<< Back

informatie analist

  • Company Itaq
  • Location Den Haag
  • Job Type Freelance
  • Posted 09/14/2022

Senior Informatie Analist

 

Functieomschrijving:

 

Als mantelhouder zijn wij voor onze eindklant op zoek naar kandidaten die voldoen aan het volgende profiel.

 

In het kader van het programma verbeteren van het Reisdocumentenstelsel (VRS) is op dit moment behoefte aan een senior informatieanalist voor het opstellen van programma’s van eisen (PVE).

 

Deze persoon ondersteunt het programmateam VRS vanuit verschillende invalshoeken welke sterk afhankelijk zijn van het object en de wijze waarop tot realisatie wordt gekomen. Invalshoek daarbij kan zijn een “klassieke” aanpak waarbij we gebruik maken van bestaande concepten of een bestaand traditioneel programma van eisen (PVE). In andere gevallen wordt gekozen voor een nieuw PVE op basis van requirements of op een meer modernere manier op basis van een backlog en Agile ontwikkeling. De senior informatieanalist is op beide gebieden bekend en heeft aantoonbare ervaring op deze vlakken.

 

De werkzaamheden bestaan op hoofdlijnen bestaan uit:

·       Het in kaart brengen van de stakeholders en hun requirements via een Agile wijze of meer klassiek georiënteerd;

·       Het uitvoeren van informatieanalyses/ functionele decomposities;

·       Het vertalen van de behoefte van de stakeholders in een functioneel ontwerp, procesbeschrijvingen of een backlog (storymap);

·       Het opstellen van programma’s van eisen naar aanleiding van de bovengenoemde methoden.

 

Functie-eisen (knock-out):

·       Kandidaat heeft minimaal HBO werk en denkniveau;

·       Kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar relevante ervaring als informatieanalist / requirements-engineer

·       Kandidaat heeft kennis van en ervaring met de standaarden (NORA e.d.) van de Rijksoverheid

·       Kandidaat heeft ervaring met werken bij de Rijksoverheid

·       Kandidaat heeft Kennis/ ervaring met:

o  Agile ontwikkeling van informatiesystemen (o.a. Scrum, Kanban…etc.)

o  SDM/ Yourdon

o  RUP

·       Modelleringstechnieken (proces / gegevens) bijvoorbeeld ERD / Archimate

 

Functie Wensen:

·       Mate waarin de kandidaat relevante ervaring heeft met de beschreven werkzaamheden.

 

Alleen sollicitaties met motivatie op de hierboven genoemde functie eisen (puntsgewijs en verwijzend naar het cv) worden in behandeling genomen. Voor meer achtergrondinformatie kunt u telefonisch contact opnemen met de recruiter.

 

Overige informatie:

Locatie:           Den Haag

Start:             01-10-2022, 36 uur per week

Einddatum:     01-10-2023, met optie tot verlenging

Recruiter:        Nitesh Bhoep, 06-47180874, recruiterNB@itaq.nl

 

Attentie:

Indien we verder gaan in de procedure wordt u gevraagd minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare opdrachten zijn uitgevoerd. De referentie checks zijn een noodzakelijk onderdeel van dit selectie proces.

 

Privacy:

Indien je via dit kanaal solliciteert geef je ons akkoord om jouw gegevens tot 36 maanden na de beëindiging van de procedure te bewaren.

Reageren:

Past u in bovenstaand profiel, dan ontvangen wij graag per email aan recruiterNB@itaq.nl de volgende gegevens:

1. Een recent bijgewerkte Nederlands CV in MS Word-format (inclusief achternaam, geboortedatum, woonplaats en foto);

2. Motivatie specifiek gericht op het bovenstaande functieprofiel;

3. Het uurtarief (exclusief BTW, inclusief reiskosten);

4. Beschikbaarheid en overige relevante informatie, zoals geplande vakanties.

 

Om u sneller van dienst te zijn zou ik u willen vragen om op www.itaq.nl een eigen ItaQ Account aan te maken en zo uw CV op te loaden.  

 

Wie zijn wij?

ItaQ Interim Professionals is de meest vooruitstrevende organisatie in detachering van interimmanagers, adviseurs en ICT-professionals. Klanten noemen ons de Trusted Advisor, omdat we hen adviseren op basis van kennis van hun organisatie, werkwijze en processen.

 

ItaQ is actief in het topsegment van de markt. De Interim Professionals van ItaQ hebben specialisaties in algemeen management en/of ICT-management op hoog niveau (Directeur, Afdelingshoofd, DG,  CIO, CTO, etc.) tot meer inhoudelijke specialisatie met zeer lange en brede werkervaring (technisch en functionele consultants, project- en programmamanagers, business analisten, CISO’s, sr. ontwikkelaars, etc.). Al onze Interim Professionals hebben HBO+-niveau en minimaal 10 jaar werkervaring.

 

We zijn er trots op dat wij de juiste mensen kunnen aanbieden aan het bedrijfsleven en de overheid. Onze toegevoegde waarde ligt in kennis van zaken en kennis van mensen. Wij denken in oplossingen en realiseren deze door de juiste professionals aan te bieden. Eenvoudig gezegd weten we hoe het moet en wie het kan. Doorgaans kunnen we de juiste kandidaat voorstellen binnen 48 uur.