<< Back

functioneel beheer burgerzaken

  • Company Gemeente Westland
  • Location Not Submitted
  • Job Type Freelance
  • Posted 07/03/2022

Naam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?

Vacature

Functioneel Beheerder Burgerzaken

Westland

Aanvraagnummer

9227

Duur

6 maanden

Optie tot verlenging

2 maal 6 maanden

Uren per week

36

DAS opdracht

Ja

Start

Z.s.m.

Opleidingsniveau

HBO

Regio

Zuid-Holland

Verloopt op

maandag 11 juli 2022

Tijd & agenda

09:00 uur  

Beschrijving

Organisatie

Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoners ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit concerncontrol en eenheid bureau gemeentesecretaris.

Cluster Bedrijfsvoering

De collega’s die werkzaam zijn binnen dit cluster zorgen voor solide bedrijfsvoering. Het cluster voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van de andere clusters op alle taakvelden van bedrijfsvoering (personeel, financiën, informatievoorziening, automatisering, belastingen, juridische en facilitaire zaken). Met de klantvraag centraal werken zij aan integrale oplossingen en wordt er aangestuurd vanuit de 1ste, 2de en 3de lijn.

Taakveld

Onder het taakveld Informatievoorziening en Automatisering (I&A) valt naast Frontoffice, Backoffice, I-advies het taakveld Applicatiemanagement (AM). Bij de Frontoffice kan men met vragen en problemen terecht over hun werkplek en de automatisering. De complexere automatiseringsvragen en –problemen pakt de backoffice op. De backoffice beheert en verbetert ook onze ICT-infrastructuur. Het informatiebeleid en –management binnen de organisatie wordt ontwikkeld en bewaakt door onze informatie-, proces- en DIV-adviseurs, de ICT-architect en de projectportfolio manager. Naast de ICT voor de gemeente Westland verzorgt team I&A ook de ICT voor de gemeenten Midden Delfland. De gemeente heeft haar eigen ICT-omgeving welke in de toekomst zoveel mogelijk geconsolideerd zal worden.

Opdracht

Het taakveld Applicatiemanagement beheert een groot aantal applicaties binnen de organisatie. Je bent mede verantwoordelijk voor het functioneel beheer van de applicaties en in het bijzonder een aantal applicaties die door Burgerzaken gebruikt worden.

Als functioneel beheerder ben je verantwoordelijk voor de bedrijfszekerheid van deze applicaties. Je lost problemen van gebruikers op, bewaakt de voortgang en veiligheid van applicaties, test en voert nieuwe releases van applicaties uit, past het gebruik aan op de gebruikersbehoeften en je documenteert wijzigingen in applicaties zodat veranderingen bekend en traceerbaar zijn.

Vereisten / knock-outcriteria

1 Uurtarief maximaal € 74,95 excl. BTW en incl. reiskosten en fee Flextender (schaal 9).

2. Minimaal een afgeronde hbo opleiding.

Gunningscriteria (weging)

3. Minimaal een afgeronde hbo opleiding in de richting van ICT (20 punten).

4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder (30 punten)

5. Door middel van een cursus in de afgelopen 5 jaar op de hoogte van ontwikkelingen met betrekking tot applicaties Key2Burgerzaken en het documentbeheer Key2Burgerzaken (20 punten).

6. Aantoonbare kennis van Key2Burgerzaken, Key2GBA-V, Portaalsuite 4 Burgerzaken, Centric eDiensten, Key2Betalen en Qmatic (5 punten per onderdeel, 30 punten).

Competenties

  • Je bent enthousiast, flexibel en gestructureerd.
  • Planmatig en projectmatig werken is niet nieuw voor jou.
  • Je werkt goed in een team, maar je bent ook in staat om zaken zelfstandig aan te pakken. Dat doe je op een resultaatgerichte manier.
  • Je vindt het leuk om in een dynamische omgeving te werken, waar nog veel ruimte is voor verbeteringen.
  • Je bent professioneel in je werkzaamheden.
  • Je bent in staat te overzien waar jouw applicaties passen in het applicatielandschap en de onderliggende infrastructuur en kunt van daar uit , indien nodig, coördinerende taken uitvoeren richting klant, collega’s en leveranciers.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Beoordelingsprocedure

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen

Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd

Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
  • Verwachte “fit” in het toekomstige team

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie [of ander aantal] kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund.

Fee Flextender

Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals

1.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. 

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 13 juli 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 12 juli 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 7 juli 2022, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 8 juli 2022 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 11 juli 2022, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Noordersingel 20-S 3755 EZ Eemnes | +31 3575 1 0777 | KVK 51 43 44 66 | info@flextender.nl