<< Back

Projectleider

  • Company Openbare Ministerie
  • Location Utrecht & remote
  • Job Type Loondienst
  • Posted 02/15/2023

Hallo,

Voor onze directe eindklant het Openbaar Ministerie in Utrecht zijn wij op zoek naar een Projectleider!

De projectleider is verantwoordelijk voor het bouwen van een Justitienet testomgeving, geleverd door de nieuwe Justitienet leverancier JIO.

De projectleider is verantwoordelijk voor het testen van alle bij het OM in gebruik zijnde IT apparatuur op de Justitienet testomgeving.

Na een succesvolle test is de projectleider verantwoordelijk voor de IT verhuizing van het Parket Midden Nederland (Utrecht) naar het Rijkskantorencomplex aan de Herman Gorterstraat 75, waarbij de JIO de nieuwe leverancier is voor het OM Justitienet (IDV-P).

Als projectleider ben je binnen het OM de coördinator tussen de interne IT organisatie, overige IT ketenpartners, IT leveranciers van het OM en de nieuwe OM Justitienet leverancier JIO.

Werkzaamheden:

  • Project opstarten, helpen -voldoende budget en resources reserveren
  • Inventarisatie wat te testen en te verhuizen
  • Lifecycle op orde brengen van te migreren items
  • Inzicht in verkeersstromen (security policy)
  • Informeren en betrekken IT ketenpartners en leveranciers die geraakt worden bij de test en verhuizing en deze aansturen

Project taken tijdens testen en verhuizen:

  • Projectleiding en coördinatie van de changes en werkzaamheden.
  • Changeproces gebruiken om wijzigingen door te voeren met zo min mogelijke impact op de operatie – Documenteren wijzigingen en overdracht van kennis binnen OM
  • Communicatie en Nazorg

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Het opstellen en afstemmen van projectplannen met onderliggende doelstellingen;
  • Aanpak uitwerken om zowel technische als organisatorische doelstellingen te kunnen realiseren;
  • Draagvlak creëren bij en met stuurgroep voor de implementatie;
  • Managen van verwachtingen bij stuurgroep, management en projectteam;
  • Plannen, bewaken en beoordelen van de resultaten van de werkzaamheden;
  • Behalen van operationele doelstellingen;
  • Risicomanagement, stakeholders betrekken bij het uitvoeren van controles en het oplossen van problemen;
  • Vaststellen en implementeren van verbeteringsmogelijkheden;
  • Verantwoordelijk voor de financiële planning van het project en het plannen van benodigdheden;
  • Voorbereiden van (jaar)budgetten, inschatten uitgaven en het analyseren van afwijkingen;

Achtergrond

Leverancier JIO gaat Jusititienet leveren op de locatie voor Parket Midden Nederland. Om dit succesvol te kunnen doen moet eerst alle bij het OM in gebruik zijnde apparatuur getest worden op een in te richten Justitienet testomgeving. Daarna is de projectleider verantwoordelijk voor de IT-verhuizing van het Parket Midden Nederland.

Eisen

  • De kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau middels een afgeronde opleiding in IV/ICT richting en/of opgedaan door relevante werkervaring.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 7 jaar als projectleider IT projecten gecoördineerd.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 1 jaar ervaring opgedaan als technisch IT-projectleider bij een overheidsorganisatie.
  • De kandidaat heeft kennis van het IP protocol, Subnetten, Vlan, VDI en Firewalls.

-De kandidaat is na bekendmaking van gunning zo snel als mogelijk beschikbaar voor 36 uur per week.

-De kandidaat dient minimaal een voldoende te scoren op alle intervieuwcriteria om in aanmerking te komen voor gunning.

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in werken bij een instantie uit de justitie- en/of strafrechtketen.
  • De kandidaat heeft ervaring met IT-verhuizingen van organisaties.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het managen van multidisciplinaire projecten binnen de rijksoverheid.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met infrastructuur-, Cloud-, datacenter- of netwerkgerelateerde projecten en beschikt zelf over technische inhoudelijke kennis.

-De kandidaat is PRINCE2 Practitioner gecertificeerd.

-De kandidaat is minimaal IPMA D gecertificeerd.

Aanvullende kennisgebieden / voorbeelden van opleidingen

IT Management Foundation; Professional Management and Improvement of IT Service Management processes, Rijksacademie voor Project- en Programmamanagement, Business Information Management Foundation, ITSM Foundation; ITIL Foundation, Agile Scrum Foundation

Start: 8 maart 2023

Inzet: 36 uur

Duur: 31 december 2023

Locatie: Utrecht en remote

Deadline: 21 februari 2023

Graag ontvangen wij passende profielen!

Met vriendelijke groet,

Ayse Sulek

IT Recruiter

+31 (0)6 46 23 42 37

a.sulek@caesar.nl

Janssoniuslaan 80 – 3528 AJ Utrecht

+31 (0)88 240 42 00 www.caesaroverheid.nl

Aanwezig op Dinsdag, Woensdag, Donderdag en Vrijdag