<< Back

Risk & Compliance Officer

  • Company Kadaster
  • Location Apeldoorn
  • Job Type Freelance
  • Posted 03/05/2023

 Risk & Compliance Officer Kadaster

Functietitel

Risk & Compliance Officer

Standplaats

Apeldoorn

Startdatum

17-04-2023

Einddatum

16-04-2024

Optie tot verlenging

2 x 3 maanden

Uren per week

36

Opdracht omschrijving

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT

Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. 

Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld

Het team R&C BOI is op zoek naar een Risk & Compliance Officer.

Risicomanagement is een methodiek om op een gestructureerde manier risico’s te identificeren, te kwantificeren en te beheersen. Goed risicomanagement draagt bij aan het nemen van de juiste beslissingen om je doel te bereiken, door inzicht te bieden in de onzekerheden (risico’s) en hiermee voorspelbaarheid te vergroten. Daarnaast helpt risicomanagement ook bij het stellen van prioriteiten en het vinden van de balans tussen waar je risico’s kunt nemen of waar je ze juist wil beheersen.

Ter uitbreiding van ons team zijn we op zoek naar een Risk & Compliance Officer.

De Directie Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie (BOI)stelt de technologische middelen beschikbaar voor de operatie en de ondersteunende processen en biedt daarop ondersteuning. Daarnaast is de directie de basis van DevOps (beheer- en ontwikkel-) teams en het projectmanagement en is daarmee een shared service center dat kennis en expertise voor de ondersteuning van projecten levert. Daarnaast monitort en verkent de directie technologische trends en ontwikkelingen. De directie stuurt daarbij op beschikbaarheid van enerzijds IT-middelen en -systemen en anderzijds van capaciteit voor beheer, ontwikkeling en projectmanagement. Sturing is daarbij op kwaliteit (systemen), skills en kennis (bemensing) en kosten. Je komt te werken in een leuk team met collega Risk & Compliance Officers waarin we elkaar ondersteunen bij complexe vraagstukken zodat we gezamenlijk kunnen bijdragen aan een veilige en weerbare organisatie.

Opdrachtomschrijving

Jij ondersteunt het team in het bewaken en monitoren van risico’s en de beheersmaatregelen. Je vervult de rol als 2e lijns Risk & Compliance Officer waarbij je bijdraagt aan het verder professionaliseren van de Riskorganisatie.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • GRC-Tooling;
  • Toepassen van 3 Lines of Defence-model.
  •  

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Jij ondersteunt het management van BOI en andere collega’s op het gebied van risicomanagement;
  • Jij signaleert ontwikkelingen i.r.t. risico’s (t.a.v. risicomanagement, kwaliteitsmanagement en compliance);
  • Jij adviseert (gevraagd en ongevraagd) de 1e lijn (bijvoorbeeld over te nemen beheersmaatregelen);
  • Jij bewaakt (monitoren) de voortgang van risico’s en issues en ziet toe op realisatie en effectiviteit;
  • Jij rapporteert over risico’s (strategische , tactisch en operationeel);
  • Jij participeert in verbetertrajecten (projectmatig) vanuit vakinhoudelijke expertise;
  • Jij faciliteert in tactische en operationele risico analyses;
  • Jij bewaakt het overzicht van risico’s en issues binnen BOI en ziet toe op realisatie en effectiviteit;
  • Jij stelt directie specifieke rapportages op;
  • Jij draagt actief bij aan het vergroten van het informatiebeveiligingsbewustzijn.

Eisen

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 17 april 2023 tot en met 16 april 2024 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 3 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Overige eisen

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken

U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina’s A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina’s bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

Minimaal HBO niveau in de relevante richting.

Minimaal 3 jaar ervaring binnen Risk & Compliance en informatiebeveiliging.

Certificeringen zoals CISSP, CISM of CISA (is een pré).

Bekend met het ‘3 lines of Defence’ model.

Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift.

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Resultaatgericht; • Zelfstandigheid in het uitvoeren van de werkzaamheden; • Doorzettingsvermogen, tactvol en de creativiteit om tot oplossingen te komen; • Een doortastende en kritische blik; • Helicopterview; • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld; • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief; • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; • Klantgericht; • Proactief en initiatiefrijk; • Teamspeler; • Analytisch vermogen; • Organisatiesensitiviteit.

