<< Back

werkplekbeheerder

  • Company provincie Utrecht
  • Location Utrecht
  • Job Type Loondienst
  • Posted 01/03/2023

Werkplekspecialist

Duur 6 maanden

Optie tot verlenging 2 maal 6 maanden

Uren per week 36 tot 40

Start Z.s.m.

Opleidingsniveau MBO

Regio Utrecht

Opdracht

De afdeling verzorgt alle uitvoerende bedrijfsvoeringstaken van de organisatie, zodat onze collega’s zich kunnen concentreren op de realisatie van de primaire doelstellingen. Wij richten ons op een integrale bedrijfsvoering, die past in de huidige tijd. Wij blijven onze producten en diensten ontwikkelen en verbeteren. Zo leveren wij een optimale ondersteuning en een dienstverlening met toegevoegde waarde voor de (interne) klanten te kunnen leveren. Het team Informatisering & Automatisering (I&A) van waaruit jij gaat opereren verzorgt zowel concern breed als organisatie specifiek de informatievoorziening en ICT-dienstverlening. Samen streven we ernaar om de medewerkers te voorzien van betrouwbare ICT diensten en oplossingen. De organisatie heeft een decentraal beleid, waarbij de domein zelf hun eigen specifieke informatievoorzieningen beheren en door ontwikkelen. I&A verzorgt de generieke informatievoorzieningen en de specifieke informatievoorzieningen van het domein Bedrijfsvoering. Essentiele aspecten hierbij zijn:

  • Business informatiemanagement;
  • Procesanalyse en -ontwerp;
  • Business – en informatie analyse;
  • Architectuur;
  • Informatiebeveiliging & privacy;
  • Informatiebeheer en archivering;
  • Portfolio-, programma en projectmanagement;
  • Functioneel- en applicatiebeheer;
  • ICT infrastructuur en werkplekbeheer;
  • Data- en gegevensmanagement;
  • Innovatiemanagement.

Als ICT-specialist kun je uitstekend met mensen omgaan en kun je je zowel mondeling als schriftelijk prima uitdrukken. Je kunt daarbij de techniek in heldere en begrijpelijke taal uitleggen. Je draagt je enthousiasme over op je collega’s, maar weet ook hun expertise goed te herkennen en te waarderen. Samen zorgen we voor een up-to-date ICT omgeving waarin onze klanten centraal staan.

Je voert je eerstelijns ondersteuning en regie op verschillende onderdelen en leveranciers binnen de infrastructuur van werkplek- en kantoorautomatisering. Je focus ligt daarbij op het terrein van de mobiele telefonie, maar je kunt ook ingeschakeld worden op andere terreinen, zoals de digitale werkplek, antivirus- en malware oplossingen en dergelijke. Verder handel je reparatie- en garantiegevallen met betrekking tot ICT apparatuur af.

Om regie te kunnen voeren op leveranciers en externe dienstverleners, worden SLA’s (Service Level Agreements) en DAPs (Dossiers Afspraken en Procedures) afgesloten. Je levert als servicemedewerker een bijdrage aan het up-to-date houden van die documenten en fungeert als eerstelijns aanspreekpunt voor één of meerdere leveranciers. Incidenten en changes handel je af conform de vastgestelde ITIL processen en procedures en je zorgt dat de bijbehorende informatie correct wordt verwerkt in ons service management systeem.

We werken volgens het principe van continue, beheerste verbetering en vernieuwing, zowel projectmatig als procesmatig, dat zoveel mogelijk aansluit op de behoeften van de organisatie. Vanuit jouw rol en expertise heb je hier een inbreng in. Zo ben je pro-actief bezig met het herkennen van trends en prioriteiten in incidenten en het aandragen van oplossingen voor veel voorkomende problemen. Daarvoor heb je een goed ontwikkeld analyserend en probleemoplossend vermogen nodig en kun je goed hoofd- van bijzaken onderscheiden.

Naast het voeren van regie ben je ook technisch vaardig met kantoorautomatisering en het inrichten en onderhouden van digitale werkplekken (laptops, tablets, smartphones etc.). Je verliest daarbij belangrijke en actuele zaken als informatieveiligheid niet uit het oog en zorgt ervoor dat dit ingeregeld wordt in systemen.

Vereisten / knock-outcriteria

1. Minimaal afgeronde MBO-opleiding niveau 4,

2. Minimaal kennis van en werkervaring met algemene ICT Infrastructuur

3. Minimaal 1 jaar werkervaring met gangbare systemen en applicaties, zoals Windows 10, ZenWorks Configuration Management (ZCM), Office365, antivirus- en antimalwareproducten, andere KA-producten en ondersteunende software etc.

4. Minimaal 1 jaar ervaring met Android en IOS

5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als ICt werkplek specialist 

Wensen

6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als ICT werkplek specialist (40 punten)

7. Minimaal afgeronde MBO-opleiding niveau 4, in de richting van ICT/Informatie Technologie (10 punten)

8. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervarinf met 1e lijnsa support voor mobiele telefoons (30 punten

9. Aantoonbare Kennis van en ervaring met de basis-principes van Identity- en Access-Security-systemen en –processen (10punten);

10. Antoonbare werkervaring met ITIL (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan waar die eisen en wensen staan (arceren)

Competenties

  1. Persoonlijke eigenschappen
  • initiatiefrijk en omgevingsbewust
  • resultaatgericht en daadkrachtig
  • analytisch, sensitief, communicatief, gericht op samenwerking en ontwikkeling
  • flexibel, je kan werken in een veranderende omgeving
  • Behulpzaam en klantgericht
  • Gezonde dosis humor
  1. Vaardigheden
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk
  • Je hebt plezier in het helpen van gebruikers en collega’s
  • Je bent leergierig en houdt van vernieuwing en verbetering
  • Je maakt en verbetert graag gebuikershandleidingen
  1. Kennis
  • Aantoonbare kennis van informatieveiligheid
  • Kennis van packaging pakketten zoals Admin Studio is een pré
  • Kennis van de rol van projectmedewerker en ervaring met het participeren in projecten.
  • In bezit van het Prince 2 Foundation certificaat is een pré
  • In bezit van het ITIL Foundation certificaat is een pré
  • Kennis van en ervaring met de basis-principes van Identity- en Access-Security-systemen en –processen is een pré
  • Windows 11.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Is hybride werken mogelijk: ja

Planning

De gesprekken bij de klant zijn gepland in Utrecht dinsdag 17 januari 2023 van 09;00 uur tot 13;00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 16 januari 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.