<< Back

Medewerker Servicedesk ICT

  • Company Gemeente Zeist
  • Location Zeist
  • Job Type Loondienst
  • Posted 03/26/2023

Medewerker Servicedesk ICT – Zeist

Duur 6 maanden

Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend

Uren per week 24

Medio april 2023

Opleidingsniveau MBO

Beschrijving

Organisatie

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 65.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Opdracht

Dit doe je

Als servicedeskmedewerker ben jij het visitekaartje en het eerste aanspreekpunt voor al onze medewerkers bij IT-gerelateerde zaken. En dat kan van alles zijn, denk bijvoorbeeld aan: problemen met laptops en mobiele devices, applicaties, problemen met de (follow you)printer en software. Jij zorgt ervoor dat medewerkers weer snel aan de slag kunnen. Je beoordeelt de urgentie en de impact van de melding en lost deze zo veel als mogelijk zelf op, maar je voelt goed aan wanneer je moet escaleren. Vanzelfsprekend zorg je ervoor dat de gebruiker goed op de hoogte blijft van de status van de melding en registreer je al je activiteiten zorgvuldig in TopDesk. Je staat middenin de organisatie en als jij ziet dat medewerkers knelpunten ervaren schiet je te hulp. Bij ons zit je niet de hele dag aan de telefoon, medewerkers komen langs de servicebalie en wij gaan regelmatig langs medewerkers op de verschillende buitenlocaties. Je draait je hand niet om voor het maken van algemene gebruikershandleidingen, helpt nieuwe medewerkers op gang en maakt en onderhoudt gebruikersaccounts. Bij ons staat de continuïteit van de organisatie centraal en we zoeken graag naar innovatieve oplossingen om de dienstverlening en het werkcomfort van onze medewerkers te verhogen. Samen met je collega’s binnen het team zorg je er voor dat de servicedesk altijd bemand en bereikbaar is.

Dit ben je

Natuurlijk beschik je over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden. Samenwerken is je tweede natuur en je bent klant- en resultaatgericht. Je hebt een positieve instelling en hebt een proactieve, flexibele (werk)houding. Je hebt overtuigingskracht, bent doortastend en je durft zonder aarzelingen initiatieven en besluiten te nemen. Je denkt in mogelijkheden en oplossingen, je bent hier creatief in en weet medestanders te vinden om het doel te bereiken. Je stelt de juiste vragen en kijkt daarbij verder dan je neus lang is. Verder zorg je graag voor structurele oplossingen. Omdat je, qua werktijden, zo flexibel als een elastiekje bent vind je het niet erg om zo nu en dan in de avond of het weekend te werken. Je bent een leergierige duizendpoot. Technologische ontwikkelingen zie je als een uitdaging en niet als een risico. Hoofd- en bijzaken kun je goed onderscheiden. Je bent een prettige persoonlijkheid met humor die ook in hectische omstandigheden de rust weet te bewaren. Onze ideale kandidaat heeft kennis van en ervaring met: ITIL-processen (certificaat is een pré), TopDesk, RDS, Office 2016/O365, Windows 10, Android en follow-you printing. En al die kennis deel je uiteraard met anderen. Je denkt mee over nieuwe kansen op ICT-gebied, ook ten aanzien van opleiding en training. Enkele jaren ervaring in een soortgelijke functie is een pré. Voldoe je nog niet volledig aan deze voorwaarden, maar kun je je ze wel snel eigen maken? Solliciteer vooral!

Vereisten / knock-outcriteria

1. Afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;

2. Aantoonbare werkervaring op een IT Servicedesk;

Gunningscriteria (weging)

3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als servicedesk medewerker (40 punten);

4. Aantoonbare werkervaring op het gebied van business-continuïteit en informatieveiligheid (20 punten);

5. Aantoonbare werkervaring in gemeentelijke organisatie (10 punten);

6. Beschikbaar per maandag 17 april 2023 voor 24 uur per week (30 punten).

Geef in je cv duidelijk aan in hoeverre je aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

–    Resultaatgericht

–     flexibel

–     Omgevingssensitief

–     Stressbestendig

–     Kwaliteitsgericht

–     Initiatiefrijk

CV-eisen

Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De werkdagen worden in overleg gepland.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 5 april 2023.

Overige informatie

De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht.