<< Back

projectleider DMS

  • Company Rijksdienst voor het cultureel erfgoed
  • Location Not Submitted
  • Job Type Freelance
  • Posted 07/06/2022

Voor onze eindklant zijn we op zoek naar een:

 

Projectleider DMS

 

Als projectleider / consultant DMS geef je leiding aan het team DMS, de continue verbetering van het DMS en het gebruik ervan binnen de Rijksdienst voor het cultureel erfgoed. Jij zorgt er voor dat ons DMS toegankelijk is voor de gebruikers en dat onze complexe informatiehuishouding op orde is en meegaat in de tijd. Met een team, als consultant / projectleider zorg je voor:

•            Opstellen van een visie, een roadmap en bijbehorende plannen van aanpak m.b.t.

de documentaire informatiehuishouding, het DMS in

relatie tot zaakgericht werken, archivering en ontsluiting van documenten

•     Continu verbeteren van de informatiehuishouding als onderdeel van het programma RCE open en OCW open

•     Doorontwikkeling DMS in samenwerking met leveranciers

•     Implementatie / verdere in gebruikname van het DMS als ook het ontwikkelen van opleidingsmateriaal en het geven van instructie en gebruikersondersteuning aan gebruikers invoering van record management uitvoeren van functioneel beheer en het professionaliseren hiervan

•     Migratiestrategie en projectmatig migreren van netwerkschijven naar DMS

organiseren van een digitaliseringsstraat t.b.v. digitaliseren van fysiek archieven / documenten naar DMS

•     Samenwerken met het concern OCW voor de doorontwikkeling en beheer van de centrale voorzieningen

 

Functie Eisen

•     Prince 2 practitioner of vergelijkbaar, Scrum

•Afgeronde relevante HBO/WO opleiding (Diploma) met aanvullende specifieke trainingen

•     Je hebt kennis en ervaring met het implementeren en verbeteren van document management systemen in een Overheidscontext (3 jaar)

•     Je hebt ervaring met projectmanagement van IV/ICT projecten (5 jaar)

•     Je hebt kennis en ervaring in het Agile werken en met name met scrumteams (2 jaar)

 

Functiewensen

•     Kennis en ervaring met OpenText Content Server ervaring met duurzame opslag en archivering

•     Kennis en ervaring met archief wet

•     Kennis en ervaring met Rijksbrede ontwikkelingen en programma’s ten aanzien van informatiehuishouding op orde

•     Kennis en werkervaring met Agile/Scrum methodiek in een DevOps omgeving

•     Ervaring met JIRA en Confluence

•     Nederlandstalig

•     Ervaring met werken in een middelgrote overheids uitvoeringsorganisatie

•     Je hebt ervaring met het projectmatig aansturen van migraties van netwerkschijven naar een document management systeem

•     je hebt ervaring in het werken in een regie-organisatie

 

Overige informatie:

Locatie:        Amersfoort

Start:           01-09-2022, 36 uur per week

Einddatum:  01-09-2023, met optie tot verlenging

Recruiter:     Lorenzo Boyé, recruiterLB@itaq.nl, +31 (0)6 20985467

 

Alleen sollicitaties met motivatie op de hierboven genoemde functie eisen (hoeveel jaar ervaring en verwijzend naar de opdrachtgever) worden in behandeling genomen.

 

 

Attentie:

Indien we verder gaan in de procedure wordt u gevraagd minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare opdrachten zijn uitgevoerd. De referentie checks zijn een noodzakelijk onderdeel van dit selectie proces.

 

Privacy:

Indien je via dit kanaal solliciteert geef je ons akkoord om jouw gegevens tot 36 maanden na de beëindiging van de procedure te bewaren.

 

Reageren:

Past u in bovenstaand profiel, dan ontvangen wij graag per email aan recruiterLB@itaq.nl de volgende gegevens:

1. Een recent bijgewerkte CV in MS Word-format (inclusief achternaam, geboortedatum, woonplaats en foto);

2. Motivatie specifiek gericht op het bovenstaande functieprofiel;

3. Het uurtarief (exclusief BTW, inclusief reiskosten);

4. Beschikbaarheid en overige relevante informatie, zoals geplande vakanties.

Om u sneller van dienst te zijn zou ik u willen vragen om op www.itaq.nl een eigen ItaQ Account aan te maken en zo uw CV op te loaden. 

 

Wie zijn wij?

ItaQ Interim Professionals is de meest vooruitstrevende organisatie in ICT detachering. Klanten noemen ons de Trusted Advisor. Omdat we hen altijd positief verrassen. En echt adviseren.

 

ItaQ is de Trusted Advisor voor detachering van Interim Professionals in ICT en Internet voor het topsegment van de markt. De Interim Professionals van ItaQ hebben specialisatie in algemeen management tot op een zeer hoog niveau (CIO, CTO, IT-Directie, etc) tot meer inhoudelijke specialisatie met zeer lange en brede werkervaring (technisch en functionele consultants, project en programma managers, business analisten, etc). Al onze Interim Professionals hebben HBO+-niveau en minimaal 10 jaar werkervaring. We zijn er trots op dat wij de juiste mensen kunnen bieden aan het topsegment van het bedrijfsleven en overheid. Onze toegevoegde waarde ligt in kennis van zaken en kennis van mensen. Wij denken in oplossingen en realiseren deze door de juiste professionals aan te bieden. Eenvoudig gezegd weten we hoe het moet en wie het kan. Doorgaans kunnen we de juiste kandidaat voorstellen binnen 48 uur.