<< Back

business analist (deadline 8-12)

  • Company Belastingdienst
  • Location Utrecht
  • Job Type Loondienst
  • Posted 12/04/2023

Businessanalist PFMI – Belastingdienst Non-ICT

Locatie Utrecht 

Uren per week 36 

Looptijd 28-06-2024 t/m 29-06-2024 

Optie verlenging Ja 

Opdrachtomschrijving

De Belastingdienst heeft een nieuw fiscaal meldingenproces ontwikkeld welke inrichting binnen een bestaande keten behoeft t.b.v. het oppakken van de behandeling van twee geprioriteerde type meldingen (1) en de opschaling naar andere meldingen (2) en doorontwikkeling naar een duurzame IV-voorziening (3). Het fiscale meldingenproces ziet toe op de behandeling van mogelijke fiscale meldingen welke evt. naar het toezichtproces doorgestuurd zullen worden en m.n. binnen de DG Belastingdienst binnen zullen komen vanuit andere overheidsinstellingen. Bij aanvang wordt samen met de opdrachtgever de opdracht en de daaruit voortvloeiende taakomschrijving geconcretiseerd.

Werkzaamheden:

  • De reguliere organisatie / keten integraal adviseren en ondersteunen op het gebied van procesontwikkeling en uitvoeren van de desbetreffende aanpak
  • Het regisseren en begeleiden van bepaalde aspecten / domeinen als onderdeel van de bredere inrichting en doorontwikkeling
  • Structureren, analyseren alsook het coördineren hiervan en inzicht bieden in informatiestromen op basis van éénduidige informatievoorziening over de verschillende organisatieonderdelen heen o.a. t.b.v. het identificeren van kritieke kansen voor procesverbetering en onderbouwing van besluitvorming
  • Voorzitten, inhoudelijk voorbereiden en organiseren van werkgroepen / ad hoc overleggen
  • Versterken en ondersteunen van de reguliere organisatie waar benodigd / gevraagd

Eisen

  1. Academisch denk- en werkniveau is vereist.
  2. Ervaring bij Belastingdienst is een pré.
  3. Je hebt ervaring met strategisch interim management en organisatieadvies bij de Rijksoverheid.
  4. Je hebt ervaring met het coördineren, regisseren van veranderingen/ beleidsontwikkeling bij de Rijksoverheid.
  5. Goede (actuele) kennis van de communicatie processen binnen grote (uitvoerings)organisaties.
  6. Goede tot zeer goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden.
  7. Ervaring met het (grote) programma’s binnen de Rijksoverheid, opererend in een dynamische politiek-bestuurlijke omgeving.

Competenties

  • Analyseren
  • Creativiteit
  • Netwerken
  • Omgevingsbewustzijn
  • Organisatiesensitiviteit
  • Overtuigingskracht
  • Plannen en organiseren
  • Samenwerken