<< Back

Functioneel beheerder bij LNV Via Headfirst

  • Company Headfirst
  • Location Not Submitted
  • Job Type Loondienst
  • Posted 09/19/2023

innen de afdeling Informatie- en Procesmanagement is behoefte aan een functioneel beheerder voor werkzaamheden in het kader van de

ontwikkeling van het Uitvoeringsplatform UP nationaal (UPNL). UPNL is een applicatie ter ondersteuning van de uitvoering van (subsidie-)regelingen in het nationale domein en is gebaseerd op zaakgericht werken. In (de voorgangers van) het UPNL programma is in de afgelopen 5 jaar gewerkt aan het ontwikkelen van een inregelmodule voor het ondersteunen van opgavegericht werken op basis van Blueriq technologie. Daarmee zijn inmiddels meer dan 45 regelingen in productie genomen. Daarnaast zijn diverse ondersteunende koppelingen ontwikkeld, die onder andere het berichtenverkeer en het geautomatiseerd afhandelen van verplichtingen in de financiële administratie met het UPNL platform verbinden en ondersteunen. De inregelmodule en ondersteunende koppelingen zijn voorzien van configureerbare parameters. Dat is in lijn met het concept om met de inregelmodule ook nieuwe openstellingen van bestaande regelingen of nieuwe regelingen te kunnen configureren (ook wel: inregelen). De werkzaamheden omvatten:

  • Functionele instandhouding en continuïteit van de applicaties waarborgen en hiervoor ook durven te staan
  • Pro-actief contact onderhouden met de eindgebruikers en de interne organisatie
  • Uitvoeren van autorisatiebeheer en het bewaken van de betrokken processen
  • Het snel en adequaat analyseren en oplossen van incidenten of problemen
  • Voortgangsbewaking van openstaande meldingen
  • Actualiseren van documentatie en de beheerhandleidingen, indien deze ontbreken, opstellen
  • Leveren van een bijdrage aan de te ontwikkelen applicaties en processen (functioneel) door het aandragen van issues en verbeteringen
  • Participeren in en bijdragen aan Backlog refinement, Sprint Planning, Sprint Review en Retrospective
  • Opstellen van rapportages over de uitgevoerde testen

Achtergrond opdracht

RVO heeft de applicatie UPNL ontwikkeld als nieuw basisplatform voor zaakgericht werken bij de uitvoering van haar uitvoeringsprocessen. Op het platform zijn inmiddels 45 regelingen in productie genomen. De komende periode wil RVO de applicatie verder ontwikkelen met de ambitie om meer regelingen naar productie te brengen. Specifiek voor het beheer van de TEK en TVL regeling is een ervaren functioneel beheerder nodig.

Eisen

Een doorleenconstructie is niet toegestaan 

  • Business Information Management Foundation, Information Security Foundation based on ISO/IEC27002
  • Testen Foundation; Informatiesystemen Foundation;
  • Informatiesystemen Foundation, Applicatiemanagement Foundation of vergelijkbaar
  • Ervaring bij een overheids- of dienstverlenende organisatie met complexe uitvoeringsprocessen (3 jaar)
  • Aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare IV-functie in een complexe project- en/of programmaorganisatie (3 jaar)

Wensen

  • Kennis en ervaring met de Agile werkwijze (SCRUM) icm TFS (backlog)
  • Kennis en ervaring met testen
  • Relevante werkervaring in het beheren van functionaliteiten binnen een grootschalige gebruikersorganisatie
  • Kennis/ervaring met Blueriq
  • Ervaring met beheer- en analysemethoden en beheertools (onder andere Topdesk)
  • Aantoonbare werkervaring in een functie, waarin men optreedt als intermediair tussen ICT leveranciers en gebruikers
  • Kennis van de AVG wet- en regelgeving, ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré

Competenties

Klantgericht

Pragmatisch

Helder communiceren en toont hier initiatief in

Zelfstandig kunnen werken

Maakt zich materie snel eigen

Resultaatgericht

T-shape