<< Back

Teammanager Functioneel beheer (deadline 7-6)

  • Company UWV
  • Location Amsterdam
  • Job Type Freelance
  • Posted 06/04/2023

Teammanager Functioneel beheer

Start 26 juni 2023

Einddatum 1 juli 2024

Optie op verlenging Ja

Uren per week 32-38 uur per week

Locatie Amsterdam / Hybride

 

Deadline 7 juni 2023 (14:00)

Kernwoorden:

Wij komen graag in contact met een ervaren (People) manager voor de functie van interim Teammanager Beheer.

Taak van de manager zal met name zijn om een cultuuromslag te maken en hierin eventuele weerstand vanuit het team te doorbreken. Het gaat om het tonen van echt en authentiek leiderschap.  

Taak is om oog te hebben voor de mensen en eventuele tegenwerking op de veranderingen die we door willen voeren en deze op tijd te signaleren en daarover het (goede) gesprek aan te gaan.

We gaan werken in Multidisciplinaire teams en willen volgens DevOps methode softwareontwikkeling en softwareoperaties samen gaan brengen. 

Daarnaast moet ook de huidige run goed worden bewaakt. De kandidaat moet aantoonbare ervaring hebben met de werkzaamheden en uitdagingen binnen IT & complex functioneel/ applicatie Beheer incl. zaken als verstoringen etc. en daarin mee kunnen praten met zijn team en andere stakeholders.

In deze rol werk je nauw samen met je andere MT leden binnen de IV organisatie van de divisie.

belangrijkste op te leveren zaken:

Resultaatverplichting

 

  • Creëren en begeleiden van een cultuuromslag
  • Realiseren van het werken in Multidisciplinaire teams volgens DevOps methode
  • Coachen en begeleiden in dagelijks werk (concrete ontwikkelafspraken) 
  • Een feedback cultuur implementeren (en in overleg breder leiderschap) zodat feedback geven de norm is binnen de multidisciplinaire teams.
  • Agile werken methodieken implementeren die passend zijn bij de huidige transitie en kaders van UWV.
  • Team verder bouwen en professionaliseren
  • Transitie begeleiden naar andere cultuur en borgen van werken volgens DevOps

Teammanager beheer Online diensten

Wat ga je doen

Als Teammanager werk je binnen de divisie Klant & Service voor de IV organisatie (Informatie Voorziening), dé internetorganisatie van UWV. Een plek waar IT-expertise en zinvol werken bijeenkomen en waar professionals zich kunnen ontwikkelen.

Draag jij bij aan de verdere groei van onze IV organisatie en de agile transitie die wij doorvoeren?

Jouw rol als Teammanager

Als Teammanager ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, onderhouden en realiseren van de informatievoorziening ten behoeve van het Online domein. De nadruk op de volgende aspecten in onderlinge samenhang: processen, organisatie, informatievoorziening en systemen. Omdat IV de organisatie in toenemende mate naar Agile en DevOps aan het bewegen is, verschuift jouw verantwoordelijkheid voor de voor IV Run en Change in toenemende mate naar HR coaching en ontwikkeling.

Klinkt interessant, maar wat doe je verder?

Je wordt verantwoordelijk voor het goed functioneren van het online domein zodat de dienstverlening goed kan functioneren. Daarbij ben je verantwoordelijk voor een optimale formatie en een optimale inzet van medewerkers in je teams. Dat gaat om een team van circa 30 beheerders (Functioneel- en Applicatie beheer). Extra uitdaging hierbij is het meenemen van je team in de Agile en DevOps transitie die wij doorvoeren.

Binnen het domein IV Online creëer jij een werkklimaat die medewerkers (intern en extern) in staat stelt het maximale uit zichzelf, het team en het domein te halen en zorg je voor een mooie balans tussen persoonlijke en organisatorische doelen. Jij zorgt dat IV Online een plek is waar een IT professional wil werken!

Wat we van je verwachten

Om succesvol je functie uit te kunnen voeren, bezit je de volgende kwaliteiten:

  • Je bent een inhoudelijke professional op het gebied van informatiemanagement/ informatievoorziening of informatietechnologie en een afgeronde opleiding op Hbo/Wo-niveau;
  • Je hebt minimaal 4 jaar leidinggevende ervaring op een vergelijkbaar niveau, met zowel de change als de run kant;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het aansturen van IT-professionals;

Je hebt meerjarige vakinhoudelijke kennis en praktijkervaring met tenminste één van de vakgebieden die in de domeinafdelingen voorkomen (business- en informatieanalyse, procesontwerp, procesbeheer, functioneel ontwerp, functioneel beheer, programmeren, testen) waarbij de nadruk ligt op de Run.

Werken binnen Klant & Service

De divisie Klant & Service werkt er iedere dag aan om haar klanten een persoonlijke en waardevolle dienstverlening te bieden. Klant & Service (K&S) bestaat uit 1.500+ medewerkers en is verantwoordelijk voor alle communicatie met klanten van het UWV via digitale kanalen en telefoon. De klant kiest het kanaal; of dit nu via onze website is, via de telefoon of via de chat.

Werken binnen IV

Als organisatieonderdeel is IV een van de meest veranderende onderdelen. Maar liefst 4.000 mensen werken UWV breed, zowel binnen Klant & Service als cross-over met onze concern organisatie. Dit doen wij in de domeinen consultancy, ontwikkeling en beheer, informatie- en procesanalyse. Zowel richting collega management, directie als medewerkers staat deze afdeling voor samenwerking binnen de IV Keten en daarbuiten UWV-breed. Binnen UWV zijn we voorlopers in de adoptie van Agile werken.

Vereisten

  • CV van max 5 pagina’s
  • Motivatie gericht op de vacature
  • Officiële voorletters zoals in het paspoort staat
  • Woonplaats
  • Geboortedatum
  • Vakantieplannen in de komende 3 maanden