<< Back

Projectmanager / adviseur (deadline 22-5)

  • Company Kennisnet
  • Location Zoetermeer
  • Job Type Freelance
  • Posted 05/15/2023

Projectmanager/adviseur kennisontwikkeling Digitale School 20 uur Kennisnet

Zoetermeer, Zuid Holland · Information Technology

Voor onze klant Kennisnet in Zoetermeer zijn wij voor 20 uur per week op zoek naar een Projectmanager/adviseur kennisontwikkeling Digitale School:

Start: 1 juni

Duur: einde jaar + optie op verlengen

Inzet: De gevraagde inzet bedraagt gemiddeld maximaal 2/3 dagen per week, rond de 20 uren per week. Startdatum is 1 juni 2023 tot en met eind december, met een tussentijdse evaluatie in september en mogelijke optie tot verlenging of uitbreiding van de werkzaamheden. De genoemde inzet is een indicatie. In overleg tussen projectmanager en opdrachtgever bestaat de mogelijkheid om bovenstaande inschatting tussentijds bij te stellen.

Intakes: Deze gesprekken vinden plaats in de periode van dinsdag 30 mei en woensdag 31 mei.

Gunning zal naar verwachting plaats vinden op vrijdag 2 juni.

Motivatie/toelichting:

Daarnaast vragen wij u bij elk CV een korte onderbouwing te geven waarom u de aangeboden kandidaat geschikt acht voor deze opdracht

Omschrijving de opdracht 

Kennisnet is op zoek naar een organisatie sensitieve, praktisch ingestelde en verbindende deelprojectmanager/adviseur voor de pijler stimuleren & onderzoek in het project ‘Digitale School’. De werkzaamheden zullen naar inschatting bestaan uit ongeveer

60% deelprojectleiding en 40% adviseurs werkzaamheden. 

 

Een persoon met hart voor de leerling en het onderwijs, en specifiek de doelgroep (dreigende) thuiszitters. 

  1. De projectmanager is verantwoordelijk voor het realiseren en coördineren van de activiteiten die vallen onder de pijler stimuleren & onderzoek in het project ‘Digitale School’. De al geïdentificeerde subactiviteiten betreffen: Het opzetten, coördineren en begeleiden van internationaal en nationaal literatuuronderzoek naar effectiviteit digitaal afstandsonderwijs in relatie tot de doelgroep van (dreigende) thuiszitters.  
  2. Het begeleiden van initiatieven die meedoen aan de stimuleringsregeling en daaraan gekoppeld het opzetten van praktijkonderzoek naar deze initiatieven. 
  3. Het opzetten en begeleiden van leernetwerken van scholen, samenwerkingsverbanden en kansrijke initiatieven.  
  4. Het in kaart brengen van behoeftes uit het onderwijsveld met betrekking tot het inzetten van (digitaal) afstandsonderwijs voor dreigende thuiszitters. En bekijken hoe we die behoeftes kunnen invullen.  

 

De volgende activiteiten zijn belangrijk voor de verdere uitwerking:  

  • Maken van een deelprojectplanning in samenwerking met projectleden (OCW en Kennisnet), diverse adviseurs van Kennisnet en dit communiceren met betrokken partijen.  
  • Doorlopend aansturen en adviseren van het projectteam op dit deelproject (kennisontwikkeling) en informeren projecteigenaar, met betrekking tot de mogelijkheden, scope en planning van het deelproject.  
  • De adviseur/ deelprojectmanager is onderdeel van het projectteam Digitale School (leden vanuit het ministerie van OCW en Kennisnet). De adviseur/ deelprojectmanager adviseert de rest van de leden over de inzet van digitaal afstandsonderwijs.
  • De adviseur/ deelprojectmanager stuurt aan, is tijdbewaker en volgt de voortgang van het deelproject, om een succesvolle verwezenlijking binnen het (korte) tijdspad met strikte deadlines te realiseren. De adviseur/ deelprojectmanager schroomt niet zelf ook de handen uit de mouwen te steken.   
  • De adviseur/ deelprojectmanager verbindt deelnemende partijen en onderhoudt nauwe contacten met de deelnemende partijen om (on)mogelijkheden, behoeften en vragen scherp te krijgen en hen mee te nemen in het project.  
  • In overleg met Kennisnet bepaalt de adviseur/ deelprojectmanager mede eventuele gewenste inhuur- (of inkoop)strategie van derden en regelt vervolgens de praktische uitvoering van het contractmanagement en bijbehorende processen:  
  • wie of wat huren we in en/of schaffen we aan, bij welke partijen zou dat kunnen?  
  • wat zijn de kosten en hoe kunnen deze gedekt worden?  
  • wat is de impact op andere/commerciële partijen?  
  • de deelprojectmanager gebruikt de beschikbare expertise van Kennisnet  
  • Evalueert in/met het projectteam en benut feedback om actief het eigen handelen en het handelen van het projectteam te verbeteren.  
  • Organiseert het werk zodanig dat het overdraagbaar is en rapportage mogelijk is. 
  • Werkt binnen gestelde budgetten. 

