<< Back

service delivery manager (16 uur per week) deadline 12-10

  • Company Rijkswaterstaat
  • Location Not Submitted
  • Job Type Loondienst
  • Posted 10/07/2023

Technisch Adviseur / Service Delivery Managment – Rijkswaterstaat (RWS) (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (Min IenW)) 

Locatie Delft 

Uren per week 16 

Looptijd 01-11-2023 t/m 31-10-2024 

Optie verlenging Ja 

Opdrachtomschrijving

Binnen de afdeling OSR VM Services zoeken wij specialistische expertise, welke in de wereld IT-verkeersmanagment kan bijdragen als Service Delivery Manager en/of Technisch Adviseur. De omgeving waarin wij werkzaam zijn, bevindt zich in regionale verkeerscentrales en alles wat op en naast de snelwegen aan IT-componenten staat. Als Service Delivery Manager / Technisch Adviseur word je ingezet op beheer en op verschillende projecten om tactisch en operationeel werkzaamheden uit te (laten) voeren en de voortgang daarvan te bewaken. Denk hierbij aan:

  • Operationeel borgen van de huidige dienstverlening volgens de overeengekomen serviceniveaus voor keten Sturen en geleiden / Filestraart beveiliging (S&G FSB) ;
  • Operationeel ondersteunen van project en uitvoerne van de keten Sturen en Geleiden (S&G/ FSB) (o.a. iWKS en SPIN);
  • Adviseren van insourcing SI-werkzaamheden en aanbesteden van werkpakketten ten behoeve van op termijn uitfaseren SI voor de keten S&G/FSB;
  • Adviseren en ondersteunen van financien en capaciteit voor de keten.

Achtergrond opdracht

De inhuur betreft een tijdelijke invulling voor het adviseren en uitvoeren van tactische en operationele werkzaamheden binnen de ketens Sturen & Geleiden en Filestaartbeveiliging Incidenten en Verlichting. Op operationeel niveau gaat om de levering en beheer van het serviceportfolio voor het domein Verkeersmanagement. Het beheren van deze diensten, in feite dat de integratie van data en ICT tot integrale IV tot stand komt. De ingang voor de organisatieonderdelen ligt bij de serviceafdelingen, waarbij er vanuit het bestaande serviceportfolio gekeken wordt of de klantvraag kan worden geleverd. Wanneer de bestaande services geen of niet volledig invulling kunnen geven aan de vraag, dan wordt de ontwikkelafdeling ingeschakeld om de service te ontwikkelen. De directie is daarmee de logische ingang voor de vraagzijde op tactisch niveau, zowel voor de verschillende organisatieonderdelen als voor de RWS-processen. Dat geldt ten behoeve van de programmering en tijdens de productie vanuit de OG-ON- relatie. Op dit gebied is verbetering nodig, zowel in het aanscherpen van de vraagsturing als in het efficiënt en flexibel leveren van de dienstverlening.

De afdeling – Verkeersmanagement Services (VM Services):

VM Services zorgt ervoor dat het bedrijfsproces Verkeersmanagement Hoofdwegennet wordt ondersteund met goed werkende informatievoorziening, vandaag en morgen. Op strategisch en tactisch niveau is VM Services daarvoor klantingang.

Eisen

  • ITIL v.3 of v.4 Foundation.
  • Kennis van de IT-frameworks ITIL.
  • Prince 2-foundation.
  • Ervaring en affiniteit met verkeersmanagement en/of met de aanleg en onderhoudssector.
  • Hbo-/ wo-werk- en denkniveau.
  • Ervaring met aanbestedingstrajecten.
  • Ervaring in het werken in een (complexe en politieke) overheidsorganisatie (3 jaar)
  • Service Delivery Management-achtergrond (5 jaar)
  • Ervaring met Dynamisch Verkeers Management (3 jaar)
  • Werkervaring met regievoering (3 jaar)

Wensen

  • Kennis van en ervaring met projectmatig werken;
  • Kennis van en ervaring met Industriele Automatisering;
  • Ervaring met stakeholdermanagement;
  • Kennis van SIAM;
  • Kennis van Scrum/Agile;
  • Werkervaring binnen complexe leveringsprocessen en omvangrijke contracten;
  • Ervaring met Topdesk;
  • Eventuele bekendheid met de Rijkswaterstaatorganisatie.

Competenties

  • Jij bent analytisch sterk, creatief en flexibel en kunt goed plannen, organiseren en netwerken;
  • Je bent bewust van de (in)formele regels, verschillende posities, ontwikkelingen, gevoeligheden en krachtenvelden binnen en buiten de organisatie en handelt ernaar;
  • Je bent analyserend;
  • Je bent klantgericht;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je bent praktisch en pragmatisch;
  • Je bent communicatief sterk;
  • Je bent verbindend en motiverend.
  • Daarbij heb jij een stevige persoonlijkheid met overtuigingskracht.