<< Back

IT Manager (deadline 12-9 12:00)

  • Company Ministerie van Justitie & Veiligheid
  • Location Den Haag
  • Job Type Freelance
  • Posted 09/07/2023

IT-manager SSC-ICT – Ministerie van Justitie & Veiligheid 

Locatie Den Haag 

Uren per week 36 

Looptijd 09-10-2023 t/m 08-03-2024 

Optie verlenging Ja 

Sluitingstijd 12-09-2023 12:00:00 

Opdrachtomschrijving

De focus van de functie ligt op een combinatie van SLA-, leveranciersmanagement en life cycle management. Omdat het WODC veel van de gebruikte IT-middelen (hard- en software) afneemt bij SSC-ICT, gaat het in deze functie vooral om relatiemanagement en het sturen op (performance)afspraken. De IT-manager zorgt ervoor dat er periodiek overleg is tussen WODC en SSC-ICT en dat de gemaakte afspraken worden vastgelegd in een up-to-date SLA, DVA en/of DAP. Daarbij is ook aandacht voor de levenscyclus van ICT-producten, -systemen en -diensten. Hij/zij zorgt ervoor dat de producten en diensten voldoen aan de behoeften van de gebruikers, van kwalitatief hoog niveau zijn, en binnen het beschikbare budget blijven. De IT manager werkt samen met o.a. de security officer, chief data officer en functioneel beheerders van het WODC. De IT manager treedt op als intermediair tussen WODC en SSC-ICT. Hij/zij brengt allereerst het ICT-landschap van het WODC in kaart en inventariseert knelpunten. De IT manager dient namens het WODC (NSK-)verzoeken in en zorgt ervoor dat deze tijdig worden afgehandeld. Hierbij heeft hij/zij de rol van meewerkend voorman. De IT manager beantwoordt daarnaast technische vragen van gebruikers en aanvragers binnen het WODC en/of zet deze door naar andere experts.

Taken:

  • Contact onderhouden met gebruikers binnen WODC en met SSC-ICT.
  • Indienen wijzigingen bij SSC-ICT en toezien op uitvoering.
  • Overleggen met gebruikers van applicaties en systemen om eventuele problemen te signaleren en om verdere wensen te ontdekken.
  • Actief deelnemen aan overleggen binnen de organisatie en met de ICT-dienstverlening, als adviseur, vertegenwoordiger of coördinator.
  • Doen van verbetervoorstellen met betrekking tot gesignaleerde knelpunten in het gebruik van applicaties en systemen.

Verantwoordelijkheden:

  • Verantwoordelijk voor het vastleggen en documenteren van het ICT-landschap (systemen en applicaties) van het WODC.
  • Verantwoordelijk voor het afstemmen met, controleren van en aansturen van SSC-ICT. Bijvoorbeeld over functionele wensen, wijzigingen, preventief onderhoud en certificaten.

Achtergrond opdracht

Bij het WODC wordt een nieuwe afdeling Informatievoorziening en Datamanagement ingericht. Binnen deze afdeling is er behoefte aan een medewerker die als intermediair tussen WODC en de ICT-dienstverlener kan fungeren. Daarnaast is er behoefte aan een bijgewerkt overzicht van het ICT-landschap van het WODC en de knelpunten die zich daarin voordoen.

Planning offerteprocedure

Bij het WODC wordt een nieuwe afdeling Informatievoorziening en Datamanagement ingericht. Binnen deze afdeling is er behoefte aan een medewerker die als intermediair tussen WODC en de ICT-dienstverlener kan fungeren. Daarnaast is er behoefte aan een bijgewerkt overzicht van het ICT-landschap van het WODC en de knelpunten die zich daarin voordoen.

Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal hbo werk- en denkniveau.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van relatiemanagement/ leverancier management/ accountmanagement of gelijkwaardig.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare (technische) werkervaring met IT software en hardware.
  • De kandidaat heeft werkervaring in het doen van verbetervoorstellen met betrekking tot gesignaleerde knelpunten in het gebruik van applicaties en systemen.
  • De kandidaat heeft een persoonlijke motivatie van de kandidaat toegevoegd waarin hij/zij/hen toelicht waarom diegene geschikt is voor deze functie en wat hij/zij/hen voor ons zou kunnen en willen betekenen (maximaal 200 woorden – niet in de 3e persoon
  • geschreven).

De kandidaat werkt minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week.

Referenties opvragen is een onderdeel van het inhuurproces.

Wensen

  • De kandidaat heeft een afgeronde diploma op het gebied van ICT/relatiemanagement/leverancier management/accountmanagement of gelijkwaardig. Deze moet worden geverifieerd voor de start van het interview.
  • De kandidaat heeft werkervaring met verzoeken vanuit de gebruiker doorzetten naar de juiste personen/afdelingen
  • De kandidaat werkervaring in het deelnemen aan overleggen binnen de organisatie en met de ICT-dienstverlening, als adviseur, vertegenwoordiger of coördinator
  • De kandidaat heeft werkervaring met SSC-ICT binnen de Rijksoverheid
  • De kandidaat heeft werkervaring met de volgende software/besturingssystemen: Oracle DBMS; Linux; analysesoftware gericht op onderzoek (bijvoorbeeld SPSS, STATA, of R)

Competenties

  • Analyseren
  • Bestuurssensitiviteit
  • Klantgerichtheid
  • Samenwerken
  • Overtuigingskracht
  • Plannen en organiseren
  • Motiveren
  • Creativiteit