GIS specialist
Geachte heer/mevrouw,
De Provincie Zuid-Holland (hierna ‘PZH’) heeft behoefte aan de inzet van een externe
kandidaat voor de opdracht – Titel van de opdracht GIS specialist. Graag nodigen wij u uit
om hiervoor een aanbieding te doen.
Op deze offerteaanvraag zijn de ‘Algemene Inkoopvoorwaarden Provincies voor
leveringen en diensten (AIV P12)’ van toepassing, welke als bijlage bij de
‘Aanbestedingsleidraad zijn toegevoegd
– DOS-2016-0007287 DAS (Tijdelijke) inhuur I&A functies
Planning
Datum publicatie 9 maart 2023
Uiterlijke datum voor het indienen van
vragen
13 maart 2023, 10.00 uur
Uiterlijke datum voor het
beantwoorden van vragen
14 maart 2023
Uiterlijke ontvangstdatum inschrijving 20 maart 2023, 10.00 uur
Geplande datum verificatiegesprek 29 maart, 13.00 – 15.00
Startdatum 1 mei 2023
Verlenging Aanbestedende dienst kan eenzijdig besluiten de
overeenkomst maximaal acht (8) maal (voor bepaalde
tijd) te verlengen met een maximale inhuurtermijn van
48 maanden exclusief de initiële inhuurperiode. De
bepaalde tijd van de verlenging wordt per
verlengingsoptie bepaald. Er wordt overgegaan tot
verlening als het project niet binnen de initiële looptijd
wordt afgerond.
Specifieke gegevens opdracht
Aantal externe kandidaten Eén (1)
Plaats tewerkstelling Provincie Zuid-Holland, standplaats Den Haag en/of
andere locatie van PZH invullen indien van toepassing
Beoogde einddatum van de opdracht 30 april 2024
Gemiddeld aantal uren per week Gemiddeld 36 uren per week
Aantal voor te stellen kandidaten Maximaal 1 kandidaat per leverancier.
Een kandidaat mag maximaal één keer worden
voorgesteld.
Locatie waar verificatiegesprek
plaatsvindt
Zuid-Hollandplein 1, Den Haag
Titel
Marktplaats/DAS
DOS-2016-0007287
DAS (Tijdelijke) inhuur I&A functies 9 maart 2023
Onderwerp GIS specialist
DOS-2023-0001402
2/11
Versie maart 2023 Uitvraag GIS specialist (DOS-2023-0001402)
Met de inwerking treding van de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties en het
vervallen van de VAR-verklaring is er risico ontstaan bij de aanbestedende diensten met
betrekking tot schijnzelfstandigheid en de afdracht van belastingen. Om dit risico te
beperken vragen wij bij inzet van ZZP’ers de modelovereenkomst te ondertekenen door
de in te zetten ZZP’er.
In dit kader stelt de aanbestedende dienst nadrukkelijk dat:
a) Opdrachtnemer als zelfstandige werkzaamheden verricht en expertise heeft op
het gebied van de voorliggende verder omschreven werkzaamheden en bereid
is deze buiten dienstbetrekking ten behoeve van de Opdrachtgever te
verrichten;
b) Als gevolg van het voornoemde geen hierarchische aansturing zal plaatsvinden;
c) Opdrachtnemer over eigen apparatuur beschikt voor de uitvoering van zijn/haar
werkzaamheden;
d) Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitsluitend met elkaar wensen te
contracteren op basis van een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel
7:400 e.v. BW;
e) Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een
arbeidsovereenkomst aan te gaan in de zin van artikel 7:610 e.v. BW;
f) Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een aanstelling in
dienst van Opdrachtgever in de zin van artikel 1 Ambtenarenwet jo. B.1 CAP tot
stand te laten komen.
1. Specificatie
Afdeling
De afdeling Informatisering & Automatisering (I&A) wordt steeds uitgedaagd door
externe veranderingen en door interne behoeften en verwachtingen. I&A maakt samen
met de provinciale gebruikers en partners keuzes om het gevoelige evenwicht te
bewaren tussen de beschikbare middelen en het voorzien in behoeften, vernieuwen en
innoveren.
De provincie Zuid-Holland beschikt over een Microsoft omgeving en een gevirtualiseerde
desktop omgeving op basis van Citrix.
