<< Back

Teammanager

  • Company Openbare Ministerie
  • Location Utrecht
  • Job Type Freelance
  • Posted 05/07/2023

Teammanager algemeen on-site beheer!

Binnen het Openbaar Ministerie is domein Informatievoorziening Openbaar Ministerie (IVOM) verantwoordelijk voor het leveren van een stabiele en toekomstbestendige IT-infrastructuur en beheer en ontwikkeling van de applicaties. Deze organisatie is in oprichting en er zijn 6 afdelingen onderkend:

• CIO office;

• Productie met de Service Organisatie;

• Business applicaties;

• IV-coördinatie incl. team Projecten;

• Infrastructuur, ontwikkeling en beheer (IOB);

• Bedrijfsvoering.

De kandidaat zal de volgende werkzaamheden gaan uitvoeren:

• Stuurt op een effectieve en efficiënte procesgang; realiseert hiertoe een kwantitatieve en kwalitatieve personeelsbezetting en –inzet en lost eventuele knelpunten op door verbeteracties te ondernemen;

• Is verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van de werkzaamheden van medewerkers door hen te instrueren, te coachen, te stimuleren en te corrigeren;

• Zorgt voor het uitvoeren van het personeelsbeleid, door o.a. het werven en selecteren, inwerken, ontwikkelen en beoordelen van medewerkers;

• Geeft uitvoering aan het Arbo- verzuim- en opleidingsbeleid;

• Biedt begeleiding en ondersteuning voor de persoonlijke en teamontwikkeling;

• Schept randvoorwaarden voor de uitvoering van de werkzaamheden;

• Fungeert als aanspreekpunt van het team en zorgt voor goede communicatie en informatie-uitwisseling;

• Levert een bijdrage aan de totstandkoming van het jaarplan van de afdeling en het vertaalt het jaarplan naar concrete doelstellingen voor het eigen aandachtsgebied;

• Monitort de realisatie van de overeengekomen KPI’s; signaleert afwijkingen en neemt passende maatregelen;

• Informeert het afdelingshoofd tijdig of afwijkingen in de realisatie; adviseert het afdelingshoofd over realisatie van de overeengekomen doelstellingen;

• Signaleert en analyseert ICT-ontwikkelingen die van invloed zijn op de werkzaamheden van het team als ook op processen/procedures en werkwijzen; vertaalt dit naar mogelijkheden en consequenties voor het eigen aandachtsgebied, legt dit voor aan het afdelingshoofd en draag zorg voor de uitvoering;

• Voert samen met collega teammanagers en het team een regie rol op de aansturing van diverse leveranciers. Dit vooral op het operationele deel

Eisen

– De kandidaat heeft een afgeronde opleiding van minimaal hbo niveau

– De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring met complexe ICT-omgevingen waaronder o.a. binnen de overheid

– De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met het inrichten van procedures en processen om een ICT-organisatie te laten functioneren en op te bouwen

– De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar gewerkt als service manager

Wensen

– De kandidaat heeft x-jaar evaring complexe ICT-omgevingen

– De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met soortgelijke opdrachten bij x-aantal verschillende organisaties.

Aanvullende kennisgebieden / voorbeelden van opleidingen

IT Management Foundation; Professional Management and Improvement of IT Service Management processes, Rijksacademie voor Project- en Programmamanagement, Business Information Management Foundation, ITSM Foundation; ITIL Foundation, Agile Scrum Foundation

Start: 1 juli 2023

Duur: tot 31 december 2023

Inzet: 36 uur

Locatie: Utrecht en remote