Kennis en ervaring:

  • De projectmanager:  Beschikt over goede projectleidersvaardigheden:  
  • kan plannen, organiseren en hakt knopen door (is besluitvaardig)  
  • blijft rustig onder hoge druk, behoudt overzicht en stelt prioriteiten  
  • Is resultaatgericht, heeft doorzettingsvermogen en steekt indien nodig zelf ook de handen uit de mouwen  
  • kan een groep professionals (onder hoge tijdsdruk) aansturen en begeleiden naar 
  • gezamenlijke doelen en deadlines en hen daarin laten samenwerken. is nauwgezet in de projectadministratie en opstellen van stukken en voorbereiden van bijeenkomsten en besluitvorming. 
  • Beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.  
  • Is bekend met, en heeft ervaring met het begeleiden en coördineren van onderzoeksprojecten inclusief inkoopprocessen en het opzetten en begeleiden van leernetwerken   
  • Heeft kennis/ervaring over het plannen en uitvoeren van digitaal afstandsonderwijs.
  • Een pré is als de kandidaat kennis/ervaring heeft met de doelgroep (dreigende) thuiszitters of het speelveld daaromheen rond passend onderwijs. 
  • Heeft ervaring met het begeleiden van samenwerkingen met de (rijks) overheid, het onderwijs, onderwijs gerelateerde organisaties en is organisatiesensitief:  
  • kent de spelregels en belangen van de betrokken partijen  
  • is op de hoogte van relevante ontwikkelingen binnen de betrokken organisaties.  
  • herkent gevoeligheden, risico’s en kansen en handelt daarnaar  
  • houdt bij beslissingen en acties rekening met de gevolgen voor de diverse organisaties  
  • gaat bij de juiste personen na of er draagvlak is.  
  • Is in staat het werk flexibel in te richten; zowel vanuit huis, afgewisseld met werken op het kantoor van Kennisnet in Zoetermeer. Is bekend met MS-Teams.  
  • Heeft een gezonde privé-werk balans waarbinnen hij/zij in staat is ook flexibel om te gaan met werkuren en werkdagen. Met name richting deadlines kan extra (flexibele) inzet nodig zijn. 

Projectmanager/adviseur kennisontwikkeling Digitale School 20 uur Kennisnet

Zoetermeer, Zuid Holland · Information Technology

Voor onze directe mantelklant Kennisnet in Zoetermeer zijn wij voor 20 uur per week op zoek naar een Projectmanager/adviseur kennisontwikkeling Digitale School:

Start: 1 juni

Duur: einde jaar + optie op verlengen

Inzet: De gevraagde inzet bedraagt gemiddeld maximaal 2/3 dagen per week, rond de 20 uren per week. Startdatum is 1 juni 2023 tot en met eind december, met een tussentijdse evaluatie in september en mogelijke optie tot verlenging of uitbreiding van de werkzaamheden. De genoemde inzet is een indicatie. In overleg tussen projectmanager en opdrachtgever bestaat de mogelijkheid om bovenstaande inschatting tussentijds bij te stellen.

Intakes: Deze gesprekken vinden plaats in de periode van dinsdag 30 mei en woensdag 31 mei.

Gunning zal naar verwachting plaats vinden op vrijdag 2 juni.

Motivatie/toelichting:

Daarnaast vragen wij u bij elk CV een korte onderbouwing te geven waarom u de aangeboden kandidaat geschikt acht voor deze opdracht

Omschrijving de opdracht 

Kennisnet is op zoek naar een organisatie sensitieve, praktisch ingestelde en verbindende deelprojectmanager/adviseur voor de pijler stimuleren & onderzoek in het project ‘Digitale School’. De werkzaamheden zullen naar inschatting bestaan uit ongeveer 60% deelprojectleiding en 40% adviseurs werkzaamheden. 

 

Een persoon met hart voor de leerling en het onderwijs, en specifiek de doelgroep (dreigende) thuiszitters. 

  1. De projectmanager is verantwoordelijk voor het realiseren en coördineren van de activiteiten die vallen onder de pijler stimuleren & onderzoek in het project ‘Digitale School’. De al geïdentificeerde subactiviteiten betreffen:  Het opzetten, coördineren en begeleiden van internationaal en nationaal literatuuronderzoek naar effectiviteit digitaal afstandsonderwijs in relatie tot de doelgroep van (dreigende) thuiszitters.  
  2. Het begeleiden van initiatieven die meedoen aan de stimuleringsregeling en daaraan gekoppeld het opzetten van praktijkonderzoek naar deze initiatieven. 
  3. Het opzetten en begeleiden van leernetwerken van scholen, samenwerkingsverbanden en kansrijke initiatieven.  
  4. Het in kaart brengen van behoeftes uit het onderwijsveld met betrekking tot het inzetten van (digitaal) afstandsonderwijs voor dreigende thuiszitters. En bekijken hoe we die behoeftes kunnen invullen.  

