<< Back

Afas expert

  • Company Gemeente Zeist
  • Location Zeist
  • Job Type Freelance
  • Posted 11/06/2022

Naam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?

Vacature

AFAS expert

Zeist

Aanvraagnummer

10138

Duur

6 maanden

Optie tot verlenging

Mogelijk maar nog niet bekend

Uren per week

20 uur

DAS opdracht

Ja

Start

Zo spoedig mogelijk

Opleidingsniveau

MBO+

Regio

Utrecht

Verloopt op

donderdag 10 november 2022

Tijd & agenda

09:00 uur  

Beschrijving

Organisatie

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 65.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om die dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team Organisatieadvies

In een dienstverlenende organisatie zijn mensen de belangrijkste bepalende factor voor het leveren van kwaliteit. Team Organisatieadvies werkt met zo’n 15 collega’s aan de optimale inzet van die factor. We verzorgen de personeels- en salarisadministratie, recruitment en geven bedrijfskundig en HR-advies. Met als doel bekwame, bevlogen en buitengewone medewerkers, die elke dag weer willen doen wat nodig is voor een goed leven in Zeist voor onze inwoners.  In januari 2022 hebben wij de overstap naar het HR systeem van AFAS gemaakt (Profit & Insite) en de implementatie (fase 1) is zo goed als afgerond. Het is nu tijd voor fase 2: niet alleen meer de basis op orde brengen, maar AFAS ondersteunend laten zijn voor de ambities van onze organisatie.

Opdracht

Jij bent de komende tijd onze steun en toeverlaat in het optimaliseren van (ons HRM pakket van) AFAS en – als vervanging van ziekte van de huidige functioneel beheerder – functioneel applicatiebeheer (tweedelijns na service desk). In een korte tijd willen we een flinke boost geven aan de doorontwikkeling van AFAS, zodat we steeds slimmer werken en het systeem ons verder helpt in onze doelen. Processen en wensen die op ons lijstje staan? Onder andere het inrichten van formatie, bezetting en begroting, verder verbeteren van de huidige digitale workflows, inrichten van koppelingen, een nieuwe woon-werkregeling, verlofharmonisatie.

In teamverband ben je met collega’s van ons kwaliteitsteam AFAS, dat bestaat uit twee medewerkers van HR, twee medewerkers van IV en een projectleider, verantwoordelijk voor het verbeteren van onze HR dienstverlening (dat voor een belangrijk deel samenkomt in AFAS) naar de wensen van de eindgebruikers en passend bij de organisatie- en HR ambities. Tevens ben je vanuit de afdeling IV – de tweedelijns hulp bij vragen van medewerkers met betrekking tot de werking van AFAS en ben je verantwoordelijk voor het functioneel applicatiebeheer op gebied van o.a. autorisaties, releases voorbereiden en testomgeving.

Jouw rol daarin? Acteren op het snijvlak tussen tactisch en operatie (meedenken en inrichten). Jij denkt mee over de processen en weet als geen ander hoe het functioneel ontwerp en inrichting eruit moet zien. Jij herkent het ook als wij met plannen en wensen komen die niet gaan werken. Jij maakt de vertaling naar het passende technische ontwerp én de inrichting want jij weet aan welke knoppen we moeten zitten. Maar ook kan jij ons door jouw ervaring met AFAS inspireren met ideeën wat we nog meer uit het systeem kunnen halen. Snel thuis geraken in onze processen en systemen kan jij als de beste en wanneer dat wat lastiger is, weet jij in ieder geval welke informatie je dan moet ophalen. Wij helpen je wel bij wie je dan moet zijn. Jouw assertiviteit hebben wij daarbij wel nodig.

Vereisten / knock-outcriteria

1. Minimaal een afgeronde opleiding op MBO+ niveau;

2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met technische procesmodellering;

3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de HRM software van AFAS;

4. Maximaal uurtarief van €100,- exclusief BTW, inclusief Fee Flextender en reiskosten woon – werk verkeer;

Gunningscriteria (weging)

5. Aantoonbare werkervaring met het inzichtelijk krijgen van bedrijfsprocessen en de vertaling naar oplossing in het systeemlandschap (benoem dit in CV en motivatiebrief) (40 punten);

6. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als AFAS expert met HR projecten (personeelssystemen- en processen) (30 punten);

7. Aantoonbare kennis of werkervaring met AFAS payroll (aantoonbaar gemaakt doormiddel van een gevolgde training of cursus)(15 punten);

8. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (10 punten);

9. Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2022 (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Analytisch;
  • communicatief sterk;
  • oplossingsgericht;
  • dienstverlenend;
  • planmatig en gestructureerd in het werk.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen

Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd

Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal

Deze functie is indicatief ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender

Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals

1.

CV-eisen

Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Flexibiliteit in uren per week wordt gewaardeerd. Er zal de ene week wat meer inzet vereist zijn, de andere wat minder. Gemiddeld is er naar verwachting 20 uur per week nodig.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdagochtend 16 november. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 november bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 7 november 2022, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 8 november 2022 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 10 november 2022, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Noordersingel 20-S 3755 EZ Eemnes | +31 3575 1 0777 | KVK 51 43 44 66 | info@flextender.nl