<< Back

PMO (deadline 10-10)

  • Company PGGM
  • Location Zeist
  • Job Type Loondienst
  • Posted 10/07/2023

PMO – PGGM N.V. 

Project Management Officer werkstroom Communicatie & Services voor de implementatie van de WTP 

Locatie Zeist 

Uren per week 24 

Looptijd 01-11-2023 t/m 29-03-2024 

Optie verlenging Ja 

Project Management Officer werkstroom Communicatie & Services voor de implementatie van het pensioencontract

PGGM Pensioenbeheer werkt met het programma ‘Feniks’ aan de implementatie van de Wet Toekomst Pensioenen (WTP). Binnen dit programma werken meerdere werkstromen aan de tijdige en succesvolle implementatie van de solidaire premieregeling voor de fondsen PFZW en Schilders. Onderdeel van een succesvolle implementatie èn transitie naar het nieuwe pensioencontract is de wijze waarop onze klanten over de nieuwe regeling communiceren met hun deelnemers. De werkstroom Communicatie & Services binnen Feniks is verantwoordelijk voor zowel het advies over de communicatie als de uitvoering daarvan. Activiteiten binnen deze werkstroom zijn onder andere gericht op het aanpassen van de wijze waarop deelnemers geïnformeerd worden over de hoogte van hun pensioen, de manier waarop we deelnemers meenemen in de ‘reis’ van aanspraak naar kapitaal èn de impact die de WTP heeft op alle uitingen die wij doen aan deelnemers.

Jouw functie

De Project Support Officer (hierna PSO) ondersteunt de werkstroommanager bij de uitvoering van het programma en verschillende deelprojecten binnen de werkstroom. De PSO kan zowel worden ingezet op losse vraagstukken binnen de werkstroom als op taken het gebied van rapportage, kwaliteitsmonitoring en -verbetering. Functioneel rapporteert de PSO aan de project/programmamanager van de werkstroom en hiërarchisch rapporteert de PSO aan manager van het PM PB.

Binnen het project hou je je o.a. bezig met:

  • Voorbereiden van inhoudelijk projectoverleg en acties opvolgen;
  • Bewaken van bestuurlijke planning/tijdlijn en zorgdragen voor tijdige agendering bij gremia;
  • Organiseren, voorbereiden en faciliteren van overleg en workshops samen met de projectmanager;
  • Bestaande risico-log i.s.m. ERM actueel houden en monitoren;
  • Proactief uitvoeren van budgetmonitoring (begroting, realisatie en forecast);
  • Opstellen en coördineren van bestuurlijke (maand)rapportages voor de stakeholders;
  • Meedenken en faciliteren van stakeholdermanagement i.s.m. projectmanager;

 

Profiel

  • De functie is in eerste instantie voor een periode van 5 maanden, met mogelijkheid tot verlenging.
  • Je bent 24 uur per week beschikbaar.
  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt ervaring in projectondersteuning
  • MS Teams heft geen geheimen voor je en je bent handig met PowerPoint en Excel
  • Je hebt goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent accuraat
  • Je hebt ervaring met afdelingen die zich bezig houden met communicatie met klanten / deelnemers
  • Kennis van PGGM of de pensioenbranche is een pré

 

Jouw afdeling

Formeel valt jouw rol binnen het projectmanagementteam Pensioenbeheer (PM PB). Dit team is gepositioneerd binnen de unit Pensioenbeheer en bestaat uit 6 projectmanagers en 2 Project Support Officers die professionele projectmanagement skills combineren met kennis van PGGM en pensioenen. Zij zorgen ervoor dat veranderingen op een betrouwbare en voorspelbare manier verlopen.