<< Back

Applicatiemanager Leefomgeving (deadline 23-1)

  • Company Rijkswaterstaat
  • Location Delft
  • Job Type Freelance
  • Posted 01/16/2024

Functie: Applicatiemanager Leefomgeving

Locatie: Delft

Startdatum: 19-02-2024

Einddatum: 17-05-2024

Aantal uur per week: 36

Optie op verlenging: Ja

Opdrachtomschrijving:

Het doel van het proces Informatievoorziening is het effectief en efficiënt zorgdragen voor de IV-diensten en -producten die Rijkswaterstaat bij het doorlopen van zijn werkprocessen nodig heeft, inclusief de daarbij benodigde applicaties en technische infrastructuur.

De IV-diensten en -producten vallen daarbij grofweg in drie typen uiteen:

Industriële automatisering (IA),

Bestuurlijke informatievoorziening en administratieve automatisering.

De Applicatiemanager is binnen CIV verantwoordelijk voor het beheer van enkele grote applicaties in het bodemdomein (directie Leefomgeving). Dit gebeurt conform de gevraagde en overeengekomen prestatiekenmerken (performance, beschikbaarheid, bedrijfszekerheid, BIR e.d.) en gewenste functionaliteit, zoals vastgelegd met de business.

Werkzaamheden staan in het teken van het doorvoeren van enkele grote wijzigingen ten behoeve van de koppeling met de nieuwe Omgevingswet/DSO, alsook de implementatie van zaakgericht werken binnen het domein Leefomgeving.

Achtergrond opdracht:

Binnen het IV-domein Leefomgeving wordt IV-ondersteuning gegeven aan BOA-opdrachten van WVL (een onderdeel van Rijkswaterstaat).

Door de aard van de BOA-opdrachten schommelt de hoeveelheid en aard van het werk. Daarom wordt voor een deel middels inhuur voorzien in de (schommelende) behoefte aan capaciteit. De Applicatiemanager werkt binnen de afdeling Watermanagement Services van de directie Ontwikkeling en Services Rijkswaterstaat.

Eisen:

  • ASL Foundation, BISL Foundation en ITIL.
  • Kennis van Agile Manifesto, Scrum Guide en DevOps
  • Aantoonbare kennis en ervaring Prince2.
  • 4 jaar Ruime kennis van en werkervaring in een divers applicatielandschap binnen een organisatie.
  • 4 jaar Ruime kennis van en ervaring met inkoop en aansturing van leveranciers.
  • 4 jaar Kennis van en ervaring als projectleider in een ICT-omgeving.
  • Hbo- of wo-diploma

Competenties:

Communicatief; Resultaatgericht; Uitstekende analytische vermogens; Klantgericht/relatiegericht/ teamspeler; Plannen en organiseren.

Functie wensen:

  • Kennis van agile ontwikkeling;
  • Kennis van ITIL/ASL/BISL-framework en van de functies en rollen die in die frameworks passen die kunnen worden vertaald naar rollen in het agile werkproces.
  • Ervaring met en kennis van systemen in het domein Leefomgeving en vergunningverlening Toezicht en Handhaving en Omgevingswet;
  • Ervaring met en kennis van werkprocessen binnen de overheid;
  • Ervaring met scrum werken.