghebbenden over doelen, wensen, prioriteiten en voortgang, houdt rekening met de behoeften en belangen van de klant. Is stressbestendig; weet om te gaan met weerstand en tegenslag waarbij het projectresultaat niet uit het oog wordt verloren. Weet daarbij meerdere beïnvloedingsstijlen toe te passen (o.a. in het kader van conflicthantering). Volgt relevante ontwikkelingen buiten de eigen organisatie, signaleert wanneer deze van invloed zijn op en vertaalt deze naar het eigen werkterrein. Levert input voor het ontwikkelen van kennis op het betreffende vakgebied.
  • Resultaatgerichtheid: Stelt doelen en prioriteiten, stuurt hierop aan en bewaakt de voortgang. Is in staat om de resultaten van het eigen werk te beoordelen en waar nodig bij te sturen. Is in staat om de resultaten van het eigen werk te beoordelen en waar nodig bij te sturen.