service manager (deadline 15-12)
Service manager – Ministerie van Defensie
Start : 01-03-2024
Eind: 31-12-2024
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36
Remote werken: Na inwerkperiode kan deels vanuit huis worden gewerkt, min 2 dagen/wk in Utrecht, afh van de opdrachten. Incidenteel naar andere defensielocaties.
Opdracht
Als Service Managers ondersteun je de IT-afdelingen met je expertise, en lever je een bijdrage aan het opstellen van producten voor deze
afdelingen. Je actualiseert of stelt Dienstbeschrijvingen en Service Level Agreements op, of helpt hierbij. Je richt periodieke rapportages in. Je
gaat helpen bij het uitwerken, inrichten en borgen van de complexe diensten. Je maakt regie en governance voor een IT dienst inzichtelijk.
Daarvoor breng je de onderlinge afhankelijkheden tussen business, interne IT bouwstenen (die JIVC zelf levert) en externe IT bouwstenen (die
externe leveranciers leveren) in kaart en bewaakt de vastlegging en naleving van de afspraken.
JIVC: JIVC is een professionele IV/ICT-organisatie, die de Defensieonderdelen en andere klanten binnen de overheid faciliteert in het effectief en doelmatig
kunnen (blijven) uitvoeren van hun taken. Als organisatie staat JIVC voor betrouwbare, beveiligde IV/ICT-diensten die marktconform zijn wat betreft
techniek en prijs. Medewerkers binnen JIVC werken samen en delen kennis, vanuit het besef dat alleen op deze wijze de beste kwaliteit kan worden geleverd.
Achtergrond
Met jouw kennis van organisaties en de gangbare IT/ICT-processen kijk je met een helicopterview naar de IT dienstverlening. Vanuit het team
Service Management word je ingezet bij klantafdelingen die verantwoordelijk zijn voor het inrichten en beheren van een breed scala aan IT
Diensten.
Opdracht
Plannen, implementeert en beheert oplossingen voor oplossingen.
Beheert de definitie van Service Level Agreements (SLA’s), Operational Level Agreements (OLA’s) contracten en Key Performance Indicators
(KPI’s). Biedt people management van personeel monitoring, rapportage en het vervullen van service-activiteiten. Neemt mitigatiemaatregelen in geval van niet-nakoming van overeenkomsten.
Taken
• Definieer Servicevereisten
• Onderhandel over SLA / OLA
• Beheer de werking van de oplossing
• Zorg voor servicelevering
• Onderhouden en bijdragen aan de creatie van het afdelingsbudget
• Beheer personeelsontwikkeling
Eisen
- Kandidaat heeft een ITIL foundation certificaat
- Kandidaat heeft HBO+ werk- en denkniveau
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als service manager, service delivery manager of adviseur op het gebied van IV/ICT diensten en services die uit meerdere componenten (minimaal 2) zijn opgebouwd en/of geleverd door verschillende providers.
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Senior Servicemanager met het inrichten, borgen en beheren van IV/ICT diensten en services die uit meerdere componenten (minimaal 2) zijn opgebouwd en/of geleverd door verschillende providers.
- Kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het (opstellen en hanteren) van service level agreements.
- De kandidaat heeft aantoonbare kennis en minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met inrichten van regievoering/governance bij IT Diensten die uit meerdere componenten (minimaal 2) zijn opgebouwd en/of geleverd door verschillende providers.
Wensen
- De kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met het (opstellen en actualiseren) service beschrijvingen.
- De kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met ITIL processen.
- De kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met handelen nav service management rapportages.
- De kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het opstellen van rapportages over de service/ICT dienst.
- De kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het analyseren van hiaten in de dienstverlening en opstellen van Service Improvement plannen.