<< Back

ICT beheerder (deadline 2-11)

  • Company ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
  • Location Den Haag
  • Job Type Freelance
  • Posted 10/31/2023

ICT Beheerder Windows-Exchange-AD-Virtualisatie – Ministerie van Algemene Zaken (ALG) (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (Min IenW)) 

Locatie Den Haag 

Uren per week 36 – 36 

Looptijd 13-11-2023 t/m 30-04-2024 

Optie verlenging Nee 

Sluitingstijd 02-11-2023 12:00:00 

Opdrachtbeschrijving:

Ter versterking van het backoffice team zijn wij op zoek naar een ICT allround beheerder met HBO werk- en denkniveau die goed uit de voeten kan met Microsoft Windows Server, Microsoft Exchange en Microsoft Active Directory en Hyper-V. Het gaat hier niet alleen om het beheren van infrastructuren maar ook in het upgraden, migreren en uitbreiden van deze infrastructuren incl. domein upgrades. Je werkt aantoonbaar releasematig en bent goed thuis in het uitrollen van werkplekken en servers voorzien van de juiste software. Je hebt aantoonbare ervaringen met het hardenen van omgevingen. Daarnaast ben je goed thuis in het toepassen van beveiligingsrichtlijnen en kun je ook FIT-GAPS maken m.b.t. het geinstalleerde en wat vereist wordt vanuit wet- en regelgeving en richtlijnen en ben je in staat om verbeteringen door te voeren. Daarnaast ben je in staat om highlevel en low level designs op te stellen. 

Inhoudelijke Opdracht:

• Beheren van een verscheidenheid aan ICT omgevingen (dus ook ticketafhandeling is een van je taken). Het gaat dus niet alleen om projecten!)

•Je neemt deel aan klant- en beheerprojecten en vertegenwoordigt AZ in technische overlegstructuren. Het gaat hierbij dus niet alleen over infrastructurele projecten maar je levert ook je bijdrage in projecten op het gebied van applicatie/systeemontwikkeling en integratie;

• Je onderhoudt contacten met leveranciers en klanten, zowel intern als extern

• Het hanteren en bewaken van standaard werkprocessen (ervaring met de processen conform de Integrated Service Management (ISM) filosofie is een pré)

• Je stelt technische specificaties op voor onderhouds- en supportcontracten met leveranciers

• Je bent in het team achtervang van 1 of meerdere systeembeheerders voor wat betreft de technische infrastructuur en het technisch beheer van applicaties

• Je bent bedreven in het beheer van applicaties, testen en uitrollen

• Je ontwikkelt de server releases en draagt bij aan de implementatie en hardening van nieuwe en verbeterde systemen

• Je bent 2e/3e lijns vraagbaak voor de infrastructuren en de bijbehorende applicaties

• Het bijhouden van de registratiesystemen en de documentatie met achtergrond- en achtervanginformatie

•Je werkt releasematig en stelt dus ook die planningen op en geeft inzicht aan de ICT organisatie. 

Je vindt het prettig om in teamverband met je nieuwe collega’s samen te werken evenals zelfstandig te kunnen functioneren. Beheer, upgrades en migraties hebben voor jou geen geheimen meer en je vindt het prettig om je werkzaamheden goed te documenteren zodat je collega’s jouw werkzaamheden indien nodig ook kunnen overnemen. Je levert kwalitatief hoogstaande resultaten, neemt geen genoegen met half-werk en afspraak is afspraak. Verder ben je proactief en integer, en beschik je over een sterk verantwoordelijkheidsgevoel.

Je bent flexibel, betrouwbaar en klantgericht. Je weet snel te schakelen op verschillende niveaus en bent een doorzetter. Je voelt je thuis in een complexe omgeving, waarin je met collega-professionals samenwerkt en de uitdagingen aanpakt. Uiteraard zorg je dat je altijd op de hoogte bent van de nieuwste technieken binnen je vakgebied door zelf- en bijscholing. Let op! Je staat aan de lat om de omgevingen correct en juist te beheren en door te ontwikkelen. Beheer is een serieuze en secure klus. Durf je de uitdaging aan?

Achtergrond opdracht:

Je gaat aan de slag bij de unit ICT, specifiek bij het onderdeel Backoffice. De backoffice binnen de Unit ICT, directie Bedrijfsvoering is onderdeel van het Ministerie van Algemene Zaken. De Backoffice voert de beheerprocessen uit waarmee de ICT-diensten worden geleverd. De Backoffice is het 2e en 3e lijn aanspreekpunt voor ICT infrastructurele werkzaamheden. Zij leveren ook specialisten voor de projecten. In de projectorganisatie zorgt het team projectmanagement voor het uitvoeren van projecten, die als dienst door de beheerteams in beheer moeten worden genomen. Het CIO-office bepaalt de exploitatieovereenkomst en de dienstenniveau ’s met de klant.

Organisatorische context en cultuur:

De directie Bedrijfsvoering levert binnen het ministerie van Algemene Zaken dienstverlening op alle PIOFAH terreinen: Personeel, Informatievoorziening/ICT, Organisatie, Financiën/Inkoop, Administratieve Organisatie, en Huisvesting/Gebouwenbeheer/Facilitair. In nauwe samenwerking met de directie Financieel- Economische Zaken en de rijksbrede Shared Service Organisaties ondersteunt de directie Bedrijfsvoering het primaire proces van het ministerie van Algemene Zaken zo goed mogelijk. Snel, flexibel en kostenbewust en rechtmatig handelen staan hierbij voorop

Eisen:

  • Actuele certificeringen m.b.t. Windows platformen (2012 en hoger) en Microsoft Exchange 2016 en hoger
  • Ervaring met het werken conform beheerprocessen op basis van ITIL of ISM
  • Ervaring met applicatiebeheer en deployment van omgevingen (bijv. op basis van SCCM)
  • Ervaring met het opstellen van FITgaps en hardenen van systemen
  • Gedegen kennis van en ervaring met scripting (bijv. powershell) en virtualisatie zoals Hyper-V en HCI
  • Aantoonbaar HBO werk- en denk niveau
  • Gedegen kennis en ervaring met het beheer, upgrades. migraties van Microsoft Windows server/ desktop/ Exchange (5 jaar)
  • Gedegen kennis en ervaring met het upgraden van windows domeinen (5 jaar)
  • Ondergaan van een AIVD-A screening is verplicht. Reeds al een AIVD of MIVD screening gehad? Geef dat dan vroegtijdig aan

Wensen:

Competenties: enthousiaste, communicatief vaardige, flexibele, allround ICT Beheerder Windows

• Stressbestendig;

• Initiatief;

• Klantgerichtheid;

• Samenwerken;

• Analyseren;

• Communiceren op basis van feiten;

• Omgevingsbewustzijn;

• Plannen en organiseren;

• Voortgangscontrole;

• Zelfontwikkeling;

• Groot doorzettingsvermogen;

• Proactief;

• Nederlandse taal in woord en geschrift zeer machtig zijn.

Aanvullende kennis:

• Microsoft Hyper-V beheer en ontwikkel kennis

• Kennis van Topdesk is een pré;

• In het bezit van Rijbewijs B;

• Ervaring met agile werken en implementeren.

Overige functiewensen:

• Ervaring met de rijksoverheidsomgeving dan wel vergelijkbare werkomgevingen;

• Kennis en ervaring met het werken binnen high secure ICT omgevingen is een pré;

• Kennis en ervaring met beheermethodieken (ervaring met de processen conform de Integrated Service Management (ISM) filosofie is een pré);