<< Back

werkplekbeheerder (deadline 29-6)

  • Company provincie Utrecht
  • Location Utrecht
  • Job Type Loondienst
  • Posted 06/27/2023

Werklekbeheerder – Provincie Utrecht

Duur 6 maanden

Optie tot verlenging 2 maal 6 maanden

Uren per week 36 tot 40 uur

Start zo snel mogelijk

Opleidingsniveau MBO+

Regio Utrecht

Organisatie

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht

Als ICT-specialist kun je uitstekend met mensen omgaan en kun je je zowel mondeling als schriftelijk prima uitdrukken. Je kunt daarbij de techniek in heldere en begrijpelijke taal uitleggen. Je draagt je enthousiasme over op je collega’s, maar weet ook hun expertise goed te herkennen en te waarderen. Samen zorgen we voor een up-to-date ICT omgeving waarin onze klanten centraal staan.

Je voert je eerstelijns ondersteuning en regie op verschillende onderdelen en leveranciers binnen de infrastructuur van werkplek- en kantoorautomatisering van de provincie Utrecht. Je focus ligt daarbij op het terrein van de mobiele telefonie, maar je kunt ook ingeschakeld worden op andere terreinen, zoals de digitale werkplek, antivirus- en malware oplossingen en dergelijke. Verder handel je reparatie- en garantiegevallen met betrekking tot ICT apparatuur af.

Om regie te kunnen voeren op leveranciers en externe dienstverleners, worden SLA’s (Service Level Agreements) en DAPs (Dossiers Afspraken en Procedures) afgesloten. Je levert als servicemedewerker een bijdrage aan het up-to-date houden van die documenten en fungeert als eerstelijns aanspreekpunt voor één of meerdere leveranciers. Incidenten en changes handel je af conform de vastgestelde ITIL processen en procedures en je zorgt dat de bijbehorende informatie correct wordt verwerkt in ons service management systeem.

We werken volgens het principe van continue, beheerste verbetering en vernieuwing, zowel projectmatig als procesmatig, dat zoveel mogelijk aansluit op de behoeften van de organisatie. Vanuit jouw rol en expertise heb je hier een inbreng in. Zo ben je pro-actief bezig met het herkennen van trends en prioriteiten in incidenten en het aandragen van oplossingen voor veel voorkomende problemen. Daarvoor heb je een goed ontwikkeld analyserend en probleemoplossend vermogen nodig en kun je goed hoofd- van bijzaken onderscheiden.

Naast het voeren van regie ben je ook technisch vaardig met kantoorautomatisering en het inrichten en onderhouden van digitale werkplekken (laptops, tablets, smartphones etc.). Je verliest daarbij belangrijke en actuele zaken als informatieveiligheid niet uit het oog en zorgt ervoor dat dit ingeregeld wordt in systemen.

Eisen

1. Minimaal afgeronde MBO-opleiding niveau 4,

2. Minimaal kennis van en werkervaring met algemene ICT Infrastructuur;

3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als werkplekbeheerder binnen de overheid;

4. Aantoonbare werkervaring met de uitgifte van mobile telefoons

Wensen

5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als werkplekbeheerder ICT binnen de overheid;

6. Een afgeronde opleiding op minimaal MBO-opleiding niveau 4, in de richting van ICT/Informatie Technologie;

7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met 1e lijns support voor mobiele telefoons;

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

A. Persoonlijke eigenschappen

  • initiatiefrijk en omgevingsbewust
  • resultaatgericht en daadkrachtig
  • analytisch, sensitief, communicatief, gericht op samenwerking en ontwikkeling
  • flexibel, je kan werken in een veranderende omgeving
  • Behulpzaam en klantgericht
  • Gezonde dosis humor

B. Vaardigheden

  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk
  • Je hebt plezier in het helpen van gebruikers en collega’s
  • Je bent leergierig en houdt van vernieuwing en verbetering
  • Je maakt en verbetert graag gebruikershandleidingen

C. Kennis

  • Aantoonbare kennis van informatieveiligheid
  • Kennis van packaging pakketten zoals Admin Studio is een pré
  • Kennis van de rol van projectmedewerker en ervaring met het participeren in projecten.
  • In bezit van het Prince 2 Foundation certificaat is een pré
  • In bezit van het ITIL Foundation certificaat is een pré
  • Kennis van en ervaring met de basis-principes van Identity- en Access-Security-systemen en –processen is een pré
  • Windows 11.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 juli 2023. (in overleg) De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 30 juli 2023 bericht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.