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding

Gewicht van prijs : 30 %

Gewicht van kwaliteit : 70 %

Uitleg gunningscriteria

Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.   

De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:

Score Beoordeling                      

0 Geen antwoord/invulling      

Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven

1 Onvoldoende                           

Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet

2 Matig                                        

Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster      

3 Voldoende                                

Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.

4 Goed                                          

Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde 

5 Uitstekend                                

Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 – ( ( uw prijs – laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0

kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage

totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.

Gunningscriteria Kwaliteit

40 %

U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Houd hierbij rekening met een organisatie dat de ambitie heeft verder te professionaliseren op het gebied van risicomanagement. Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

30 %

U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.

30 %

U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 95,00

Maximaal: € 115,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.

Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 27 en 29 maart 2023 (beide dagen vanaf 14.00 uur) in Apeldoorn. Gelieve hier rekening mee te houden.

Aanvullende informatie

Aanvullende informatie

Conceptovereenkomsten

Als bijlage zijn 3 conceptovereenkomsten toegevoegd:

  • Bijlage 1a ‘concept modelovereenkomst’; indien inschrijver zich aanbiedt als ZZP’er;
  • Bijlage 1b concept opdrachtovereenkomst indirecte ZZP’ers’; indien inschrijver als bemiddelaar een ZZP’er als kandidaat aanbiedt;
  • Bijlage 1c ‘concept opdrachtovereenkomst inhuur’; indien inschrijver een eigen werknemer als kandidaat aanbiedt.

Afhankelijk van de aangeboden kandidaat kiest het Kadaster de best passende overeenkomst. Indien u niet akkoord gaat met de gekozen overeenkomst c.q. inhoud van de overeenkomst zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.

Nota van Inlichtingen

Vragen betreffende deze aanvraag kunnen uitsluitend in de applicatie van Inhuur WerkenInGelderland worden voorgelegd. Alle Leveranciers worden vervolgens door middel van de Nota van Inlichtingen, 1 a 2 dagen na sluiting van de vragenperiode, in de applicatie op de hoogte gesteld van de antwoorden op deze vragen.

Contractpartijen

Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Curriculum vitae (cv)

Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat en maximaal 3 pagina’s A4. Kadaster behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen of het maximaal aantal pagina’s wordt overschreden. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Voorwaarden

Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Standstill termijn

Na bekend maken van het voornemen tot gunnen gaat een termijn van zeven kalenderdagen in voor het aantekenen van bezwaar tegen het gunningsbesluit. Een inschrijver die zich niet in het gunningsbesluit kan vinden dient, uiterlijk binnen zeven kalenderdagen na dagtekening van het gunningsbericht schriftelijk en met redenen omkleed, mede te delen dat hij/zij tegen het besluit een rechtsmiddel zal aanwenden. Indien binnen de genoemde termijn geen kort geding tegen de uitkomst van deze aanbesteding wordt gestart, wordt de voorgenomen gunning in beginsel definitief.

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver de door hem in te zetten kandidaat een VOG bij Justis te (laten) aanvragen waaruit geen bezwaar blijkt jegens betrokkenen m.b.t de gevraagde functie. De categorieën 11, 12 en 13 moeten aangevinkt worden.

Na ontvangst dient u de inhuurdesk te berichten dat de VOG in uw bezit is.

De VOG moet voor aanvang van de werkzaamheden in uw bezit en door het Kadaster te allen tijden opvraagbaar zijn.

Indien u ZZP’er bent dan vragen wij de VOG voor u aan. Deze na ontvangst sturen aan inhuurdesk@kadaster.nl. Het origineel dient u zelf te bewaren.

Geheimhoudingsverklaring 

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2a en 2b) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de dienstverlening.

Acquisitie

Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Geldende voorwaarden

Planning

Start publicatie 06-03-2023 00:00

Einddatum vragen 09-03-2023 07:00

Beantwoording vragen 09-03-2023 23:59

Sluiting publicatie 16-03-2023 06:00

Beoordeling offertes (vanaf) 16-03-2023 00:00

Verwachte terugkoppeling 30-03-2023 23:59