<< Back

Functioneel beheerder TMS bij UBR via Headfirst

  • Company Headfirst
  • Location Not Submitted
  • Job Type Loondienst
  • Posted 06/30/2023

De Uitvoeringsorganisatie Bedrijfsvoering Rijk (UBR) bestaat uit zeven organisatieonderdelen met

ongeveer 1200 medewerkers. De Interdepartementale Post- en Koeriersdienst (IKPD) is een

onderdeel van UBR en verantwoordelijk voor het uitvoeren van post- en koeriersdiensten voor

departementen en agentschappen.

Het betreft zowel de interdepartementale poststukken als bijzondere koeriersdiensten en transport.

IPKD voert de regie over alle koeriersdiensten en transport binnen de Rijksoverheid, en is hiervoor

aangewezen als partij in de rijksbrede raamovereenkomst Post- en Koeriersdiensten. In deze rol

kan de IPKD zoveel mogelijk combinatievoordelen behalen in ritten.

De UBR|IPKD staat voor een zeer betrouwbare en snelle afhandeling van logistiek. De missie van

UBR|IPKD is het op efficiënte wijze uitvoeren van een hoogwaardige transportdienst voor de

departementen en agentschappen binnen de Rijksoverheid.

Binnen IKPD is de afdeling Functioneel Beheer verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van

applicaties die worden gebruikt voor het uitvoeren van de bedrijfsprocessen. Functioneel beheer

heeft daarnaast een belangrijke een rol in de verdere digitalisering van de bedrijfsprocessen. De

medewerkers maken gebruik van een Agile/Scrum werkwijze op basis van een geprioriteerde

backlog.

Binnen FB gaat de komende maanden veel aandacht uit naar een project waarin de huidige

primaire proces toepassing (koeriers.com) wordt vervangen door het nieuwe systeem Transport

Management Systeem (TMS).

Doelstelling

Voor de versterking van het team Functioneel beheer en de implementatie TMS, zijn we per direct

op zoek naar een ervaren functioneel beheerder die ons team tijdelijk kan versterken.

Opdrachtomschrijving

De Functioneel Beheerder is verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van één of meer van

onze informatiesystemen. Je bent de schakel tussen de organisatie en de IT-service binnen de

organisatie. Je houdt de informatiesystemen draaiende, zorgt dat de processen optimaal ingericht

zijn en veranderingen op de juiste manier doorgevoerd worden.

Je ondersteunt onze medewerkers bij het gebruik van de informatiesystemen. Bij de implementatie

van nieuwe of gewijzigde functionaliteiten voer je functionele testen uit en ben je een

aanspreekpunt de leveranciers en ontwikkelaars.

De werkzaamheden houden onder meer het volgende in:

• Het instrueren van medewerkers in het gebruik van het TMS op basis van de ingerichte

processen in de genoemde applicaties.

• Daarbij ondersteun je de medewerkers met het maken van korte instructies. Je stelt

hiervoor onder meer handleidingen op.

• Het ondersteunen van het implementatieproject bij het realiseren van de functionaliteiten

van het TMS.

• Uitvoeren van Functionele acceptatietesten voor het in gebruik nemen van het TMS.

• Opzetten en inrichten en uitvoeren van het functioneel beheer voor het nieuwe de TMS.

Wij gaan ervan uit dat een in te zetten medewerker:

• Zelfstandig kan werken.

• Constructief kan samenwerken.

• Beschikt over een goed analytisch en probleemoplossend vermogen en vasthoudend is om

te komen tot goede oplossingen.

• Een proactieve houding heeft: niet bang om te vragen of ergens op af te stappen.

• Secuur is en een hoge kwaliteit nastreeft.

• Open en toegankelijk is voor alle betrokken partijen.

• Beschikt over goede communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht heeft.

• In staat is om anderen te motiveren en te coachen om gezamenlijk resultaten te behalen.

Eisen:

Kandidaat beschikt over een aantoonbaar HBO werk- en denkniveau.

Kandidaat beschikt over 5 jaar aantoonbare ervaring als functioneel beheerder (aantoonbaar in cv).

-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.

-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.

-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.

Wensen:

Kandidaat beschikt over recente werkervaring (max 4 jaar geleden) binnen de Rijksoverheid.

Kandidaat beschikt over kennis en ervaring met de software van Mendrix.

Kandidaat is makkelijk in omgang, neemt initiatief, is communicatief vaardig, flexibel en analytisch sterk (blijkt uit gesprek).