<< Back

service manager (deadline 20-9)

  • Company Logius
  • Location Den Haag
  • Job Type Freelance
  • Posted 09/15/2023

Service Manager – Ministerie van Binnenlandse Zaken – Logius (BT) 

Locatie Den Haag 

Uren per week 4 – 36 

Looptijd 09-10-2023 t/m 29-03-2024 

Optie verlenging Ja 

Sluitingstijd 20-09-2023 12:00:00 

Opdrachtomschrijving

Je bent als Service Manager voor 1 of meerdere Agile/DevOps teams mede verantwoordelijk voor de kwaliteit van de dienstverlening van de producten en diensten bij Logius. Tevens ben je samen met de Product Owner het aanspreekpunt voor afnemers en leveranciers van de dienstverleningsketen. Je behartigt de belangen van de Logius dienstverlening en overziet het grote geheel met de onderstaande uitgangspunten. Als Service Manager zorg je voor een juiste uitvoering van:

  • Kwaliteit kenmerken en continue service verbetering:
  • – Bewaking van kwaliteit kenmerken en non-functional requirements zoals Beschikbaarheid, Onderhoudbaarheid, Performance, Betrouwbaarheid, Schaalbaarheid, Security, Privacy etc.;
  • – Monitoring van de werking van ondersteunde ITIL practices, en het initiëren van verbeteringen.
  • Contractueel afgesproken werkzaamheden:
  • – Voortgangsbewaking, kwaliteitsborging, en prioritering voor de levering van diensten volgens de afspraken in SLA’s en DAP’s met afnemers en leveranciers (intern/extern);
  • – Overeenkomen van SLA’s en DAP’s met leveranciers en afnemers binnen de keten en het actualiseren hiervan;
  • – Operationele/tactische aansturing van de leveranciers in nauwe samenwerking met de contract manager;
  • – Bewaken en evalueren van de dienstverlening prestaties. Hiervoor worden leverancier rapportages beoordeeld, en Logius rapportages opgesteld en besproken met de afnemers. Daarnaast worden verbetervoorstellen geïnitieerd en gecoördineerd richting leveranciers.
  • ServiceNow:
  • – Verantwoordleijk voor werking en het genereren van rapportages
  • Capacity management:
  • – Tellingen PDC: getallen van PDC tabel vertalen naar samenhang en hoe in te zetten binnen Logius tbv capacity management
  • Transitie:
  • – Transitiemanager ondersteuning
  • – Voorzieningen helpen onboarden

Achtergrond opdracht

Nederland digitaliseert; burgers en bedrijven kunnen online steeds vaker 24×7 terecht bij publieke organisaties. Logius zorgt ervoor dat digitale dienstverlening voor publieke dienstverleners beschikbaar is en helpt hen deze zo in te richten dat burgers en bedrijven betrouwbaar en eenvoudig zaken kunnen regelen. Logius verbindt publieke en private organisaties door wensen en eisen om te zetten in betrouwbare oplossingen. Om dit te bereiken wordt het gesprek gevoerd met eindgebruikers, klanten en opdrachtgevers. Samen zorgen wij voor een digitale overheid die werkt voor iedereen.

De wensen en eisen van mensen en organisaties veranderen voortdurend, ook ten aanzien van de digitale overheid. Daarom wil Logius diensten ontwikkelen met oog voor de eindgebruiker (burgers en bedrijven) en deze aanbieden op een manier die past bij het tempo van een samenleving die nooit stilstaat. Dit doet Logius door:

  • Regie te voeren op de samenhang binnen de generieke digitale infrastructuur en besluitvorming daarover, met oog voor de eindgebruikers.
  • Alle publieke organisaties te ondersteunen bij het maken van een heldere afweging over hoe middelen het best ingezet kunnen worden.
  • Het leveren van standaard oplossingen voor de digitale overheid en het bundelen van kennis en expertise op dit gebied voor efficiënte dienstverlening.

Publieke organisaties kunnen zich zo maximaal richten op hun kerntaken.

Eisen

  • Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met een max van 5 pagina’s.
  • Professional ITSM Alignment of IT and the Business (ISO 2000); ITIL Service Design; ITIL Service Offerings and Agreements
  • Ervaring met ticketbeheersysteem JIRA en het bijbehorende Confluence
  • Afgeronde hbo-opleiding met academische werk en denkniveau
  • Ervaring in soortgelijke rol als servicemanager (5 jaar)
  • Meerjarige kennis en ervaring met Agile/Safe (3 jaar)
  • Ervaring met Service Now Power BI en Key Hub (5 jaar)

Wensen

  • Ervaring als Servicemanager binnen de Rijksoverheid
  • Ervaring met werken binnen de rijksoverheid binnen een rijksbrede (interdepartementale) context
  • Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen

Competenties

  • Politiek/bestuurlijke sensitiviteit;
  • Plannen en organiseren;
  • Analytisch vermogen;
  • Overtuigingskracht;
  • Communicatief vaardig;
  • Klantgerichtheid.