Team Geo is onderdeel van de afdeling Informatie & Automatisering. Het team is
verantwoordelijk voor het databeheer, dataontsluiting, functioneel en technisch beheer
van de geo-applicaties (ArcGIS, FME, Geoweb), geeft advies over beleidsdata en
beleidsmonitoring, maakt informatieproducten, en voert data-analyses uit. Het
ondersteunt bij de primaire taken van de Provincie, het maken en uitvoeren van beleid.
Omschrijving van de opdracht
De Provincie heeft de komende jaren verschillende complexe opgaves rondom natuur,
klimaat, energie en de woningbouw. Het beleid dat we maken moet worden
gecontroleerd en gemonitord. Jij zal ondersteunen bij de verschillende vraagstukken uit
de opgaves. Jij hebt goed ontwikkelde analyse- en adviesvaardigheden. Je vindt het
daarnaast leuk om complexe vraagstukken om te zetten naar informatieproducten. Je
3/11
Versie maart 2023 Uitvraag GIS specialist (DOS-2023-0001402)
houdt actief de trends en ontwikkelingen in de gaten rondom geo-informatie en weet
deze op de juiste wijze in te zetten.
In de komende maanden is er ondersteuning nodig bij meerdere beleidsherzieningen.
Rondom een herziening is het nodig om een milieueffectrapportage uit te voeren, een
zogenaamde PlanMER. Hier komende verschillende datavraagstukken samen. Het data
vinden (data jagen) en de effecten van het herziende beleid te analyseren. Het
afgelopen jaar heeft de Provincie dit (voornamelijk) zelfstandig uitgevoerd op de module
Energie (zie PlanMER • Provincie Zuid-Holland) Voor het komende jaar moet dit
gebeuren voor de thema’s Landbouw, Stikstof, Natuur, Waterkwaliteit.
Er wordt gewerkt met de producten van ESRI (ArcGIS Pro, ArcGIS Online). Voor de
analyses verwachten we dat je ruime ervaring hebt met FME. Het is een plus als je ook
visualisaties kan maken (kaarten, viewers, dashboards), maar de focus ligt op het
analyseren.
Terugkoppeling van (deel)resultaten / producten
De kandidaat geeft terugkoppeling van (deel)resultaten en producten aan de
opdrachtgever.
1.1 Programma van Eisen ten aanzien van de aangeboden kandidaat:
Door het indienen van een inschrijving verklaart de Inschrijver zich akkoord met alle
hieronder genoemde eisen;
• Eis 1 Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 1 mei
2023 tot 30 april 2024 beschikbaar voor 36 uren per week voor de voorbereiding
uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op
1 mei 2023 kunnen starten, of eerder in onderling overleg;
• Eis 2 Vormvereiste CV: De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat
uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2023-0001402’
en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s
die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld.
NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de
beoordeling.
• Eis 3 Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven
hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2023-
0001402’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan
worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;
• Eis 4 Vormvereiste Uurtarief: Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2023-0001402’
wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het
aanbestedingsplatform;
BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde
‘Invulformulier Uurtarief DOS-2023-0001402’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan
worden zonder kennis van het Uurtarief.
• Eis 5 Bandbreedte Uurtarief : Het aangeboden uurtarief bedraagt in het
‘Invulformulier Uurtarief DOS-2023-0001402’ minimaal € 70,00 en maximaal € 90,00
4/11
Versie maart 2023 Uitvraag GIS specialist (DOS-2023-0001402)
exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en
parkeerkosten;
• Eis 6 Kennis en expertise: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2023-0001402’ blijkt
minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en
verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:
• Eis 6.1 HBO werk – en denkniveau (aan te tonen door een afgeronde
HBO opleiding of minimaal drie (3) jaar werkervaring op HBO niveau);
• Eis 6.2 Minimaal één (1) jaar werkervaring met het gebruik van
Desktop GIS (ArcGIS Pro);
• Eis 6.3 Minimaal één (1) jaar werkervaring met het gebruik van ETL
Software (FME Desktop).
1.2 EMVI: Prijs-Kwaliteitverhouding
PZH hanteert het gunningcriterium ‘Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI) –
variant de Beste Prijs-Kwaliteitverhouding (PKV)’. De verhouding voor deze uitvraag is
conform onderstaande tabel:
Verhouding nadere gunningscriteria: Kwaliteit en Uurtarief
Nadere Gunningscriteria Maximaal aantal punten
Kwaliteit 80 punten
Uurtarief 20 punten
Totaal 100 punten
Deze nadere gunningscriteria bestaan op hun beurt weer uit één of meerdere
onderdelen.