 

De volgende activiteiten zijn belangrijk voor de verdere uitwerking:  

  •  Maken van een deelprojectplanning in samenwerking met projectleden (OCW en Kennisnet), diverse adviseurs van Kennisnet en dit communiceren met betrokken partijen.  
  • Doorlopend aansturen en adviseren van het projectteam op dit deelproject (kennisontwikkeling) en informeren projecteigenaar, met betrekking tot de mogelijkheden, scope en planning van het deelproject.  
  • De adviseur/ deelprojectmanager is onderdeel van het projectteam Digitale School (leden vanuit het ministerie van OCW en Kennisnet). De adviseur/ deelprojectmanager adviseert de rest van de leden over de inzet van digitaal afstandsonderwijs.
  • De adviseur/ deelprojectmanager stuurt aan, is tijdbewaker en volgt de voortgang van het deelproject, om een succesvolle verwezenlijking binnen het (korte) tijdspad met strikte deadlines te realiseren. De adviseur/ deelprojectmanager schroomt niet zelf ook de handen uit de mouwen te steken.   
  • De adviseur/ deelprojectmanager verbindt deelnemende partijen en onderhoudt nauwe contacten met de deelnemende partijen om (on)mogelijkheden, behoeften en vragen scherp te krijgen en hen mee te nemen in het project.  
  • In overleg met Kennisnet bepaalt de adviseur/ deelprojectmanager mede eventuele gewenste inhuur- (of inkoop)strategie van derden en regelt vervolgens de praktische uitvoering van het contractmanagement en bijbehorende processen:  
  • wie of wat huren we in en/of schaffen we aan, bij welke partijen zou dat kunnen?  
  • wat zijn de kosten en hoe kunnen deze gedekt worden?  
  • wat is de impact op andere/commerciële partijen?  
  • de deelprojectmanager gebruikt de beschikbare expertise van Kennisnet  
  • Evalueert in/met het projectteam en benut feedback om actief het eigen handelen en het handelen van het projectteam te verbeteren.  
  • Organiseert het werk zodanig dat het overdraagbaar is en rapportage mogelijk is. 
  • Werkt binnen gestelde budgetten. 
  •  

Kennis en ervaring:

  • De projectmanager:  Beschikt over goede projectleidersvaardigheden:  
  • kan plannen, organiseren en hakt knopen door (is besluitvaardig)  
  • blijft rustig onder hoge druk, behoudt overzicht en stelt prioriteiten  
  • Is resultaatgericht, heeft doorzettingsvermogen en steekt indien nodig zelf ook de handen uit de mouwen  
  • kan een groep professionals (onder hoge tijdsdruk) aansturen en begeleiden naar 
  •       gezamenlijke doelen en deadlines en hen daarin laten samenwerken. is nauwgezet in de projectadministratie en opstellen van stukken en voorbereiden van bijeenkomsten en besluitvorming. 
  • Beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.  
  • Is bekend met, en heeft ervaring met het begeleiden en coördineren van onderzoeksprojecten inclusief inkoopprocessen en het opzetten en begeleiden van leernetwerken   
  • Heeft kennis/ervaring over het plannen en uitvoeren van digitaal afstandsonderwijs.
  • Een pré is als de kandidaat kennis/ervaring heeft met de doelgroep (dreigende) thuiszitters of het speelveld daaromheen rond passend onderwijs. 
  • Heeft ervaring met het begeleiden van samenwerkingen met de (rijks) overheid, het onderwijs, onderwijs gerelateerde organisaties en is organisatiesensitief:  
  • kent de spelregels en belangen van de betrokken partijen  
  • is op de hoogte van relevante ontwikkelingen binnen de betrokken organisaties.  
  • herkent gevoeligheden, risico’s en kansen en handelt daarnaar  
  • houdt bij beslissingen en acties rekening met de gevolgen voor de diverse organisaties  
  • gaat bij de juiste personen na of er draagvlak is.  
  • Is in staat het werk flexibel in te richten; zowel vanuit huis, afgewisseld met werken op het kantoor van Kennisnet in Zoetermeer. Is bekend met MS-Teams.  
  • Heeft een gezonde privé-werk balans waarbinnen hij/zij in staat is ook flexibel om te gaan met werkuren en werkdagen. Met name richting deadlines kan extra (flexibele) inzet nodig zijn.