<< Back

project manager OM

  • Company Openbare Ministerie
  • Location Utrecht en remote
  • Job Type Freelance
  • Posted 11/09/2022

Goedemiddag,

Voor onze directe eindklant het Openbaar Ministerie in Utrecht zijn wij op zoek naar een Senior Projectleider!

Als projectleider werk je samen binnen en buiten het programma TPOW om de doelstellingen te realiseren.

Werkzaamheden:

– Project plannen

– Aansturen van het projectteam

– Voortgang bewaken op het project

– Communicatie binnen en buiten het programma

De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:

• Het opstellen en afstemmen van projectplannen met onderliggende doelstellingen;

• Aanpak uitwerken om zowel technische als organisatorische doelstellingen te kunnen realiseren;

• Draagvlak creëren voor de implementatie;

• Managen van verwachtingen bij programmamanagement en projectteam;

• Plannen, bewaken en beoordelen van de resultaten van de werkzaamheden;

• Behalen van operationele doelstellingen;

• Risicomanagement, stakeholders betrekken bij het uitvoeren van controles en het oplossen van problemen;

• Vaststellen en implementeren van verbeteringsmogelijkheden;

• Rapportage van financiële planning en afwijkingen in financiën aan stuurgroep;

Achtergrond

Het OM wil Tijd en Plaats Ongebonden Werken (TPOW) optimaliseren.

Aanleiding: Het OM wil medewerkers faciliteren om hybride te kunnen werken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan videovergaderen en het onderling delen van documenten. Daarnaast moeten ook de kantoren zijn voorzien van de nodige faciliteiten voor hybride vergaderen met de nodige A/V middelen.

De projectmanager is verantwoordelijk voor een project op strategisch/tactisch niveau.

Eisen

– Kandidaat is per direct beschikbaar voor 36 uur per week voor minimaal 9 maanden.

– Kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau middels een afgeronde opleiding in IV/ICT richting en/of opgedaan door relevante werkervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.

– Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 7 jaar als projectleider IT projecten gecoördineerd. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.

– Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 1 jaar ervaring opgedaan als IT-projectleider bij een overheidsorganisatie. Dit dient te blijken uit het CV.

Wensen

– Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met de implementatie van nieuwe IT werkplekken in een grote organisatie

– Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het managen van multidisciplinaire projecten binnen de rijksoverheid

– Kandidaat is gecertificeerd op het gebied van projectmanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV

– Kandidaat is per 1 december fulltime beschikbaar

Aanvullende kennisgebieden / voorbeelden van opleidingen

IT Management Foundation; Professional Management and Improvement of IT Ser- vice Management processes, Rijksacademie voor Project- en Programmamanagement, Business Information Management Foundation, ITSM Foundation; ITIL Foundation, Applicatiemanagement Foundation, Agile Scrum Foundation

Start: 1 december 2022

Inzet: 36 uur

Duur: 31 juli 2023

Locatie: Utrecht en remote

Deadline: 20 november

 

Graag ontvangen wij passende profielen!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ayse Sulek

 

 

IT Recruiter

+31 (0)6 46 23 42 37

 

a.sulek@caesar.nl

 

Janssoniuslaan 80 – 3528 AJ Utrecht

+31 (0)88 240 42 00 www.caesaroverheid.nl

 

    

 

Aanwezig op Dinsdag, Woensdag, Donderdag en Vrijdag