<< Back

functioneel beheerder

  • Company Kadaster
  • Location Zwolle
  • Job Type Loondienst
  • Posted 03/21/2023

Functietitel Functioneel Beheerder

Standplaats Zwolle

Startdatum 11-04-2023

Einddatum 10-10-2023

Optie tot verlenging 1 x 3 maanden

Uren per week 28-32

Het Kadaster

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project

Het team Data en Proces Management is op zoek naar een Functioneel beheerder. Dagelijks werken aan de basis van kaarten van Nederland, dat is wat wij doen. Van het optimaliseren van beeldmateriaal tot het ondersteunen van het topografische proces, het beheren van internationale topografische data van het Multinational Geospatial Co-production Program (MGCP), en inrichten van beheer van geo-informatie en maatwerkkaarten. Om kwaliteit te waarborgen zoeken wij nieuw talent. Zet jezelf op de kaart als Functioneel beheerder.

Je werkt hybride vanuit huis en onze vestiging Zwolle.

Een dag uit het leven van… (voor de Coronatijd)

Tussen 08.00 en 09.00 loop ik bij ons kantoor in Zwolle naar binnen. Ik loop via de afdeling Geo informatie naar mijn werkplek, word vriendelijk begroet en gevraagd of ik straks tijd heb om even mee te kijken. Aangekomen op mijn werkplek controleer ik mijn berichten en eventuele binnengekomen incidenten of wijzigingsverzoeken. Om 09:00 uur heb ik een stand-up sessie met de productieafdeling. Hierbij informeer ik collega’s over de voortgang van beheeractiviteiten en projecten. Uit de sessie hoor ik een nieuwe wens voor functionaliteit en neem deze mee naar mijn team om te bespreken. Omdat het een eenvoudige aanpassing is, besluit ik direct een user story te maken voor het IT team. Om 10:00 uur heb ik een bespreking met IT over een software migratie. Ik leg uit wat de punten zijn om rekening mee te houden in de tests en heb afgesproken ook een kleine dataset aan te leveren. Na de bespreking ga ik gelijk aan de slag met het maken van de dataset en voeg deze aan de user story toe.

Bij de lunch besluiten we even een rondje te gaan wandelen. Om 13:00 heb ik een conference call met een team in Apeldoorn voor het inregelen van de toegangsrechten van de nieuwe applicaties. Ik zorg ervoor dat het juiste gebruikersprofiel automatisch rechten krijgt voor de applicatie. Rond 14:00 maak ik een dashboard voor de productievoortgang. Rond 15:00 heb ik een concept klaar en deel dit met mijn collega’s. Na het verwerken van de feedback overleg ik de uitkomst met een senior van de productie afdeling. We spreken af dat we dit aan het einde van de week live gaan zetten. Aan het einde van de dag heb ik samen met mijn collega’s nog een korte evaluatie over een opgeloste verstoring en hoe we dit kunnen voorkomen.

Opdrachtomschrijving

In eerste instantie worden voornamelijk werkzaamheden uitgevoerd voor de (her)inrichting van de diensten/applicaties voor de productie van de internationale topografische data van het Multinational Geospatial Co-production Program (MGCP) en het MGCP Urban Vector data (MUVD). Je ondersteunt gebruikers, inventariseert hun wensen en vertaalt aanpassingen in de producten, diensten, processen en applicaties. Daarmee ondersteun je dagelijks de adviseur operationeel informatie management bij het functioneel beheer. Samenwerken en delen van kennis is daarbij belangrijk. Als veranderingen in diensten en applicaties geïmplementeerd worden, pas jij de noodzakelijke documentatie aan en zorg je voor de opleiding en gebruikersondersteuning. Tevens lever je een actieve bijdrage aan het verder detailleren van vernieuwingen, het in beheer brengen van deze vernieuwingen, en stem je deze af met de gebruikersorganisatie.

Dagelijks communiceren we met collega’s over de werkzaamheden en de gewenste wijzigingen of productverbeteringen. Samen bespreken we welke signalen er zijn over onze dienstverlening en of er afstemming met stakeholders nodig is. Hierbij zijn ook jouw analyses van groot belang. Tussentijds informeren we collega’s over aanpassingen, successen, vernieuwingen en problemen. Dit omdat we veel samenwerken met andere teams in een keten van dienstverlening. 

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • SAFE, Agile en Scrum methodiek van werken;
  • Kennis van ArcGIS-tools zoals ArcGIS Pro, ArcGIS Enterprise en ArcGIS Workflowmanager;
  • IT Service management tool;
  • Jira;
  • Office365;
  • Versiebeheersysteem (vb Git);
  • Azure Cloud.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Werken in een Agile omgeving;
  • Proactief monitoren en functioneel testen van onze diensten;
  • Het analyseren van kansen voor verbeteringen;
  • Scherp krijgen van de benodigde requirements;
  • Het oplossen van storingen;
  • Werkzaamheden voor gebruikers en IT-collega’s voorbereiden via user stories;
  • Verbetervoorstellen afstemmen;
  • Rapportages opstellen;
  • Opleiden en helpen van gebruikers;
  • Werkinstructies en handleidingen actueel houden;
  • Aanspreekpunt voor beheertaken.

Taken

  • Inrichten en testen van applicaties voor topografische data, zoals MUVD/MGCP, e.d.;
  • Contacten onderhouden met Software leveranciers;
  • Bij gebruikers aanwezig zijn op de werkvloer, bij standups, online, etc. om zaken te horen en te regelen;
  • Testen van nieuwe software, aanvragen nieuwe packages en beoordelen uitrol in productie daarvan;
  • Pro-actief monitoren van en inspelen op de voortgang van user stories.

Eisen

Beschikbaarheid

Inzetbaar vanaf 11 april 2023 tot en met 10 oktober 2023 voor 28-32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 3 maanden.

Overige eisen

  • Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina’s A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen.
  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
  • Aantoonbaar Academisch of Hbo werk- en denkniveau, verkregen op basis van een afgeronde opleiding.
  • Minimaal 2 jaar ervaring als functioneel beheerder.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met Agile werken.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met Jira, Office365 en opstellen van user stories.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met ArcGIS-tools zoals ArcGIS Pro, ArcGIS Enterprise en ArcGIS Workflowmanager.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar succesvol complexe opdrachten afgerond.
  • Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter
  • Minimaal 1 Jaar ervaring met een organisatie die maatschappelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld.
  • Taalniveau Nederlands minimaal B2.

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:

• Resultaatgericht;

• Helicopterview;

• Besluitvaardig en vasthoudend, kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;

• In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief;

• Adviesvaardigheid;

• Analytisch vermogen;

• Overtuigingskracht;

• Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;

• Klantgericht;

• Kwaliteitsgericht;

• Proactief en initiatiefrijk;

• Flexibel.

Wensen

U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.

U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Gunningscriterium Prijs

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op vrijdag 7 april 2023 in Zwolle of via Teams. Gelieve hier rekening mee te houden.