<< Back

BI-specialist

  • Company gemeente Gooisemeren
  • Location Gooisemeren
  • Job Type Freelance
  • Posted 03/03/2023

BI-specialist Gooise Meren

Duur 6 maanden

Optie tot verlenging 4 maal 3 maanden

Uren per week 16-24

Start z.s.m.

Opleidingsniveau HBO+

Regio Noord-Holland

Organisatie

Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis.

Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer.

De gemeente heeft ongeveer 57.000 inwoners en 380 medewerkers. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten.

Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.

Afdeling FIA

De afdeling Facilitaire Zaken, Informatievoorziening & Automatisering (FIA) bestaat uit ongeveer 50 collega’s. Jouw thuisteam is Informatievoorziening & Automatisering (I&A) en telt 25 collega’s. Het team I&A bestaat uit systeembeheerders, functioneel beheerders, de gegevensbeveiligers, functionaris gegevensbescherming, privacy officer, informatiespecialisten, data analist en de informatiemanager.

Je werkt binnen FIA met deskundige collega’s, die vanzelfsprekend over de grenzen van hun eigen werk heen kijken. Doel is om maatschappelijke én technologische ontwikkelingen goed te volgen en deze toe te passen binnen de context van Gooise Meren. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het eindresultaat naar onze inwoners en de organisatie. Dit betekent dat jij je collega’s goed weet te vinden en nauw samenwerkt

Opdracht

Door datagedreven te werken, kunnen wij efficiënter onze doelen bereiken. In het sociale domein helpt goed gebruik van informatie bijvoorbeeld om mensen met een mogelijke hulpvraag eerder in beeld te krijgen. En in het fysieke domein om doelmatiger en doeltreffender om te gaan met onderwerpen als onderhoud, parkeren of het afhandelen van meldingen over de openbare ruimte.

Op het gebied van datagedreven werken typeren wij onszelf als ‘slimme volger’. Om invulling te geven aan die ambitie, een vervolg te geven aan een onlangs uitgevoerde volwassenheidsmeting en zo het succes van dataprojecten te vergroten, zijn wij op zoek naar een data analist:.

Wat ga je doen?

  • Je werkt aan de verdere doorontwikkeling van onze bestaande KPI dashboards, ontwikkeld in Power BI en Cognos Analytics. Je signaleert verbetermogelijkheden en voert deze uit. De focus ligt hierbij op het sociaal domein.
  • Je bent gericht op het inventariseren en verhelderen van de vraag rondom de behoefte aan data en informatie. Je vertaalt deze klantvraag naar nieuwe bruikbare dataproducten.
  • Kennisoverdracht naar de huidige BI-organisatie is onderdeel van de opdracht.

Eisen

1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

2. Beschikbaar per uiterlijk 20 maart 2022 voor minimaal 16 uren per week;

3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als BI-specialist;

Wensen

4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als BI-specialist in een publieke organisatie ;

5. Aantoonbare werkervaring met IBM Cognos Analytics, MS Power BI en Dashboarding (benoem deze 3 ervaringen duidelijk in het cv) ;

6. Aantoonbare werkervaring in het sociaal domein (20 punten).

.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u aan het bovengenoemde profiel voldoet!!!

Competenties

  • Analytisch: beschikt over de intelligentie om hoofd- en bijzaken goed uit elkaar te halen. Uit een reeks aan informatie of feiten kun je de rode draad halen en je ziet snel logische verbanden.
  • Communicatief en klantgericht: legt gemakkelijk contact met je interne collega’s en de externe leveranciers. Je weet complexe, technische kennis te vertalen naar praktische info voor een leek.
  • Proactief: neemt initiatief om problemen te adresseren en op te lossen, zet tijdig de juiste middelen in, beheerst de risico’s en schaalt op tijd op indien het project niet meer conform de verwachtingen en planningen loopt.

Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de CV’s die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn (digitaal) gepland op vrijdag 17 maart 2023 tussen 10.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 15 maart 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.

Overige informatie

  1. De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.