<< Back

Service Level Manager (deadline 5-1-2024)

  • Company DUO
  • Location Groningen
  • Job Type Freelance
  • Posted 12/15/2023

Service Level Management – DUO Groningen 

Locatie Groningen 

Uren per week 36 

Looptijd 22-01-2024 t/m 30-06-2025 

Optie verlenging Nee 

DUO Groningen vraagt minimaal 1 dag per week fysieke aanwezigheid.

Opdrachtomschrijving

DUO is de spil in het onderwijsveld van Nederland. Niet voor niets is het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap onze belangrijkste opdrachtgever. Zo leveren wij de ICT-werkplekdienstverlening voor het gehele ministerie, en draait de Virtual Desktop Infrastructure (VDI) bij ons in Groningen. Jij bent er als Service Delivery Manager verantwoordelijk voor dat deze dienstverlening continu op het hoogste niveau is.

Achtergrond opdracht

Je komt te werken binnen de Regieorganisatie van DUO in het Klantenteam OCW. Deze adviseert en ondersteunt de verschillende ICT-teams in de uitvoering van hun processen. Jij bent de schakel tussen deze teams en het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) als externe afnemer van de VDI-werkplek. Het sluiten én nakomen van de overeenkomsten en servicecontracten is jouw verantwoordelijkheid. Jij bent dan ook degene die onderhandelt over de condities en niveaus van de dienstverlening, en de servicelevel- agreements (SLA’s) en standaards opstelt. Ook stel je mede de dienstencatalogi, tarievenstructuur en verrekenregels op. Je ontwikkelt en beheert de rapportagestructuur. Voor zowel onze ICT-afdeling als OCW ben jij het aanspreekpunt. Door in contact te blijven met leveranciers, bewaak je de SLA’s en stel je deze waar nodig bij. Signaleer je, bijvoorbeeld op basis van evaluaties en jouw heldere analyses, dat de dienstverlening beter of voordeliger kan? Dan adviseer je daarover en overleg je met de betrokken partijen over de noodzakelijke wijzigingen. Zo werk je samen met de professionals van de afdeling ICT-CAS-Regie en het management van ICT aan de verdere optimalisering van het service- en delivery-proces.

Eisen

  • HBO werk- en denkniveau
  • Kennis van en ervaring met ICT-dienstverlening en -producten (3 jaar)
  • Ruime ervaring als Service (Delivery) Manager (3 jaar)
  • Je hebt kennis van systemen programma’s en applicaties van een ICT-infrastructuur met name gericht op werkplekken (2 jaar)

Wensen

  • Je kent de mogelijkheden van informatietechnologie.
  • Je hebt kennis van bedrijfskunde, administratieve organisatie en kwaliteitsmanagement.
  • Competenties
  • Je beschikt over analytisch vermogen en kunt je eigen werk goed organiseren en controleren.
  • Je algemene en verbale cognitieve vaardigheden zijn goed en je legt makkelijk contact.
  • Je hebt een initiatiefrijke en assertieve instelling en presteert graag goed.