<< Back

ICT-regisseur

  • Company gemeente wijk bij duurstede
  • Location Not Submitted
  • Job Type Loondienst
  • Posted 03/03/2023

Organisatie

Dit zijn wij: Groot genoeg om klein te blijven.

Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor deze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar. Nieuwsgierig geworden? Meer info vind je op http://www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl/ en www.wijkbijduurstede.nl

Opdracht

De primaire verantwoordelijkheid van de ICT-regisseur ligt bij het regisseren van operationele issues door het plannen en verstrekken van (wijzigings)opdrachten met betrekking tot de reguliere ICT-dienstverlening en bewaken van de uitvoering en de basis dienstverleningsniveaus. De ICT-dienstverlening en het beheer van de ICT-infrastructuur is daarbij uitbesteed aan de Regionale ICT Dienstverlening (RID).

Als ICT-regisseur zorg je op operationeel en tactisch niveau voor de verbinding tussen de eigen organisatie, de intergemeentelijke ICT-samenwerking en de aansturing van de ICT-dienstverleners en leveranciers. Je bent verantwoordelijk voor het coördineren, plannen en geven van opdrachten aan hen en het bewaken van de uitvoering. De focus ligt op het optimaal inzetten en benutten van de geleverde ICT-diensten en het controleren van de uitvoering ervan. Bij onduidelijkheden, vragen of escalaties met betrekking tot de geleverde diensten ben je het eerste aanspreekpunt van de gemeente en de RID.

Je maakt deel uit van het team Informatievoorziening en -beheer. In dit team zijn ondergebracht de Informatieadviseur, Adviseur informatiebeheer, Informatiebeheerders, Informatiebeveiligings-functionaris, Privacy Officer, ICT-coördinator, functioneel beheer Zaaksysteem en Geo-systemen en een BAG-beheerder. Het team, bestaande uit 14 medewerkers, geeft invulling aan de werkzaamheden 1) advies & beleid, 2) instandhoudingsbeheer en 3) informatiebescherming. Als ICT-coördinator ben jij gericht op de

instandhouding van de ICT-voorzieningen.

Werkzaamheden

Als ICT-coördinator ben je de verbindende operationele en tactische schakel tussen de ICT-gebruikers in Wijk bij Duurstede, Team Informatievoorziening en -beheer en de RID-Utrecht. Je zorgt voor de planning, coördinatie, uitvoering en rapportage van ICT-opdrachten en ondersteunt de organisatie bij het optimaal benutten van de ICT-voorzieningen.

  • Je structureert het incident- en problemmanagementproces en bewaakt de afhandeling van incidenten en problems.
  • Je voert het wijzigingenbeheer uit door (wijzigings)opdrachten te plannen, te coördineren en te bewaken conform het regionale wijzigingenproces.
  • Je coördineert en verwerkt serviceverleningsverzoeken van de gebruikers en bewaakt daarmee de levenscyclus van alle service verleningsverzoeken (tijdigheid, juistheid, gebruikerstevredenheid).
  • Je faciliteert de ICT-gebruikers in het gebruik van een kanaal voor het aanvragen en ontvangen van services, door de inzet van RID-diensten en bewaakt het afgesproken goedkeurings- en kwalificatieproces.
  • Je escaleert bij klachten of commentaren ten aanzien van het gebruik, de inzet en werking van ICT-voorzieningen.
  • Je bewaakt de levering van standaard ICT-componenten, werkplek voorzieningen (laptops / devices) en standaard services (licenties en software-media).
  • Je beoordeelt en bewaakt de maandelijkse service rapportages van de ICT-dienstverlener(s), licentie- en dataverbruik (cloud), het accountbeheer en serverbeslag en rapporteert hierover aan de teamleider Informatievoorziening en -beheer.
  • Je vertegenwoordigt de gemeente in het regionaal ICT Regisseursoverleg en het Service Level Management overleg en draagt bij aan de regionale samenwerking.

Eisen

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met ICT-beheer, Service Management, ICT-support medewerker of proces medewerker.
  2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
  3. Aantoonbare werkervaring op het gebied van ICT-beheer en -ondersteuning bij een gemeente;
  4. Aantoonbare werkervaring met gebruikersondersteuning en wijzigingsbeheer.

Wensen

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met ICT-beheer, Service Management, ICT-support medewerker
  2. Afgeronde opleiding/cursus op het gebied van ICT-beheer of gebruikersondersteuning
  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van incident- en problemmanagement
  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het coördineren en verwerken van serviceverleningsverzoeken (ITIL Request Fulfillment)
  5. Afgeronde opleiding(en) op het gebied van ITIL en/of BiSL (10 punten).

Geef in je cv duidelijk aan in hoeverre je aan het bovengenoemde profiel voldoet. En stuur AUB een motivatie met daarin de Eisen en Wensen benoemd.

Competenties

  • Verbindend;
  • Analytisch;
  • Planmatig;
  • Servicegericht;
  • Stressbestendig;
  • Resultaatgericht;