<< Back

delivery manager

  • Company Dictu
  • Location Den Haag
  • Job Type Freelance
  • Posted 01/29/2024

Delivery Manager – Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (DICTU) 

Locatie Den Haag 

Uren per week 36 

Looptijd 12-02-2024 t/m 10-05-2024 

Optie verlenging Ja 

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Multidisciplinaire en omvangrijke ICT-opdrachten voor grote rijksklanten conform de verwachtingen laten verlopen. Dat is in het kort je boeiende opgave als deliverymanager Inspecties & Handhaving. Denk aan klanten als NVWA, RVO en ILT. En trajecten met directe impact op de kwaliteit en betrouwbaarheid van systemen en applicaties binnen deze organisaties. Jouw werk heeft dus zichtbaar resultaat voor alle Nederlanders. Jij bent, vanuit de levering, de smeerolie in het hele proces, van de uitvraag bij de klant tot en met de afronding van een opdracht. Je werkt hierbij richting klanten nauw samen met de relatiemanager. In je werk ben je tegelijkertijd bij meerdere trajecten en binnen verschillende afdelingen van de Dienst ICT Uitvoering (DICTU) betrokken. Je slaat de brug tussen de behoefte van de klant en de agile-uitvoering ervan door de multidisciplinaire scrum-teams binnen DICTU. En je stemt continu af met de verantwoordelijke teamleiders, productowners en scrummasters. Jouw doel: zorgen dat ICT-producten en -diensten volgens de afspraken over kosten, kwaliteit, planning en conform de verwachtingen worden opgeleverd. Daarbij doe je met je team(s) ook proactief suggesties richting klanten over hun ICT-landschap. Intensief klantcontact met het oog op de levering en doorlopend schakelen tussen verschillende opdrachten en met alle betrokkenen binnen en buiten DICTU; dat zijn de belangrijkste ingrediënten van jouw veelzijdige functie als deliverymanager.

Achtergrond opdracht

Voor de ((dev)ops) teams die werkzaam zijn voor (en bij) de NVWA, RVO Visserij en ILT, zoeken wij een deliverymanager. De teams dragen zorg voor het beheer en de doorontwikkeling van bedrijfsapplicaties van de genoemde klanten. In het bijzonder betreft het hier applicaties die veelal verband houden met de Inspecties en Handhaving taken. Tegelijkertijd meerdere grote ICT-opdrachten opstarten, begeleiden en succesvol afronden. Jij doet het! Dit lukt je, omdat je ijzersterk bent in plannen, organiseren, afstemmen met andere onderdelen van DICTU en sturen op het juiste resultaat. Als geen ander weet je teams en andere betrokkenen rond een traject te verbinden en je schakelt moeiteloos tussen verschillende opdrachten en in gesprekken op alle niveaus. Daarbij houd je altijd het overzicht in je brede functie, ben je een prettige en betrouwbare sparringpartner voor klanten, een uitstekende netwerker en bovendien een inspirerende coach voor de teams waarmee je werkt. Je stemt af met de opdrachtgever over resultaten en doelen, aanpak, financiële kaders en andere randvoorwaarden. Je bent in staat om tot creatieve oplossingen te komen binnen de brede kaders van dictu. Je bent in staat om draagvlak te creëren, uit te dragen en verdedigt de resultaten en eventuele consequenties. Je hebt oog voor en houd je bezig met strategische beleidslijnen en/of primaire (beleids)doelstellingen.

Eisen

  • HBO+
  • Je hebt ruime ervaring met het werken volgens de methodieken en technieken van agile (3 jaar)
  • Je hebt ruime ervaring met projectmatig werken (3 jaar)
  • Als Service -/Delivery manager concrete ervaring met software/applicaties (3 jaar)

Wensen

  • Vaardigheid in het adviseren, begeleiden en ondersteunen van management en lijn(management).
  • Vaardigheid in het ontwikkelen, uitdragen en verdedigen van projecten, producten, diensten, beleid en processen, nieuwe ideeën en concepten.
  • De contacten kenmerken zich als interne en/of externe klanten/relaties om te adviseren en af te stemmen over de ontwikkeling, toepassing, implementatie en uitvoering van producten, beleid en processen en om belangentegenstellingen te overbruggen.

Competenties

  • Uitstekende analytische vaardigheden.
  • Goed in plannen en organiseren.
  • Grote dosis organisatie- en omgevingsbewustzijn.
  • Goede communicatievaardigheden.
  • Staande te houden in een complexe en politieke organisatie.
  • Pro-actief en overtuigend.
  • Balans tussen samenwerkingsgericht, resultaatgericht en klantgericht gericht.
  • Creatief, sterk in netwerken, verbinden en motiveren.
  • Gericht op zelfontwikkeling.