Hoeveel punten er maximaal kunnen worden toegekend per onderdeel is in de volgende
paragraaf weergegeven.
1.3 Algemene beoordelingsprocedure
Beoordelingsteam
Voor de beoordeling van de inschrijvingen heeft PZH een beoordelingsteam van
materie- en proceduredeskundigen samengesteld. De materiedeskundige is
verantwoordelijk voor de uitvoering van deze opdracht, De proceduredeskundige
inkoopadviseur begeleidt dit uitvraagtraject. Het beoordelingsteam bestaat minimaal uit
twee (2) personen. De proceduredeskundige beoordeelt het criterium Uurtarief, bepaalt
of de Inschrijver aan de gevraagde eisen voldoet en begeleidt de procedure van deze
uitvraag. De beoordeling geschiedt conform de beoordelingsmethodiek zoals
beschreven in de volgende paragrafen.
Beoordelingsprocedure
Na sluitingsdatum van de Inschrijving volgt de opening van de Inschrijvingen. Alleen
Inschrijvingen die tijdig zijn binnengekomen worden getoetst op
5/11
Versie maart 2023 Uitvraag GIS specialist (DOS-2023-0001402)
1. volledigheid
a. ingevuld ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2023-0001402’
b. ingevuld ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2023-0001402’
2. of de kandidaat volgens het Invulformulier Kwaliteit DOS-2023-0001402 voldoet
aan de in deze uitvraag geformuleerde eisen (Programma van Eisen).
3. de invulling van de akkoordbevestiging van de aanbestedingsdocumenten (door
op het aanbestedingsplatform bij deze documenten een vinkje te zetten bij
“akkoordbevestiging”, verklaart de inschrijver dat deze zonder voorberhoud
akkoord gaat met de inhoud van de voorliggende Uitvraag en alle bijbehorenden
bijlagen)
De inschrijvingen die aan het voornoemde voldoen worden vervolgens aangeboden aan
de materiedeskundigen in het beoordelingsteam. De materiedeskundigen beoordelen
vervolgens ieder individueel de kwaliteitscriteria.
Na de individuele beoordeling worden in een gezamenlijke vergadering de onderlinge
verschillen besproken. Dit kan eventueel leiden tot een aanpassing van een individuele
score per subcriterium van de kwaliteit. De individuele scores per criterium worden
definitief bepaald. Het totaal van de definitieve scores per criterium wordt gedeeld
door het aantal beoordelaars en bepaalt na weging de definitieve score voor de
kwaliteit.
De score voor het criterium Kwaliteit wordt opgeteld bij de score voor het Uurtarief. Dit
bepaalt de uiteindelijke totaalscore voor de inschrijvingen. De hoogste score wordt
aangemerkt als de economisch meest voordelige op basis van Beste Prijs en Kwaliteit
Verhouding (BPKV).
Voornoemde beoordeling leidt tot een keuze van een vooraf bepaald aantal kandidaten,
dat uitgenodigd wordt voor een Verificatiegesprek. Zie voor meer informatie over de
Verificatiegesprekken paragraaf 3.
1.4 Subgunningscriteria Kwaliteit
Invulformulier Kwaliteit – totaal aantal te behalen punten: 80
Kandidaat toont aan dat deze voldoet aan de eisen en wensen door het overleggen van
een ingevuld ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2023-0001402’. In het Invulformulier
Kwaliteit wordt per onderdeel een toelichting gevraagd.
Om het Invulformulier Kwaliteit te kunnen verifiëren en om te beoordelen of de
werkzaamheden naar tevredenheid zijn uitgevoerd wordt kandidaat verzocht in het
format SMART referentie(s) van één of meer projecten toe te voegen. De PZH behoudt
zich het recht voor om zonder tussenkomst en/of toestemming van de gegadigde de
referentieopdracht te verifiëren bij één of meerdere referenties. De informatie die
hierbij wordt gegeven wordt in de beoordeling meegenomen.
Om een score toe te kennen aan de subcriteria wordt volgende waardering
aangehouden: