<< Back

functioneel beheerder SAP

  • Company provincie Noord Brabant
  • Location 's-Hertogenbosch
  • Job Type Freelance
  • Posted 11/06/2022

Marcel Hilboezen | Uitloggen

Functioneel beheerder SAP Finance

Provincie Noord-Brabant

Van 21-11-2022 t/m 21-11-2023  |  Optie verlenging: 2 x 12 maanden  |  Standplaats: ‘s-Hertogenbosch  |  €80 – €90 per uur  |  Automatisering/ICT  |  Uren: 36 per week  |  Aantal FTE: 1

Vraag stellen Offerte indienen

Planning

Start publicatie

04-11-2022 17:00

Vragen stellen tot

09-11-2022 06:00

Beantwoording vragen

09-11-2022 16:00

Offerte indienen tot

14-11-2022 06:00

Start beoordeling

14-11-2022 06:00

Verwachte gunning

21-11-2022 09:00

Details opdracht Mijn offertes: 0 Vragen: 0

Opdrachtomschrijving

Zo maak jij Brabant slimmer!

Wij halen het beste uit onszelf én onze partners voor de toekomst van Brabant. Samen helpen wij Brabant beter maken: aantrekkelijk, bereikbaar, concurrerend en duurzaam. Brabant hoort tot de top van kennis en innovatieregio’s. In jouw rol ben jij hierin een belangrijke speler in het mogelijk maken van onze maatschappelijke opgaven en doelen. Jij staat aan het roer om als functioneel beheerder de systemen en applicaties aan te laten sluiten en door te ontwikkelen zodat ze optimaal faciliteren.

Wat ga je doen?

Als functioneel beheerder is je belangrijkste taak het ondersteunen van de SAP-gebruikersorganisatie. Je werkt mee aan SAP projecten waar de in beheer name een onderdeel is. Je bent de persoon die gaat voor innovatie, verbinding en doorontwikkeling. Je hebt oog voor de belangen van opdrachtgevers en businesspartners en bent in staat de vraag van de businesspartner door te vertalen naar goede oplossingen.

Jij staat aan het roer om als functioneel beheerder de systemen en applicaties aan te laten sluiten en door te ontwikkelen zodat ze optimaal faciliteren. Dit doe je onder andere door:

  • Het uitvoeren van beheer van de relevante financiële SAP-processen en bent dagelijks in nauw contact met gebruikers en businesspartners over vragen en projecten i.r.t. het SAP-systeem. Je beheert autorisaties en stelt vanuit concernbelang processen, kaders en richtlijnen op voor de informatievoorziening;
  • Het bewaken van de financiële functionele inrichting van het SAP-systeem, beoordelen van wijzigingsverzoeken op consequenties vanuit verschillende belangen (concern, business) en voert wijzigingen door;
  • Zorgen voor verdere ontwikkeling door als vertegenwoordiger van het functioneel beheer Financiën te participeren. Je volgt ontwikkelingen in je werkomgeving en doet relevante implementatievoorstellen;
  • Coördineren en begeleiden van projecten en je weet de business-behoefte correct te vertalen naar SAP/data-oplossingen.

Met wie werk je samen?

Het SAP beheerteam bestaat uit ca. 10 medewerkers. Dit team waarin je komt te werken, is verantwoordelijk voor de (financiële) informatievoorziening en het functionele beheer van de SAP-systemen. Samen zetten we de schouders eronder en geven we, vanuit onze drive en kennis, invulling aan de bedrijfsvoeringsvisie.

Kandidaatomschrijving

Kennis en kunde:

  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • (Ruime) kennis en ervaring met beheer van SAP-systemen (bij voorkeur SAP/HANA);
  • Kennis van bedrijfsprocessen, van de financiële huishouding (begroting en financiële administratie) en van de financiële onderdelen in de bedrijfsprocessen, liefst in een complexe, publieke werkomgeving;
  • Je bent vaardig in het vertalen van (financiële/bedrijfseconomische) wensen en eisen naar optimale systeem-oplossingen;
  • Je bent een ervaren projectleider in (SAP-)projecten.

Competenties:

Jij bent een gedreven functioneel beheerder en vindt het een uitdaging om bij te dragen aan het optimaal functioneren van de informatiesystemen. Je kunt vanuit het veld “Financiën” de impact op het totaal overzien en versterkt hiermee de keten. Je bent klantgericht en bent in staat om problemen te analyseren en weet de kwaliteit hoog te houden.

Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te houden in week 46.

Toelichting op rooster

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

79000000-4 – Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Bijlagen

Algemene inkoopvoorwaarden provincies 2022.pdfModelovereenkomst inhuur Provincie Noord Brabant.docx

Eisen

Ervaring

Kandidaat beschikt over minimaal 10 jaar kennis en ervaring met beheer van SAP-systemen (deels met SAP/HANA). Dit blijkt uit CV.

Ervaring

Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met de financiële huishouding (rapportage, begroting en financiële administratie) en de financiële onderdelen in de bedrijfsprocessen, bv als financieel consultant of controller, liefst bij de (semi-)overheid. Dit blijkt uit CV.

Ervaring

Kandidaat beschikt over enige ervaring als functioneel beheerder SAP in het vertalen van (financiële/bedrijfseconomische) wensen en eisen naar optimale systeem-oplossingen. Dit blijkt uit CV.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel:

15 %

Ervaring

Kandidaat beschikt over minimaal 10 jaar kennis en ervaring met beheer van SAP-systemen (deels met SAP/HANA). Dit blijkt uit CV.

  • > 10 jaar ervaring waaronder SAP HANA (30 %)
  • > 10 jaar ervaring met SAP (20 %)
  • < 10 jaar ervaring met SAP(-HANA) (1 %)

Weging:

30 %

Ervaring

Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met de financiële huishouding (rapportage, begroting en financiële administratie) en de financiële onderdelen in de bedrijfsprocessen, bv als financieel consultant of controller, liefst bij de (semi-)overheid. Dit blijkt uit CV.

  • >5 jaar bij de (semi-)overheid (20 %)
  • >5 jaar (15 %)
  • < 5 jaar (1 %)

Weging:

20 %

Ervaring

Kandidaat beschikt over enige ervaring als functioneel beheerder SAP in het vertalen van (financiële/bedrijfseconomische) wensen en eisen naar optimale systeem-oplossingen. Dit blijkt uit CV.

  • > 3 maanden ervaring bij overheid (10 %)
  • > 3 maanden ervaring (5 %)
  • < 3 maanden ervaring (1 %)

Weging:

10 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:

1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.

2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.

3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten.

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.

Weging:

25 %

Vraag stellen Offerte indienen

Vacatures Medewerkers Inhuur Over deze site Uitgebreid zoeken Vacatures zoeken Opdrachten Over deze site Stages zoeken Interne klussen zoeken Gunningen Helpdesk & ondersteuning Overheden Loopbaancentrum Opdrachtgevers Privacy Statement Helpcentrum Overheden Helpcentrum   Powered by The Solutions Factory | Alle rechten voorbehouden © 2022