<< Back

Teamleider

  • Company Itaq
  • Location Utrecht
  • Job Type Loondienst
  • Posted 02/21/2023

Voor onze eindklant zijn we op zoek naar een:

 

Teamleider IV

 

Functieomschrijving:

 

Als mantelhouder zijn wij voor onze eindklant op zoek naar kandidaten die voldoen aan het volgende profiel.

 

Directie Toeslagen van het directoraat-generaal Toeslagen zorgt voor het juist, tijdig en rechtmatig toekennen en uitbetalen van de huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag en het kindgebonden budget. Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT) is een apart onderdeel van Toeslagen. Bij de kinderopvangtoeslag is in het verleden veel niet goed gegaan. Binnen UHT werken bijna 1500 enthousiaste en gedreven collega’s dag in dag uit hard om gedupeerde ouders te helpen. Dat doen we om ervoor te zorgen dat ouders gehoord worden en dat ze weten waar ze aan toe zijn. Het woord ‘herstel’ staat bij ons centraal.

 

De afdeling Centrale Regie en Data is verantwoordelijk voor:

  1. Het regisseren van en informeren over productie(capaciteit) en werkvoorraad
  2. Het regisseren van kwaliteit in processen, (door o.a. werkinstructies);
  3. Het gestructureerd inregelen van de data, data-analyses, dashboards en rapportages binnen UHT
  4. De vertaling van de IT-informatiebehoefte naar IT voorzieningen.

De afdeling bestaat uit de drie teams Data, Proces- & Ketenregie en Productiecontrol, IV & Datacoödinatie. Het nieuw op te richten Team IV is nu nog formeel onderdeel van het team Productiecontrol, IV & Datacoördinatie.

 

Functieomschrijving

Als sterk “hands-on” teamleider IV geef je leiding aan een nieuw op te zetten klein team van ongeveer 9 medewerkers van overwegend WO-niveau. Dit team moet groeien naar ongeveer 13 medewerkers. Dit vraagt van zowel de medewerker als de teamleider een flexibele, wendbare inzet. Van de teamleider wordt verwacht dat hij met de voeten in de klei staat, goed uit de voeten kan in een dynamische omgeving, waarin continue verbeteringsinitiatieven plaatsvinden en die ook mee kan draaien in een team als dat nodig is. Je internaliseert onze kernwaarden en brengt deze over op de medewerkers, namelijk: menselijke maat, kwaliteit voorop, rechtmatigheid, toegankelijkheid, tijdigheid.

 

Naast het leidinggeven en het laten groeien van het team, zal van de teamleider gevraagd worden om actief aansluiting te vinden in de zogenaamde voortbrengingsketen op tactisch niveau. De afdeling Centrale Regie & Data wil nadrukkelijk afgestemd als één afdeling naar buiten treden. Van de teamleider van het team IV wordt verwacht dat deze bewust bijdraagt aan het versterken van de afdeling als geheel, uiteraard primair vanuit de team verantwoordelijkheid. De teamleider vindt de uitdaging in deze drie aspecten: het laten excelleren van het team, het effectief aansluiten in de voortbrengingsketen op tactisch niveau en het bijdragen aan een effectieve positionering van de gehele afdeling Centrale Regie en Data.

 

Functie-eisen (knock-out):

•       Je hebt een WO-werk- en denkniveau en hebt bijvoorbeeld een diploma op het gebied van bestuurskunde of (bedrijfs)informatica.

•       Je hebt minimaal 3 jaar leidinggevende werkervaring, bij voorkeur met de IT-kant van de IV

•       Je hebt kennis van en aantoonbaar ervaring met het coachen van teams.

•       Je hebt aantoonbaar ervaring met het bijdragen aan (IT-)projecten binnen een politiek-bestuurlijke omgeving

•       Je hebt aantoonbaar ervaring met leidinggeven in een politiek-bestuurlijke omgeving

 

Functie Wensen:

Als leidinggevende ben je praktisch ingesteld en heb je een groot probleemoplossend vermogen. Je bent tactvol en legt gemakkelijk contacten. Daarnaast ben je besluitvaardig en resultaatgericht, heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel, toon je inzet en neem je graag initiatief. Je bent een volwaardig sparingspartner voor het managementteam en weet politiek-bestuurlijk gevoelige zaken snel en adequaat te herkennen en zo nodig te escaleren. Bij voorkeur ben je bekend met de specifieke context van het UHT.

 

Alleen sollicitaties met motivatie op de hierboven genoemde functie eisen (puntsgewijs en verwijzend naar het cv) worden in behandeling genomen. Voor meer achtergrondinformatie kunt u telefonisch contact opnemen met de recruiter.

 

Overige informatie:

Locatie:       Utrecht

Start:          03-04-2023, 36 uur per week

Einddatum:  31-12-2024, met optie tot verlenging

Recruiter:    Nitesh Bhoep, 06-47180874, recruiterNB@itaq.nl

 

Attentie:

Indien we verder gaan in de procedure wordt u gevraagd minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare opdrachten zijn uitgevoerd. De referentie checks zijn een noodzakelijk onderdeel van dit selectie proces.

 

Privacy:

Indien je via dit kanaal solliciteert geef je ons akkoord om jouw gegevens tot 36 maanden na de beëindiging van de procedure te bewaren.

Reageren:

Past u in bovenstaand profiel, dan ontvangen wij graag per email aan recruiterNB@itaq.nl de volgende gegevens:

1. Een recent bijgewerkte Nederlands CV in MS Word-format (inclusief achternaam, geboortedatum, woonplaats en foto);

2. Motivatie specifiek gericht op het bovenstaande functieprofiel;

3. Het uurtarief (exclusief BTW, inclusief reiskosten);

4. Beschikbaarheid en overige relevante informatie, zoals geplande vakanties.

 

Om u sneller van dienst te zijn zou ik u willen vragen om op www.itaq.nl een eigen ItaQ Account aan te maken en zo uw CV op te loaden.  

 

Wie zijn wij?

ItaQ Interim Professionals is de meest vooruitstrevende organisatie in detachering van interimmanagers, adviseurs en ICT-professionals. Klanten noemen ons de Trusted Advisor, omdat we hen adviseren op basis van kennis van hun organisatie, werkwijze en processen.

 

ItaQ is actief in het topsegment van de markt. De Interim Professionals van ItaQ hebben specialisaties in algemeen management en/of ICT-management op hoog niveau (Directeur, Afdelingshoofd, DG,  CIO, CTO, etc.) tot meer inhoudelijke specialisatie met zeer lange en brede werkervaring (technisch en functionele consultants, project- en programmamanagers, business analisten, CISO’s, sr. ontwikkelaars, etc.). Al onze Interim Professionals hebben HBO+-niveau en minimaal 10 jaar werkervaring.

 

We zijn er trots op dat wij de juiste mensen kunnen aanbieden aan het bedrijfsleven en de overheid. Onze toegevoegde waarde ligt in kennis van zaken en kennis van mensen. Wij denken in oplossingen en realiseren deze door de juiste professionals aan te bieden. Eenvoudig gezegd weten we hoe het moet en wie het kan. Doorgaans kunnen we de juiste kandidaat voorstellen binnen 48 uur.