<< Back

dataanalist

  • Company gemeente Utrecht
  • Location Utrecht / remote
  • Job Type Freelance
  • Posted 10/19/2022

Data-analist dienstverlening Stadskamer

Publiekszaken

Beschrijving

Data-analist dienstverlening Stadskamer

Periode:          Van 1-11-2022 tot 1-11-2023 (12 maanden) met 12 verlengopties van 1 maand (maximale inhuurtermijn is 24 maanden)

Belasting:    32 uur per week gemiddeld

Tarief:            Tot 85 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld

Inwoners houden ons dagelijks een spiegel voor. Zij vertellen ons wat belangrijk is en geven ons daarmee inzicht in wat we anders kunnen doen en hoe we fouten kunnen voorkomen. Proactief en preventief. In de Stadskamer komen deze inzichten en andere signalen binnen en hebben we zicht op hoe we er mee omgaan of we dat op een constructieve manier doen en wat onze inwoner hiervan merkt. De Stadskamer is een nieuw team dat bestaat uit data-analisten, Concern klachtencoördinatoren en Verbetermanagers. Afhankelijk van het vraagstuk wordt de Stadskamer aangevuld met verschillende specialisten zoals inhoudseigenaren, UX-ers of redacteuren.

Jouw taken als Data-analist zijn:

1.        Als business owner optreden in project, uitbreiden en verbeteren dienstverleningsdata: 

Brug vormen tussen de Stadskamer en Domstad IT om de (data) wensen te vertalen en de realisatie te bewaken. Afhankelijk van de inhoud betrek je de juiste inhoudsdeskundigen.

2.        Dashboard klantsignalen:

Onderzoek hergebruik en doorontwikkeling van een textmining-algoritme van de gemeente Rotterdam. Je bent verantwoordelijk voor het op de juiste manier doorvertalen van de werking van het algoritme naar de Stadskamer en helpt bij het duiden van de inzichten. Uiteindelijk lever je een 1e versie van een dashboard op.

3.        Klantreizen:

De ambitie van de Stadskamer is om elke maand 1 klantreis te doen. Je zult afwisselend met de andere data-analisten deelnemen in een aantal van deze klantreisteams om aan de start een analyse van relevante data op te leveren en aan het eind een voorstel voor het monitoren van het vervolg.

Je hebt/je bent: – Je bent per direct (of uiterlijk voor 14-11) voor 32 uur beschikbaar;

–  je beschikt over HBO/WO werk- en denkniveau, aangetoond middels tenminste een afgeronde HBO-opleiding;

– Je hebt aanvullend trainingen gevolgd rondom verandermanagement en/of netwerken;

–  Je hebt tenminste 2 à 3 jaar aantoonbare ervaring met Tableau en/of PowerBI; 

–  Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met data verwerking binnen gemeentelijke dienstverlening, waarbij G-4 gemeente de voorkeur heeft; 

–  Je hebt ervaring met het uitdagen en helpen van interne partners om data te vertalen naar mogelijke verbeteringen in het eigen werk. Je hebt bij voorkeur trainingen gevolgd rondom netwerken en verandermanagement.

–  Je hebt ervaring met het zijn van een gesprekspartner voor interne ICT-partners voor doorontwikkeling datawarehouse in ontsluiten van de juiste data.

– Je werkt zelfstandig en je bent in staat zelfstandig een netwerk te bouwen en onderhouden.

– Je bent in staat om verschillende databronnen te vertalen naar de juiste en aantrekkelijke visualisaties en hier duiding aan geven voor en met de informatie-eigenaar.

– Je kunt goed enthousiasmeren, kennis overdragen en anderen faciliteren met dataduiding en visualisatie.

Goed om te weten: 

Je zult werken op het Stadskantoor, hier kan je niet parkeren. (Deels) thuiswerken behoort tot de opties.

De gesprekken worden vooralsnog gevoerd op 3 november.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.