<< Back

senior servicemanager (deadline 9-1)

  • Company Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
  • Location Den Haag
  • Job Type Freelance
  • Posted 12/31/2023

Senior Servicemanager – Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Locatie Den Haag 

Uren per week 32 – 36 

Looptijd 01-02-2024 t/m 30-06-2024 

Optie verlenging Ja 

Rolomschrijving en taakafspraken

Ministerie van Sociale zaken en Werkgelegenheid

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (hierna te noemen: het ministerie van SZW) werkt aan een sociaal en economisch krachtig Nederland in Europa, met werk en bestaanszekerheid voor iedereen. De bewindslieden zijn onder meer verantwoordelijk voor het arbeidsmarktbeleid, inclusief migratie en vrij verkeer van werknemers, uitkeringen en re-integratie, inkomensbeleid, het combineren van arbeid en zorg, arbeidsomstandighedenbeleid en inspectie daarop. Er werken ongeveer 2200 medewerkers bij het ministerie van SZW.

Nederlandse Arbeidsinspectie

De Nederlandse Arbeidsinspectie houdt onder andere toezicht op de naleving van wet- en regelgeving op het terrein van arbeidsomstandigheden, het verbod op illegale tewerkstelling en betaling onder het wettelijk minimumloon. We sporen fraude, uitbuiting en georganiseerde criminaliteit op binnen de keten van werk en inkomen. Daarnaast signaleren we de risico’s en relevante ontwikkelingen op de beleidsterreinen van het ministerie van SZW.

De vacature doet zich voor binnen de afdeling Informatiemanagement en -voorziening (IMV). De Nederlandse Arbeidsinspectie moet kunnen vertrouwen op beschikbare en betrouwbare informatiesystemen en een goed functionerende KA-omgeving. Alle activiteiten die daarvoor nodig zijn, zijn ondergebracht in de afdeling Informatiemanagement en -voorziening (IMV).

Project / Opdracht

Inrichten servicemanagement en de rol van servicemanagement binnen het Functioneel Beheer Opsporingscluster. Begeleiden in bestedingstraject Forensisch Domein bij de Belastingdienst.

Eisen

•    HBO werk en denkniveau bij voorkeur op het gebied van (bedrijfskundige) informatica of business-IT en management.

•    Kennis van het inrichten van servicemanagement voor IT-systemen en -infrastructuur bij de overheid.

•    Kennis van standaarden op het gebied van BiSL en ITIL.

•    Minstens vijf jaar werkervaring als servicemanager binnen grotere organisaties.

Ervaring

•    Ervaring met inbestedingstrajecten (overheid/overheid)

•    Ervaring met contractafspraken met de BD

•    Kennis en ervaring met verschillende instrumenten zoals DAP’s en SLA’s om tot een effectieve governance te komen.

Je hebt ervaring met het werken in complexe samenwerkingsverbanden binnen de overheid en opereren in bestuurlijke omgevingen.